vol gas ineens uit

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
alexie

vol gas ineens uit

Bericht door alexie »

hallo mijn 2e minibike gaat er goed vandoor bij vol gas maar op top snelheid is het net of hij verzuipt en wil dan niet meer dan alleen maar stationeer lopen.
de bougie is mooi bruin en als ik hem dan uitzet loopt de carberateur ineens over.
ik heb de flotter in de carbo al vernieuwd en de `pootjes`al verbogen maar niets hielp.
weer in elkaar gezet en het leek even goed maar het verhaal begint weer van voren af aan.
het is een senday kaisho(hetzelfde blok als een aikido)
membraam ook al vernieuwd dus.... iemand nog ideèn? :roll:
Ice-Biker

Re: vol gas ineens uit

Bericht door Ice-Biker »

alexie schreef:hallo mijn 2e minibike gaat er goed vandoor bij vol gas maar op top snelheid is het net of hij verzuipt en wil dan niet meer dan alleen maar stationeer lopen.
de bougie is mooi bruin en als ik hem dan uitzet loopt de carberateur ineens over.
ik heb de flotter in de carbo al vernieuwd en de `pootjes`al verbogen maar niets hielp.
weer in elkaar gezet en het leek even goed maar het verhaal begint weer van voren af aan.
het is een senday kaisho(hetzelfde blok als een aikido)
membraam ook al vernieuwd dus.... iemand nog ideèn? :roll:
ralentie regelen 8)
kben daar weer met men lawaaitje :p
is het zo pwuuut en als ge blijft gas geven valt hij dan stil??
alexie

Re: vol gas ineens uit

Bericht door alexie »

uuuh tis meer hoogtoerig en dan ineens mwaumwau en als ik gas blijf geven gaat tie uit en bij geen gas geven blijft tie stationeer lopen.
Ice-Biker

Re: vol gas ineens uit

Bericht door Ice-Biker »

alexie schreef:uuuh tis meer hoogtoerig en dan ineens mwaumwau en als ik gas blijf geven gaat tie uit en bij geen gas geven blijft tie stationeer lopen.
ja heb ik dus ook gehad .
uw ik weet niet of je dat zal verstaan maar uwe ralentie moet je bijregelen .
dat is die vijs aan jou carburateur die gouden je moet ze geloof ik naar rechts draaien dat dient voor meer benzine te geven en zal je dit niet meer verkomen als je dat nog hebt moet je er nog aan draaien .
ik geef je een kleine tip en dat is ,
iedere keer een kwart toertje draaien .
want de motor zal rapper en rapper draaien :s dus het beste is waneer je rijd dit even doen
Niek

Bericht door Niek »

Caburateur helemaal schoon maken (echt helemaal)
alexie

Re: vol gas ineens uit

Bericht door alexie »

ik snap u niet helemaal geloof ik.
de carbo heeft maar 1 schroef en dat is voor het stationeer lopen van het motortje.
en dat doet hij dan weer wel.
enne, ik heb de carberateur geloof ik nu al 5x door geblazen met een compressor na complete demontage dus ja, zeg het maar.
ik snap het in ieder geval niet meer :cry:
Laatst gewijzigd door alexie op ma 17 okt 2005, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Niek

Bericht door Niek »

Heb je ook de gasnaald eraf gehad, bij het vlotterbakje dat pompje met die 2 armpjes eraf gehad en schoongemaakt, Ik heb dat probleem ook gehad.

