paar probleempjes benzine lekt...valt uit... rijdt zachter..
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
paar probleempjes benzine lekt...valt uit... rijdt zachter..
hoi ik heb een nieuwe minicrosser en heb er een paar probleempjes mee....
als ik rij met de benzine kraan helemaal open dan lekt hij heel veel benzine.. hoe kan ik dit oplossen?
ik had al uitgevonden dat wanneer ik de kraan een beetje dichtdoe dat hij dan niet lekt maar... dan is de benzine een keer op en sta je weer stil... niet zo slim dus... ook gaat mijn bike nou in een keer helemaal niet meer hard.. ik heb er een km tellertje opgezet en die gaf eerst aan dat hij 47 liep maar nou loopt hij nog maar 39
hij valt ook snel uit omdat denk ik dan de motor overhit is maar dat kan toch haast niet naar 10 min. rijden
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !! in ieder geval alvast bedankt!
als ik rij met de benzine kraan helemaal open dan lekt hij heel veel benzine.. hoe kan ik dit oplossen?
ik had al uitgevonden dat wanneer ik de kraan een beetje dichtdoe dat hij dan niet lekt maar... dan is de benzine een keer op en sta je weer stil... niet zo slim dus... ook gaat mijn bike nou in een keer helemaal niet meer hard.. ik heb er een km tellertje opgezet en die gaf eerst aan dat hij 47 liep maar nou loopt hij nog maar 39
hij valt ook snel uit omdat denk ik dan de motor overhit is maar dat kan toch haast niet naar 10 min. rijden
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !! in ieder geval alvast bedankt!
Ik heb ook een minicrosser heb hetzelfde probleem eergisteren nog gehad...
1e probleem was dat als je het vlotterbakje eraf draait (zit onder cabarateur) dan moet je de vlotter(dat witte ding) eraf halen. Dan heb je de sproeier en een soort halve O wat je omhoog en omlaag kan drukken die houd de benzine tegen... Hij zit vast met een pinnetje als je die eruit haalt kan je hem er helemaal af halen. Er zit dan een soort zuigertje in. Daar zat bij mij rotzooi op. Eraf gehaald en hij deed het weer.
2e probleem dat als je een openluchtfilter hebt dan kan er nogal wat rotzooi in de cabarateur komen. Oplossing: doe een kous om je luchtfilter en maak een spatbord.
3e probleem. Ik heb dat ook met dat warm rijden maar dat kwam ook door rotzooi in de cabarateur was gekomen.
4e probleem met kilometer teller. Bij mij liep hij eerst nieuw ook 47 maar dat minderde ook naar 40 geen idee hoe het komt
Niek
1e probleem was dat als je het vlotterbakje eraf draait (zit onder cabarateur) dan moet je de vlotter(dat witte ding) eraf halen. Dan heb je de sproeier en een soort halve O wat je omhoog en omlaag kan drukken die houd de benzine tegen... Hij zit vast met een pinnetje als je die eruit haalt kan je hem er helemaal af halen. Er zit dan een soort zuigertje in. Daar zat bij mij rotzooi op. Eraf gehaald en hij deed het weer.
2e probleem dat als je een openluchtfilter hebt dan kan er nogal wat rotzooi in de cabarateur komen. Oplossing: doe een kous om je luchtfilter en maak een spatbord.
3e probleem. Ik heb dat ook met dat warm rijden maar dat kwam ook door rotzooi in de cabarateur was gekomen.
4e probleem met kilometer teller. Bij mij liep hij eerst nieuw ook 47 maar dat minderde ook naar 40 geen idee hoe het komt
Niek
wel 'k heb ook een klein cross pocketje sinds vorige week,
'k heb het normaal ingereden met redelijke verhouding (1/25-1/30).
nu heb ik ook het gevoel dat die minder snel gaat, en heb het nu vaak aan de hand dat die inhoud, eigenlijk precies verzuipt.
dus je kan heellichtjes gasgeven, maar draai je de hendel open doet die BWAAAAUP richting stilvallen.
'k ga nu de carbu eens opendoen en zien of er vuil ofzo is, een stofje rond het kelkje, en dan opnieuw proberen.
