Raar probleem

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Raar probleem

Bericht door Gast »

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn minibike.
Ik ree ermee bij gelredome in arnhem. was op volle snelheid.(hij was niet echt warm, ik zet hem elke 15a 30 minuten voor 10 min uit ivm warmte) en in 1 keer sloeg hij af.. het leek echt alsof hij geen benzine meer kreeg.

maar nadat ik hem weer ging starten deed hij het perfect totdat ik weer wou wegrijden, als ik geen gas geef dan draait hij netjes stationair. maar wanneer ik gas geef slaat hij af. wanneer ik rustig gas geef gaat hij wel vooruit maar dan komt er veel rook uit de uitlaat en gaat niet echt vooruit.
je hoort ook raar geluid uit de luchtfilter als ik gas geef.

omdat ik niet echt veel verstand hebt van die dingen zet ik toch even hier de punten op die mij opvallen.
1 sproeier nagekeken maar die was niet vies.
2 in het begin van de uitlaat ontsnapt er lucht.
3 bougie nagekeken en hij vonkt wel.
4 bougie dop trok ik zo los. is dat normaal?

Het is een sendai Aikido.. en heb 98 ongelood met 2 takt olie. (3.5l benzine heb ik dus 0,1l olie bij gedaan)

Kunnen jullie mij misschien helpen? anders moet ik hem helemaal sturen naar zuidlaren :(
Gast

Bericht door Gast »

bougie dop :shock: dat denk ik. zit niet zo goed vast had ik ook :cry:
Gast

.

Bericht door Gast »

Ik hoop dat dat hem is..

als ik hogere toeren maakt.. vonkt hij dan niet meer? of hogere voltage's?
Gast

Bericht door Gast »

je 2de punt zou ik verhelpen, zodra jij toeren gaat draaien verlies je veel kracht omdat je zo vroeg al veel verliest

bougiedop kan je er makkelijk aftrekken dus dat zou gen probleem zijn.
wanneer ik rustig gas geef gaat hij wel vooruit maar dan komt er veel rook uit de uitlaat en gaat niet echt vooruit.
welke kleur rook kwam eruit?
Gast

.

Bericht door Gast »

het was meer aan de witte kant..

heeft dat ook een betekenis dan?

heb net ff een nieuwe bougie gekocht.. ga het vanavond even proberen!
Gast

Bericht door Gast »

Witte rook betekent vaak dat je een lekke keering hebt. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

jah dat heeft ook betekenissen,
heeft met je mengsel te maken, dsu of ie te rijk is of te arm. maar weet nou ff niet hoe dat zat,

ja kan het ook aan de kleur van de bougie zien, die moet koffibruin zijn dan is het goed, zwart is te rijk en andere kant op is te arm.
Gast

Bericht door Gast »

wat hij bij punt 2 heeft is bij mij ook eht is maar ene geval van een klein spleetje en heb geprobeer heel strak aan te draaien maar komt nog lucht beetje door heen!? hoe verhelp ik dat?
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Nieuwe pakking, of vloeibare pakking erin doen.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

waar koop ik dat en hoe ziet het eruit?
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Is een soort papier wat voor afdichting zorgt, bij de delaer kan je dat gewoon kopen. Of anders bij een brommer zaak, maar die zal niet de jusite hebben en dan moet je er dus zelf een knippen uit een stuk pakkingpapier.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

pakkingen kun je bij de 1ste beste brommerzaak kopen en vleoibare pakking ook.

handigste is om ze allebij te kopen en allebij te gebruiken dus de gewone pakking goed insmeren met vleoibare pakking.

er zijn trouwens 2 soorten vloeibare pakking.
Gast

punt 2 en 4

Bericht door Gast »

Ik heb net een bougiedop gekocht.

had ik dat nou moeten declareren? en de koppaking.. is dat nou een fabrieksfout?
Gast

Bericht door Gast »

mastahhh schreef:pakkingen kun je bij de 1ste beste brommerzaak kopen en vleoibare pakking ook.

handigste is om ze allebij te kopen en allebij te gebruiken dus de gewone pakking goed insmeren met vleoibare pakking.

er zijn trouwens 2 soorten vloeibare pakking.
Als de 2 oppervlakken vlak zijn hoeft er alleen maar een pakking tussen.
Een vloeibare pakking moet je zo weining mogelijk gebruiken.
Gast

Bericht door Gast »

2 maniak, ik gebruik sinds 1 1/2 jaar ong vleoibare pakking voor alles waar een pakking tussen zit, vooral bij blokken heb ik nog wat meer zekerheid dat ie geen oolie lekt oid.
Gesloten