minicrosser start niet

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
basieee
nieuwe gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 dec 2015, 13:46
Minibike:: Kxd 701

minicrosser start niet

Bericht door basieee »

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn kxd701 als ik hem wil starten lijkt de trekstart het vliegwiel niet te pakken, en daardoor schiet hij door. Alles lijkt goed te zijn maar ik bkijf niet snappen waarom de trekstart het vliegwiel niet pakt, heeft een van jullie een idee?
juriankodde
nieuwe gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 23:16
Minibike:: Chinees 49cc

Re: minicrosser start niet

Bericht door juriankodde »

Hoi,
Dit heeft vaak 1 van de 2 volgende oorzaken. Of het rondsel/vliegwiel is versleten, (dit kan je duidelijk zien als je de trekstarter er even af schroeft) of je rondsel komt niet naar buiten. Ook dit is makkelijk te controleren als je even je trekstarter van je blokje afschroeft en er even een trek aan geeft. Als het goed is komt het rondsel er uit zetten als je aan het touw trekt, en als het touw zich weer oprolt moet het rondsel weer terug in z'n 'huisje' zakken.
basieee
nieuwe gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 dec 2015, 13:46
Minibike:: Kxd 701

Re: minicrosser start niet

Bericht door basieee »

Hallo,


Ik heb een plastike trekstart die er niet of nooit uit kan komen en de trekstart ia 2 a 3 keer starten oud dus hij lijkt me niet versleten.
Nog andere ideen?
basieee
nieuwe gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 dec 2015, 13:46
Minibike:: Kxd 701

Re: minicrosser start niet

Bericht door basieee »

Als ik redelijk langzaam aan de trekstart trek pakt hij hem maar als ik sneller/harder trek dan lijkt hij hem nietvte pakken
tim minibike
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 16:33
Locatie: maarssen

Re: minicrosser start niet

Bericht door tim minibike »

Ik denk dat je rondsel kapot is.


Gr. Tim
X1 Midibike, 110cc occ mini chopper 8)
Plaats reactie