'k heb het normaal ingereden met redelijke verhouding (1/25-1/30).
nu heb ik ook het gevoel dat die minder snel gaat, en heb het nu vaak aan de hand dat die inhoud, eigenlijk precies verzuipt.
dus je kan heellichtjes gasgeven, maar draai je de hendel open doet die BWAAAAUP richting stilvallen.
'k ga nu de carbu eens opendoen en zien of er vuil ofzo is, een stofje rond het kelkje, en dan opnieuw proberen.
hoe kan je die gasnaald verzetten?
en ben ik idd op foto, en geland, ma is geen roling stoppie hé.
'k heb ondertussen ook een whieeliebar gemonteerd.
'k heb gisteren m'n hele carburateur opengedaan en zien dat alles proper is, luchtfiltertje zuiver gemaakt.
net een testrit gedaan, en gaat half zo snel en half zo goed als in begin.
'k dacht mss dat de uitlaat al te vuil zou zijn mss, of nie genoeg compressie heeft? 'kweet't nie
en ben ik idd op foto, en geland, ma is geen roling stoppie hé.
'k heb ondertussen ook een whieeliebar gemonteerd.
'k heb gisteren m'n hele carburateur opengedaan en zien dat alles proper is, luchtfiltertje zuiver gemaakt.
net een testrit gedaan, en gaat half zo snel en half zo goed als in begin.
'k dacht mss dat de uitlaat al te vuil zou zijn mss, of nie genoeg compressie heeft? 'kweet't nie
...
Wheeliebar is voor pussies Ik wist dat het geen rolling stoppie was, I guessed that, maar je stapte niet voor af toch wel, je ging netjes op je voorwiel staan en toen viel je weer naar achter en ging je gewoon zitten. Naja zo hoort het vind ik
Maares je gasnaald: Je haalt de bovenkant van je carburateur eraf, daar waar je gaskabel erin gaat. Die haal je er af en het schuifje eruit enzo en dan zie je een pin omhoog staan. Die kun je eruit halen en dan zie je dat het een pin is met zilverkleurig ringetje er aan. In die pin zitten een aantal inkepingen en daar moet je die ring induwen. Het zijn geloof ik 5 inkepingen, dus je kunt even vooruit met proberen.
Maares je gasnaald: Je haalt de bovenkant van je carburateur eraf, daar waar je gaskabel erin gaat. Die haal je er af en het schuifje eruit enzo en dan zie je een pin omhoog staan. Die kun je eruit halen en dan zie je dat het een pin is met zilverkleurig ringetje er aan. In die pin zitten een aantal inkepingen en daar moet je die ring induwen. Het zijn geloof ik 5 inkepingen, dus je kunt even vooruit met proberen.
Re: ...
er zijn bij mij enkel 2 pinnetjes als ik die ronde gas schuif eruit haal,1 voor te zorgen dat het schuifje juist zit, en een andere om 't stationair toerental te regelen.Xigh schreef:Wheeliebar is voor pussies Ik wist dat het geen rolling stoppie was, I guessed that, maar je stapte niet voor af toch wel, je ging netjes op je voorwiel staan en toen viel je weer naar achter en ging je gewoon zitten. Naja zo hoort het vind ik
Maares je gasnaald: Je haalt de bovenkant van je carburateur eraf, daar waar je gaskabel erin gaat. Die haal je er af en het schuifje eruit enzo en dan zie je een pin omhoog staan. Die kun je eruit halen en dan zie je dat het een pin is met zilverkleurig ringetje er aan. In die pin zitten een aantal inkepingen en daar moet je die ring induwen. Het zijn geloof ik 5 inkepingen, dus je kunt even vooruit met proberen.
'k heb het net op't uiterste gezet, pocket rijd weer veel beter.
maar 'k moest zeker 20 keer proberen eer dat die starte, wat is eigenlijk de reden of oorzaak dat die gasnaald veranderd moet worden, bij aankoop werkte het met de oude setup toch wel?
of komt dit omdat de luchtfilter vuil word?en dus minder lucht zuigt?
als dat is kan'k mss een grotere nieuwe kelk steken
maar 'k moest zeker 20 keer proberen eer dat die starte, wat is eigenlijk de reden of oorzaak dat die gasnaald veranderd moet worden, bij aankoop werkte het met de oude setup toch wel?
of komt dit omdat de luchtfilter vuil word?en dus minder lucht zuigt?
als dat is kan'k mss een grotere nieuwe kelk steken