Welke chinees is dit juist?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Onderste is LUCHTGEKOELD ... definately ...
Gast

Bericht door Gast »

guy5927 schreef:Robby, ik zou NIET via die abb-dingens gaan ....dat is zo'n grabbelbak-koopjes-site die waarschijnlijk niet voor na-service kan zorgen ...
Er word nochtans toch wat moeite gedaan om alles reëel te presenteren.

Al steelt er wel één van de twee de foto's van iemand oftewel zijn beide firma's aan elkaar gelinkt...?

abb site
Afbeelding

en pocketfun site
Afbeelding

hmm :lol:
Gast

Bericht door Gast »

ben pocket gaan halen bij http://www.abbconsultancy.be/
ZEER vriendelijke mens, niets mis mee

Wou eerst bij pocketfun maar die waren uitverkocht en hebben mij zo doorverbonden naar abb

Nu weetk niet of er verschil is tussen abb & pocketfun, soms zeggen ze dat er in de pocket een 1,7l tank zit en bij andere 2,4l, bij mij was het degelijk 2,4
& qua moter is er mss een verschil, de verkoper zij bij me dat dit een sendai moter was & geen zomaar even een onbekend merk, en hij rijdt ook echt wel 70km/h hoor waarbij sommigen ze maar 50 halen, maarja verbeter me maar
Gast

Bericht door Gast »

Toch betwijfel ik of dat echte km's zijn en niet scooter km's,
rijden zo'n 55km/u, onze modellen rijden 70 km/u en mits tuning kunnen deze snelheden tot 100 km/u halen !
70 km/h met 49 cc is misschien net te doen op t randje maar dan heb je wel een hele zware vertanding nodig en het zal niet erg hard doortrekken. Die bikes hebben natuurlijk wel een hele kleine slag en grote zuigerdiameter, dus ze kunnen wel eenvoudig veel toeren maken.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb na een tip van een collega aan dezelfde pocket bikes geraakt als bij pocket fun (ze komen vandaar, zelfs de flyers waren van pocketfun).
Prijs is ook idem: 299€.
In Kuurne wat 4km van mijn huis is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal hem morgen rijklaar zetten en wat af werken want de remkabels zijn veel te lang om soepel te kunnen bewegen.
Raampje erop zetten en stickers op de goeie plaats zetten.
Het achterwiel zeker wat achteruit zetten want de ketting kan geen millimeter bewegen.
En die lelijke blauwe folie van die kettingbeschermer halen.
Nu nog mijn vriendin 'verrassen' met mijn aankoop :roll: , man die zal zagen.
Hopelijk kan ik morgen wat testrijden met dit hondeweer :cry:
Gast

Bericht door Gast »

mooi, heb net dezelfde, en geen spijt van :)

enkele tips:
- je stuur zal gemakkelijk losser komen, ikzelf moet hem elke dag vast draaien, ik ben daar nog een oplossing voor aant zoeken, sommigen zeggen lassen, andere zoon "superlijm" opdoen of weet ik veel

- juist hetzelfde met de voetjes, die gaan even gemakkelijk los komen :)
je kunt dees natuurlijk ook gaan vast lassen enzo, maarja sommigen zijn er tegen, eige keuze, ik ga zelf nieuwe voetjes kopen bij www.v-racer.nl

morja ge zult alls wel zelf ondervinden ;)

PS: die blauwe folie vink juist mooi :p
Gast

Bericht door Gast »

Is inderdaad een echte ATC-bike .... vreemd ... die blijken wel het populairst hier bij ons ... ben in iedergeval wreed content van de mijne ...

maarrehh .... uw achterwiel wat naar VOOR zetten zal je bedoelen .... :wink:
Gast

Bericht door Gast »

guy5927 schreef: maarrehh .... uw achterwiel wat naar VOOR zetten zal je bedoelen .... :wink:
Indeed! :D
Gast

Bericht door Gast »

Lith schreef: enkele tips:
- je stuur zal gemakkelijk losser komen, ikzelf moet hem elke dag vast draaien, ik ben daar nog een oplossing voor aant zoeken, sommigen zeggen lassen, andere zoon "superlijm" opdoen of weet ik veel

- juist hetzelfde met de voetjes, die gaan even gemakkelijk los komen :)
je kunt dees natuurlijk ook gaan vast lassen enzo, maarja sommigen zijn er tegen, eige keuze, ik ga zelf nieuwe voetjes kopen bij www.v-racer.nl

PS: die blauwe folie vink juist mooi :p
Ik heb hier nog wat goeie borglijm (van dat blauwe spul in heel kleine tubes) waar ik wreed content van ben op andere toepassingen die veel kracht en trillingen moeten ervaren.

Die blauwe folie dient enkel als bescherming tegen krassen dacht ik zoals bij vele brommer/scooter accessoires worden gebruikt.
Maar iedereen zijn eigen goesting é.
red devil

Bericht door red devil »

zonder als je die vast gaat lassen !

kan je beter die er af halen en om de buis een stukje rubber doen .. bijv reepje van een fietseband en die er om heen doen en dan je clipons er weer aan maken dan trilt hij niet meer los ! want je rubber dempt al die trillingen en zitten je clipons ook goed vast ! :wink: zal goed werken probeer het maar eenz :)
Gast

Bericht door Gast »

aja maar is wel wreed weinig plaats daar, 't zal foefelen zijn.
red devil

Bericht door red devil »

tjah je zult toch iets moeten proberen maar als het er tussen hebt en je draait de boutjes aan dan komt hij door her rubber onder spanning te staan zegmaar .. zoals je een veerplaatje achter een moertje doet dan blijft die ook zitten ! :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ik zorg gewoon dat er een klein stukje ijzerdraad mee in de klem zit alvorens de voetjes vast te zetten ... houdt stevig voor 3 a 4 ritten ongeveer ... maar het idee van red devil is veel beter !
Gesloten