How-to: Simpele ingrepen om Sendai goed te laten lopen.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Met een powerfilter komt er toch meer lucht bij dan met dat standaard zwarte doosje wat erop zit? Maar met dat zwarte filtertje doet hij het wel goed, en al doe ik het powerfilter erop lijkt krijgt hij teveel lucht en te weinig benzine dus ik dacht dan zet ik de gasnaald zo dat hij meer benzine krijgt en dan zal hij wel beter lopen, of is dit niet zo?
Laatst gewijzigd door Gast op do 02 jun 2005, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

ooow dan dat zwarte pokke ding??
oow ja dan klopt het wat jij zecht ik was in gedachte bij me puch die heeft namelijk geen lucht filter en zet ik een power filter er op dan krijgt hij te veel sorry :oops:
Gast

Bericht door Gast »

haha maak niet uit hoor :P Maar dan zet ik morgen de naald lager een dan maar een beetje ermee testen
Gast

Bericht door Gast »

Carlos Keutel schreef:
Mitchell schreef:WAT is het geen losse kop ?? :( das wel minder maar ja
uhu, net een kettingzaag dingetje, Ben er over aan't denken om een 70 cc bosmaaier dingetje erop te zetten :D beetje aanpassen en het past :P
Héhé ik lees dit zojuist ben namelijk ook bezig met een kettingzaag motor aan het verbouwen (65cc'tje) op een chineesje,hopelijk lukt me dit :twisted: , maarjah ik heb nooit veel tijd dus het gaat maar traagjes vooruit :roll:

grtz
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

wat voorn cilinder ga je erop doen van een puch?
ik hoorde van iemand dat je een polini 70cc voor een puch maxi kan verbouwen zonder er al te veel geld/tijd in te steken.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gast

Bericht door Gast »

je topic is perfect ! 8)
Thijs van Rooy

Re: How-to: Simpele ingrepen om Sendai goed te laten lopen.

Bericht door Thijs van Rooy »

Cilinder, Een sendai Heeft een vierkantige uitlaatpoort, Alleen de uitlaat zelf is rond en iets groter als de uitlaatpoort. Als de expansie nu een beetje z'n werk doet en het goedje terug in de cilinder wil blazen (ja daar krijg je dus die extra kracht van :wink: ) Dan botst dat tegen dat opstaande randje van de cilinder, Krijg je wervelingen en dat houd alles een beetje op. Dit is dus een hele mooie gelegenhijd om dat ff uit te freesen. Zorg dat je wel alles precies op elkaar laat aansluiten, Een grotere uitlaatpoort dan de uitlaat is ook niet goed. Als dit op elkaar aansluit trektie meteen bovenin wat harder.


ik zou graag wat hier wat verder op in willen gaan.

als je nu de uitlaatpoort wat uitfreesd moet je dan de pakking ook groter uitfresen? want deze heeft dezelfde grote als de uitlaat zelf. of moet je hem juist niet uitfresen?
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: How-to: Simpele ingrepen om Sendai goed te laten lopen.

Bericht door Carlos Keutel »

Thijs van Rooy schreef:Cilinder, Een sendai Heeft een vierkantige uitlaatpoort, Alleen de uitlaat zelf is rond en iets groter als de uitlaatpoort. Als de expansie nu een beetje z'n werk doet en het goedje terug in de cilinder wil blazen (ja daar krijg je dus die extra kracht van :wink: ) Dan botst dat tegen dat opstaande randje van de cilinder, Krijg je wervelingen en dat houd alles een beetje op. Dit is dus een hele mooie gelegenhijd om dat ff uit te freesen. Zorg dat je wel alles precies op elkaar laat aansluiten, Een grotere uitlaatpoort dan de uitlaat is ook niet goed. Als dit op elkaar aansluit trektie meteen bovenin wat harder.


ik zou graag wat hier wat verder op in willen gaan.

