Aankoop fabrieks minibike hulp !

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Aankoop fabrieks minibike hulp !

Bericht door Gast »

Lo,

Vooraleer ik begin mijn excuses als ik domme vragen stel of in het verkeerde forum post !
Ik heb op minibikes.nl gesurft (en oh zo vele andere sites) en heb ook de forum regels gelezen !

Dit gezegt zijnde, ik ben nieuw bij het minibike gebeuren, en zou graag een minibike aanschaffen om er wedstrijd mee te gaan rijden !

Nu vraag 1)

ik lees vanalles over Junior c senior open en ... klassen !
Ik ben 19, heb altijd rond gereden op een gilera stalker die 95 km/h ging dus kheb namelijk geen schrik om wat pk's onder men kont te hebben en plat gooien in de bocht is ook niet echt een probleem !

Ik zoek een fabrieks minibike voor wedstrijd te rijden (2-takt weliswaar tenzij iemand anders mij 4-takt aan raad ?) welke is een goede koop ?
Ik wil ook onmiddellijk deftig beginnen in een reeks die ik aankan, dus niet bij de 13 jarigen :) !


Vraag 2)

Ik ben afkomstig van België-Limburg-Maasmechelen (voor de nederlanders, vlak bij Maastricht :)) en zou dan ook graag in de buurt voor te beginnen een plaatselijke competitie mee rijden, iemand mss idee waar dit allemaal gaat in de buurt ? Want blijkbaar is minibike stukken populairder in Nederland dan in België aangezien .be sites moeilijk te vinden zijn !

Vraag 3)

Bij het competitie rijden, heb je hier veel kosten aan onderhoud en dergelijke ? Mijn bedoeling is dus wel recreatie competitie rijden, voor de fun dus, ik ben namelijk niet van plan om hier ver in te gaan !

Alvast bedankt,
Mvg,

Coone08
Gast

Bericht door Gast »

Ik dacht mss al aan een Honda NSR pocketbike !

Of stelt dit niks voor ?

Mvg,

Coone08
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

wat mag dat dan wel zijn een honda nsr pocketbike?

er zijn verschillende pocketbikes waar je mee kan rijden

o.a

stamas
Polini
Grc
bms
blata

en nog vele meer
Gast

Bericht door Gast »

Mja, door een beetje verder gegoogled te hebben !

is mss een Honda NSR geen goede keuze :D !

http://www.d-maxtrading.com/index.php?p ... lang=NL_nl

Maar een polinie van 2000€ overschrijd mijn budget !

Een 800€ voor fun-gebruik lijkt me mooi ! (of niet ?)

Mvg,

Coone08
ganta

Bericht door ganta »

whahah Honda NSR klinkt leuk :P maar et is gewoon een shineesje ;)
Gast

Bericht door Gast »

:( Sorry :D !

Tja kheb geen ervaring hiermee etc...

Maar alle tips etc ... zijn welkom ivm de koop !

Mvg,

Coone08

Edit: plak er ook een prijsje bij als je een tip post ! ...

Is dit dezelfde als jij hebt dan zo een "chineesje" ? :) !
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Het is em nog niet echt duidelijk, maar wil je echte wedstrijden rijden? Of gewoon voor de hobby op kartbanen? Want voor echte wedstrijden, moet je je inschrijven bij een club, en een !CENCUUR! bike hebben.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

Zo een kleine clubcompetitie dus ja eigenlijk altijd op dezelfde kartbaan !

Waar kan je nagaan of deze goedgekeurd is, want ik dacht dat !CENCUUR! nog een andere betekenis had ... (hier gelezen te hebben)

Mvg,

Coone08
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

club competitie is er voor zover ik weet nog niet.

http://www.pocketbikes.nl/

Daar staat vast en zeker wel een lijst van goedgekeurde bikes.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

100% zeker ben ik er niet van dat er in Hasselt (Belgie) clubcompetitie gereden word, maar dit is me toch verteld geworden !

Mvg,

Coone08
Gast

Bericht door Gast »

Een echte lijst van goedgekeurde bikes kan ik niet terug vinden :( !

Maar voorstellen voor bikes rond de 800 euro zou al een grote stap vooruit zijn !

Mvg,

Coone08
Gast

Bericht door Gast »

ik ben ook vrij nieuw in deze wereld maar ik weet bijna voor 100 % zeker da je voor 800 euro geen competitie bike gaat hebben. Zeker niet nieuw. Voor 1200 kan je soms 2de hands een goede kopen die wel mee mag. maar daar komen dan nog de lopende kosten biij hoor, zoals benzine , banden, koppelings stukken etc.

Voor de 800 is het beste dat je nieuw zal kunnen kopen een v-racer. dat is een chinese watergekoelde pb.
ganta

Bericht door ganta »

volgens mij zijn er wel 2e hands fabrieks bikes voor 800 euro.. tenmiste dat heb ik gehoord...
en benzine vind ik niet zo duur voor het minibiken... de prijs per liter is wel hoor, maar voor het minibike valt het opzich wel mee
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

ja denk ook wel dat je voor 8 a 900 euro een leuke fabrieks bike hebt zal wel een oud modelletje zijn
als je echt ook wedstrijdjes wilt rijden moet je zeker geen chinees nemen maar kijken voor een italiaantje
Gast

Bericht door Gast »

Slik, Coone08 kwijnt verder weg !

Kdacht een leuke hobby gevonden te hebben !

Zo een chineesje stelt dat iets voor om wat voor fun te rijden ?

Kunt ge op zo een chineesje 70cc flikkeren of is het het niet waart, gaan die dingen mss na weekje (bij wijze van spreken) kapot !

Mvg,

Coone08
Gesloten