Aantal crosser vraagjes

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Dymi
nieuwe gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 11 mei 2013, 14:50
Minibike:: Chinese crosser

Aantal crosser vraagjes

Bericht door Dymi »

Hallo,

Ik heb een chinese crosser gekregen voor de kids maar daar mankeert nogal wat aan. Een 47/49cc ding.

Ten eerste loopt de carb over maar het vlotter pennetje mist ook, deze heb ik besteld. Dit is een standaard 12mm en las hier al dat dat niet zo veel voorstelt. Maar met een andere carb (dellorto) moet ik ook een ander spruitstuk of niet?

Maar nu trok ik de deksel van de ketting eraf (waar die 2 lagers inzitten) maar dat was 1 grote vette bende. Hoort dat zo bij die crossertjes?

En het achterwiel wil aan draaien terwijl hij net iets hoger dan stationair loopt, koppeling niet helemaal meer goed zeker? Heb je nog speciaal gereedschap nodig om daarbij te kunnen en de koppeling los te halen?

Hoort de voorvork ook te veren bij zo'n ding? Lijkt mij van wel maar dat doet de mijne namelijk niet.

Gr Rene
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Aantal crosser vraagjes

Bericht door Timotje231 »

Voor die dellortho carburateur heb je een andere spruitstuk nodig ja, om je koppeling los te maken heb je een koppelingstrekker/poelietrekker voor nodig, je zou het met een schroevendraaier en een steeksleutel kunnen doen, maar dan heb je wel de kans dat je je schroevendraaier/stukje koppeling kapot maakt, Bij een chinese voorvork veren ze niet heel erg, ze hebben geen vering voorin., alleen de band kan een beetje veren.

Gr Timo
Gebruikersavatar
Gianluca
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 08:49
Minibike:: Blata Replica
Locatie: Ursem

Re: Aantal crosser vraagjes

Bericht door Gianluca »

Een minicrosser heeft toch echt vering die het hoort te doen hoor :p
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Aantal crosser vraagjes

Bericht door Timotje231 »

chinese Minicrosser hebben een vering aan de achterkant bij het subframe, maar niet bij de voorvork,Mijn minicrosser heeft dat teminste niet hoor..., Tenzij je de orion crossertje heb, die hebben het volgensmij wel.

Gr Timo
Dymi
nieuwe gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 11 mei 2013, 14:50
Minibike:: Chinese crosser

Re: Aantal crosser vraagjes

Bericht door Dymi »

Dit is hem. Niet moeders mooiste maar dat komt nog, eerst kijken of het de kids bevalt.

Afbeelding

En achter het gele dekseltje was het 1 grote drap

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gianluca
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 08:49
Minibike:: Blata Replica
Locatie: Ursem

Re: Aantal crosser vraagjes

Bericht door Gianluca »

Ik zou óf de carburateur eens even goed schoonmaken óf een nieuwe kopen namelijk deze. http://www.minibikestunter.nl/detail.aspx?id=1216

en je moet je stationairschroef ff beetje stellen voor t draaien van je wiel ;)

Ik weet niet of ik t goed heb maar wat ik denk te zien is dat de voorvorkvering gelast is ?


Correct me if im wrong ;)
Dymi
nieuwe gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 11 mei 2013, 14:50
Minibike:: Chinese crosser

Re: Aantal crosser vraagjes

Bericht door Dymi »

De carb is al helemaal schoon, toen kwam ik er ook achter dat mijn vlotterpen mist. Ik trek nu een benzine spoor onder het rijden, maar hij loopt wel. Ik heb het hele blokje verder al los gehad, behalve de koppeling. Ik heb gelukkig wat 2takt ervaring in de scootersprint/race dus sleutelen is geen probleem.

Gelast lijkt zo, zijn de stofkeerringen die grijs gespoten zijn. Toen ik net met gepast geweld het voorwiel op de grond duwde veerde hij wel iets, dus daar ook even naar kijken. Denk wat roest oid.

Stationair schroef heb ik nu op 2,5 slag staan, vanaf daar maar even verder proberen morgen. Mocht die carb blijven lekken dan schaf ik wel een fatsoenlijke aan.

Weet jij zo of het schoon moet zijn achter dat gekleurde kapje?
Gebruikersavatar
Gianluca
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 08:49
Minibike:: Blata Replica
Locatie: Ursem

Re: Aantal crosser vraagjes

Bericht door Gianluca »

Het hoort schoon te zijn ja.

Probeer met kruipolie/wd40 even tussen je voorvork te spuiten
Dymi
nieuwe gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 11 mei 2013, 14:50
Minibike:: Chinese crosser

Re: Aantal crosser vraagjes

Bericht door Dymi »

Ok, ga ik dat nog even schoonmaken en de voorvork fixen morgen.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Aantal crosser vraagjes

Bericht door Timotje231 »

Hoort niet heel schoon te zijn, De tandwielen worden daar overgebracht, dus als het daar zwart is, met een beetje olie bv, is het niet erg.

Gr Timo
Gebruikersavatar
Gianluca
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 08:49
Minibike:: Blata Replica
Locatie: Ursem

Re: Aantal crosser vraagjes

Bericht door Gianluca »

Oh , sorry dacht echt dat het helemaal schoon hoorde te zijn #-o
Plaats reactie