Bougiekleur

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bougiekleur

Bericht door Gast »

Okay, je hebt diegenen die zeggen dat je aan de bougiekleur ( die normaal mooi koffiebruin moet zijn, dat had ik al begrepen ) je lucht/benzine verhouding kan aflezen , en dan heb je de anderen die beweren daaraan te kunnen zien of je smeringpercentage goed of niet goed is .... wie o wie heeft gelijk ?

thnks

Guy
red devil

Bericht door red devil »

beiden ! als jij te veel olie er in doet verbrandt je brommer weinig olie wat ook resulteerd op veel rotzooi zwarte drek uit de demper !

heb jij de meng verhouding goed en de juiste sproeier zal je een schonere bougie hebben en ook een goeie verbranding :D

en alles gaat het langste mee zoals je zuigerveren enz :wink:
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

red devil schreef:beiden ! als jij te veel olie er in doet verbrandt je brommer weinig olie wat ook resulteerd op veel rotzooi zwarte drek uit de demper !

heb jij de meng verhouding goed en de juiste sproeier zal je een schonere bougie hebben en ook een goeie verbranding :D

en alles gaat het langste mee zoals je zuigerveren enz :wink:
dus koffie bruin bruin en geen rotzooi op je bougie!!

is dat trouwens met of zonder melk en suiker :lol: (sorry ff in een drooge bui :P )
red devil

Bericht door red devil »

als jij je bougie koffie bruin hebt .. melk erbij :wink: van suiker loopt je cilinder vast :roll:

dan isz als goed isz je verbranding goed en heb je ook een schone bougie + een schoone demper niet met allemaal zwarte brak er uit hangen of als je gas geeft dat je de stukken om de oren vliegen :wink:
Gast

Bericht door Gast »

gelijk welk stuk gereedschap ik gebruik om die @&X%# - bougie eruit te proberen halen, ik bots steeds tegen dat kader aan ... kan geen centimeter draaien .... tank en body al opgeschoven ...

hoe en waarmee doen jullie dat ?
schroefje

Bericht door schroefje »

guy5927 schreef:gelijk welk stuk gereedschap ik gebruik om die @&X%# - bougie eruit te proberen halen, ik bots steeds tegen dat kader aan ... kan geen centimeter draaien .... tank en body al opgeschoven ...

hoe en waarmee doen jullie dat ?
bougie dop op ratel? :shock:
Gast

Bericht door Gast »

Heb enkel reuzeratel ... totaal geen manoevreerruimte...

zal effe rondneuzen voor meer gepaste "minitools" ..
Gast

Bericht door Gast »

Toen ik op me bike een paar nieuwe onderdelen heb gezet had ik de kuip eraf gehaald en het blok er onder vandaan gehaald om overal goed bij te kunnen. De bougie haalde ik eruit met een bougiesleutel. Je hoeft voor de bougie niet je hele blok eraf te halen alleen de kuip is genoeg om er goed bij te kunnen.
Gast

Bericht door Gast »

Als ik me niet vergis zit er een bougiesleutel bij de toolkit die je bij iedere chinees krijgt.
Gast

Bericht door Gast »

krijg je niet bij elke... en het kan zijn dat die 2e hands is, of in mijn geval showmodel, enz enz
Gast

Bericht door Gast »

nahh, zit er wel bij hoor ..maar as ik 'm erop zet, zit de hefboom gelijk tegen het frame ... misschien kan ik die hefboom verkorten ....

De bougie zit er ongelukkig in ...
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

bougie draai je er zo uit met een knijptang, ff een korte draai en dan met de hand eruitdraaien
Gast

Bericht door Gast »

pijpsleutel? Doe ik t altijd mee...
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

ja doe ik ook :lol:
moet er geen onderkuip op zitten anders weet ik niet of het kan(nog nooit geprobeert)

gewoon pijpsleutel 21 als ik het goed heb
Gast

Bericht door Gast »

oké ... eindelijk dat onding eruit gekregen ...

maareeeuuh ... hmmmm ... :evil:

men houwe de bougie tegen het blokje en men trekke aan het koorkede ... en er gebeurt niks nada niënte nougaballen ....no wonder dattie niet start ....geen ENKEL vonkje ...

het is IMHO dus OF de bougie , OF de bobine ( en dan gaan we lachen...)

eerst maar ns een nieuwe kaars gaan halen ...
Gesloten