2 chinese minibike's gekocht

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

SanderG
forum gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 21:34
Minibike:: Miniracer ( Chinees )

2 chinese minibike's gekocht

Bericht door SanderG »

Hallo , ik ben nieuw op het forum. Sander Geukens 19 jaar woon in België , Geel ( Antwerpen )

Ik heb 2 Chinese miniracers kocht ( deze werkten NIET ). Nu ik ken niet veel van motors en dergelijke de verkoper zei me wel dat ze ze niks mankeren enkel de carbu gekuist moest worden.. ( kan natuurlijk veel zeggen ... )

Bij de eerste pocketbike heb ik de carburateur gekuist volgens de FAQ het zegt ( in het vlotterbakje stond naft). Bougie gecontroleerd op vonken ( hier kwam een kleine vonk , weet niet hoe groot deze moet zijn maar het was zeker geen grote vonk ) . Deze carbu terug aangekoppelt en proberen starten. Vele malen getrokken maar geen resultaat.

Bij de 2de pocketbike heb ik ook de carburateur gekuist volgens de FAQ ( hier stond wel GEEN naft in het vlotterbakje ) Dacht een verstropping in de benzinekraan tegengekomen hebben en deze eruitgehaald ) . Ook bougie getest en had hetzelfde vonkje als bij de vorige. Ook hier terug alles aangekoppelt en proberen starten maar ook zoals hierboven geen resultaat. ( lijkt alsof hij geen naft krijgt ).
Hoelang duurt het voor zo'n vlotter volgelopen is of hoeveel keer zou je moeten trekken voor hij in gang slaat na je zoiets uit elkaar gehaald hebt?

Wat kan ik doen? hoe zouden jullie dit aanpakken ? tips zijn altijd welkom..

mvg Sander
Money may not buy happiness, but I'd rather cry in a Jaguar than on a bus.
MxGear
forum gebruiker
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 16:18
Minibike:: Puch zelfbouw.
Locatie: Putten - Gelderland

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door MxGear »

Ten eerste welkom op het forum!
Heb je de carburateur helemaal schoongemaakt?
Alle gaatjes hoekjes? Schroef ook even de sproeier los en blaas die door en maak het goed schoon.
De bougie geeft geen hele grote vonken. Maar hij hoort wel in rap tempo te vonken.

Gr Frank
Second place is the first loser!
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door minipower »

Haal de boegie er uit, doe vervolgens wat benzine ( aft ) in je cilinder, doe snel je boegie er weer in en probeer hem te starten.

Meestal blijven ze hierna wel lopen, had vroeger altijd het idee dat hij niet genoeg vacuum druk heeft als hij lang heeft stil gestaan waardoor hij geen benzine inslikt en dus niet loopt.

Niels
Keep the forum alive =D>
SanderG
forum gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 21:34
Minibike:: Miniracer ( Chinees )

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door SanderG »

Over hoeveel 2takt hebben we het dan ? ( of moet dit geen 2takt zijn ? )

gewoon een centiliter of 5 fzo ? Want dat komt dan toch direct in de cilinder endergelijke...


Mvg Sander
Money may not buy happiness, but I'd rather cry in a Jaguar than on a bus.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door Timotje231 »

SanderG schreef:Over hoeveel 2takt hebben we het dan ? ( of moet dit geen 2takt zijn ? )

gewoon een centiliter of 5 fzo ? Want dat komt dan toch direct in de cilinder endergelijke...


Mvg Sander
Maakt niet zoveel uit, je kan pure benzine (naft) in je cillinder doen, of met mengsmering, maar in je tank moet wel benzine (naft) met 2takt olie erin doen. omdat daar loopt ie uiteindelijk door. Heb je ook al al je benzine leidingen schoongemaakt?

Gr Timo
SanderG
forum gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 21:34
Minibike:: Miniracer ( Chinees )

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door SanderG »

Ahzo en ja leidingen waren allemaal proper en doorgeblazen. ga het straks eens proberen. Vroeg me wel af of dit het probleem van de lege vlotter gaat oplossen?
En hoeveelheid? Een shotglaasje of nog minder ?

Mvg sander
Money may not buy happiness, but I'd rather cry in a Jaguar than on a bus.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door Timotje231 »

SanderG schreef:Ahzo en ja leidingen waren allemaal proper en doorgeblazen. ga het straks eens proberen. Vroeg me wel af of dit het probleem van de lege vlotter gaat oplossen?
En hoeveelheid? Een shotglaasje of nog minder ?

Mvg sander
Veel minder, ik heb een injectiespuitje die ik voor mijn printer gebruikte, en daar kan max 5 ml in.

Gr
SanderG
forum gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 21:34
Minibike:: Miniracer ( Chinees )

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door SanderG »

merci veu de tip .. Had eerst Carbu nog is uitgekuist en dan 2takt in cilinderkop gedaan... werkte perfect. Wou hem nu starten en als ik gas geef lijkt hij " weg te vallen " heeft precies geen kracht..

Bij de andere vonkt de Bougie maar 1 keer als ge aan trekstarter trekt ? Best gewoon een nieuwe bestellen ? want deze zit ook op rare wijze aan de bougiekabel.. met spiraal bovenaan de bougie en dan een draad door de bougiekabel geprikt? denk dat dit een noodoplossing fzo geweest is van de vorige eigenaar?

Mvg Sander
Money may not buy happiness, but I'd rather cry in a Jaguar than on a bus.
SanderG
forum gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 21:34
Minibike:: Miniracer ( Chinees )

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door SanderG »

niemand ??
Money may not buy happiness, but I'd rather cry in a Jaguar than on a bus.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door Timotje231 »

Hij starte dus net zij je in je vorige post, bij mijn polini laat ik hem eerst warm lopen, en dan kan ik gas geven, maar als ik hem meteen start, en meteen gas ga geven, dan gaat ie uit.
Of je moet je stationairschroef even afstellen

Gr Timo
SanderG
forum gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 21:34
Minibike:: Miniracer ( Chinees )

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door SanderG »

hoelang duurt dit warm lopen dan ongeveer ?
Money may not buy happiness, but I'd rather cry in a Jaguar than on a bus.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door Timotje231 »

SanderG schreef:hoelang duurt dit warm lopen dan ongeveer ?
Bij mij ongeveer 10 seconden, en dan komt ie goed op zijn toeren.

Gr Timo
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door peter80 »

Hahahahah warm lopen is niet 10 seconden :p wil je hem goed warm hebben moet je hem 2 - 5 minuten laten lopen (stationair)
Neem het beste, maak het beter
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door peter80 »

Dat wegvallen bij gas kan je bougie zijn. Dus ff een nieuwe halen en dan verder zien. Als die dan nogsteeds wegvalt is het valse lucht

Is die wel afgestelt?

Succes verder
Neem het beste, maak het beter
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: 2 chinese minibike's gekocht

Bericht door Timotje231 »

peter80 schreef:Hahahahah warm lopen is niet 10 seconden :p wil je hem goed warm hebben moet je hem 2 - 5 minuten laten lopen (stationair)
Ja, maar ik bedoel, dat ie ongeveer na 10 seconden, aan het warm worden is, en dan meer toeren krijgt.

Gr Timo
Plaats reactie