chinees tuning

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
CasvdStarre
nieuwe gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 10 mei 2013, 21:47
Minibike:: 47cc chinees
Locatie: Avenhorn

chinees tuning

Bericht door CasvdStarre »

Hallo allemaal
ik ben Cas van der Starre, ik ben eigenaar van een 47cc chinees

ik wil mijn chinees tunen omdat ik sleutelen helemaal geweldig vind, daarom studeer ik ook voor automonteur.
ik ga hier do foto's van mijn voortgang plaatsen zodat jullie kunnen zien wat ik er aan doe.

ik lees graag reacties over wat jullie van dit project vinden, en ik ben niet van plan een ander te kopen omdat de onderdelen voor deze goedkoop zijn en ik voornamelijk wil sleutelen.

me bike heb ik van iemand overgenomen voor niks, omdat hij er niks meer mee deed en er niks in zag mocht ik hem hebben.

ik heb als eerste een dellorto 14mm met UFO filter en tuning fase 1 besteld, de strakkere koppelingsveren zitten er niet in want daarmee wou hij slecht van zijn plek komen.

Afbeelding

Afbeelding
zo dat zit eronder

ben alleen vergeten foto's te maken van het fiber membraam en de rocketkey :oops:

ik vond tussen oude onderdelen van een motorstep die het ooit heeft gedaan nog een achter schijf, die is groter dan de standaart schijf dus die heb ik op me voorwiel gemonteerd en bijde schijven voor+achter zwart gespoten.

Afbeelding

Afbeelding
ik moest de plek van het beugeltje aanpassen anders pasten de klauw niet op de schijf

Afbeelding
zo in kleur

ik heb me voorvork goud gespoten en me kroonplaten op de bandschuurmachine geschuurd zodat ze mat lijken.

Afbeelding

Afbeelding

me voorspatbord geschuurd en zwart gespoten

Afbeelding

voorvork weer in elkaar gezet en een cockpit gemaakt met een fiets km teller en dodemans knop ik de kroonplaat.

Afbeelding

Afbeelding

ik had geen voorkap dus die ben ik zelf gaan maken van een stuk staalplaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
meteen zwart gespoten

volledig aluminium remhendels en een groter achter tandwiel ik ga van 54 naar 64 ze lijken erg groot dit komt omdat ik een T8F ketting heb.

Afbeelding

Afbeelding

achter tandwiel goud gespoten

Afbeelding

en nu alles in elkaar gezet en zo ziet hij er nu uit.

Afbeelding

Afbeelding

heb ook een bok gemaakt zodat me achterwiel van de grond is.


Afbeelding

ik ben van plan zo snel mogelijk een tecnigas GP1 uitlaat en een racekoppelingshuis met 3e lager te bestellen
en daarna waarschijnlijk een 2x2 kleps membraam set, bigbore met race krukas,SKF krukaslagers race koppeling en lichter vliegwiel.

binnekort komen dus de foto's van de uitlaat en het koppelingshuis.
Gebruikersavatar
Gianluca
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 08:49
Minibike:: Blata Replica
Locatie: Ursem

Re: chinees tuning

Bericht door Gianluca »

Ga je trouwens nog je kappen spuiten ?
CasvdStarre
nieuwe gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 10 mei 2013, 21:47
Minibike:: 47cc chinees
Locatie: Avenhorn

Re: chinees tuning

Bericht door CasvdStarre »

ja dat is wel de bedoeling pucca maar dat komt nog ik heb iets te hard gedrukt met grof schuurpapier dus ik moet eerst spuit plamuur halen anders krijg ik de diepe krassen er niet meer uit.
Gebruikersavatar
Gianluca
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 08:49
Minibike:: Blata Replica
Locatie: Ursem

Re: chinees tuning

Bericht door Gianluca »

Das ook lekker slim van je :P..
Welke kleur ? :)
CasvdStarre
nieuwe gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 10 mei 2013, 21:47
Minibike:: 47cc chinees
Locatie: Avenhorn

Re: chinees tuning

Bericht door CasvdStarre »

ik denk zwart met 2 gouden race strepen over de tank en het kontje en goude cijfers op me voorkapje
Plaats reactie