als je nu de uitlaatpoort wat uitfreesd moet je dan de pakking ook groter uitfresen? want deze heeft dezelfde grote als de uitlaat zelf. of moet je hem juist niet uitfresen?
Nouw als deze dezelfde grote als de uitlaat heeft lijkt het mij niet. Als je deze nog groter maakt. Dan heeft het lijkt mij weinig zin. Ik heb laatst trouwens nog wat aanpassingen gedaan aan mijn sendai. Ik heb er dus een 3e spoelpoort bijgefreest. Nu kom ik erachter dat als ik een nieuwe cilinder bestel, de zuiger op de kop doe, dan kan ik er 3 nieuwe spoelpoorten bij freesen :D Yeah, een sendai met 5 hoofdspoelpoorten gaat lekker hard. Dit is niet simpel maar ik vond het toch ff de moeite om ff te melden. (hehe, gaat echt idioot hard met een 17 mm en een scooterpijp ;) )
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Tim. B schreef:Met een powerfilter komt er toch meer lucht bij dan met dat standaard zwarte doosje wat erop zit? Maar met dat zwarte filtertje doet hij het wel goed, en al doe ik het powerfilter erop lijkt krijgt hij teveel lucht en te weinig benzine dus ik dacht dan zet ik de gasnaald zo dat hij meer benzine krijgt en dan zal hij wel beter lopen, of is dit niet zo?
Hmm mischien andere sproeier? Weet iemand btw een degelijk adres om sproeiers voor sendai's te kopen? Ik heb namenlijk geen flauw idee wat voor type of zoiets het zijn. Dit zou zeer handig zijn voor andere sendai's die ik nog moet afstellen (zucht, wat een drama)
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Talby
forum gebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 30 okt 2005, 21:51
Locatie: vianen (nb)

Bericht door Talby »

Carlos Keutel schreef:
Tim. B schreef:Met een powerfilter komt er toch meer lucht bij dan met dat standaard zwarte doosje wat erop zit? Maar met dat zwarte filtertje doet hij het wel goed, en al doe ik het powerfilter erop lijkt krijgt hij teveel lucht en te weinig benzine dus ik dacht dan zet ik de gasnaald zo dat hij meer benzine krijgt en dan zal hij wel beter lopen, of is dit niet zo?
Hmm mischien andere sproeier? Weet iemand btw een degelijk adres om sproeiers voor sendai's te kopen? Ik heb namenlijk geen flauw idee wat voor type of zoiets het zijn. Dit zou zeer handig zijn voor andere sendai's die ik nog moet afstellen (zucht, wat een drama)
bij theo *geen sponsor* die heeft ze

Gr Talby
Afbeelding
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Talby schreef:
Carlos Keutel schreef:
Tim. B schreef:Met een powerfilter komt er toch meer lucht bij dan met dat standaard zwarte doosje wat erop zit? Maar met dat zwarte filtertje doet hij het wel goed, en al doe ik het powerfilter erop lijkt krijgt hij teveel lucht en te weinig benzine dus ik dacht dan zet ik de gasnaald zo dat hij meer benzine krijgt en dan zal hij wel beter lopen, of is dit niet zo?
Hmm mischien andere sproeier? Weet iemand btw een degelijk adres om sproeiers voor sendai's te kopen? Ik heb namenlijk geen flauw idee wat voor type of zoiets het zijn. Dit zou zeer handig zijn voor andere sendai's die ik nog moet afstellen (zucht, wat een drama)
bij theo *geen sponsor* die heeft ze

Gr Talby
Hoe vind ik die theo?
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
racechinees
forum gebruiker
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 02 sep 2005, 13:17

Bericht door racechinees »

Gebruikersavatar
minibike 4 live
forum gebruiker
Berichten: 616
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 21:16
Locatie: In De schuur
Contacteer:

Bericht door minibike 4 live »

heej ik heb een vraagje mijn cab. hangt naar beneden inplaats van naar boven aan me blok, nu is mijn vraag al zou ik hem omhoog doen zou die dan beter lopen??

want bij scooters zie je hem altijd heel schuin omhoog er opzitten 8)

groetjes
Alles Staat te koop

van frames tot blokken tot banden
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

WAAR HAAL JE EEN DREMEL?
want heb miss nog cilindertje liggen en het kan geen kwaad dus... :roll:
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

kleine_duivel schreef:WAAR HAAL JE EEN DREMEL?
want heb miss nog cilindertje liggen en het kan geen kwaad dus... :roll:
bij de gamma of karwei in de aanbieding complete dremelset met de hele klerezooi erbij voor 19 euro :twisted:
Plaats reactie