Had eerst een spatbord gemaakt en kous om het powerfilter want die liet veel rotzooi door, En de benzine tank een keer goed schoongemaakt samen met slangetjes en benzine filter
alexie

Bericht door alexie »

jazeker Niek, ik heb het allemaal los en schoon gemaakt.
ik heb nog niet zonder lucht filter gereden omdat ik bang ben dat ik dan meteen het hele zaakje moet schoon maken maar ik geloof dat ik het toch maar een keer probeer.
maarja hoe kan het dan dat de mini een hele dag in de garage kan staan zonder lekkage en na een rondje van nog geen 100 meter ineens lekt alsof z,n leven er vanaf hangt?
tis net of de flotter blijft hangen of zoiets.
in de tank zat inderdaad veel troep maar geen verbetering na de schoonmaak.
Ice-Biker

Re: vol gas ineens uit

Bericht door Ice-Biker »

alexie schreef:ik snap u niet helemaal geloof ik.
de carbo heeft maar 1 schroef en dat is voor het stationeer lopen van het motortje.
en dat doet hij dan weer wel.
enne, ik heb de carberateur geloof ik nu al 5x door geblazen met een compressor na complete demontage dus ja, zeg het maar.
ik snap het in ieder geval niet meer :cry:
ja dat schroefje als je eraan draaid ga je rapper beginnen draaien en geloof me dat geeft je ook meer benzine !
ik heb dit gedaan men 2 vrienden ook en dit helpte echt nouja bij ons toh :s het is dat gouden schroefje aan de kant van jou ketting
alexie

Re: vol gas ineens uit

Bericht door alexie »

tja dan moet ik dat maar eens doen he.
maar dan wil de mini wel steeds weg rijden toch?
en hij blijft natuurlijk lekken :cry:
Gast

Bericht door Gast »

ik heb dat ook gehad met mijn vorige bike.. Als je je vlotterbakje eraf haalt dan komt de vlotter mee.. en er zakt dat klepje naar beneden.. daar zit een pinnetje bovenaan die in een gaatje schuift die de benzine toevoer regelt. Als je dat hele zaakje eraf haalt en dat pinnetje goed schoonmaakt en een paar keer goed in en uit da gaatje duwd dat ie een beetje schuurt ben je van het hele gezik af.. het kan zijn dat er een klein metaalsplintertje in dat gaatje zit wat je er niet zo maar uit krijgt met lucht.. dat moet slijten..

dit moet wel lukken al zeg ik hetzelf..

groet bezzl
Gast

Bericht door Gast »

bezzl schreef:ik heb dat ook gehad met mijn vorige bike.. Als je je vlotterbakje eraf haalt dan komt de vlotter mee.. en er zakt dat klepje naar beneden.. daar zit een pinnetje bovenaan die in een gaatje schuift die de benzine toevoer regelt. Als je dat hele zaakje eraf haalt en dat pinnetje goed schoonmaakt en een paar keer goed in en uit da gaatje duwd dat ie een beetje schuurt ben je van het hele gezik af.. het kan zijn dat er een klein metaalsplintertje in dat gaatje zit wat je er niet zo maar uit krijgt met lucht.. dat moet slijten..

dit moet wel lukken al zeg ik hetzelf..

groet bezzl
Hmm, zie mijn topic, ik geloof dat ik hiermee ook wel eens me probleem kan oplossen of niet?

Gister lekte de bike echt bezine bij de vleet.
alexie

Bericht door alexie »

hmmm bezzl, dat ga ik eens even proberen.
gezien de "goede" afwerking van deze apparaten kan dat nog wel eens werken ook. haha
nooit geschoten is altijd mis toch?
dat met dat schroefje loopt hij misschien goed maar lekt hij nog steeds en ik wil eigenlijk ook deze bike eerst niet lekkend hebben en dan maar eens kijken naar dat ineens uitvallen.
vandaag geen tijd voor maar als ik wat weet laat ik het horen.
alvast bedankt.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Miss heb je een te grote sproeier. Je motor krijgt teveel benzine waardoor die op een gegeven moment begint te verzuipen. Ik zou eens een kleinere sproeier proberen.
alexie

Bericht door alexie »

nou bezzl, wat je zei heeft inderdaad gewerkt hoor.
klasse man , ik heb me echt een ongeluk lopen zoeken naar de oplossing.
er zal dus waarschijnlijk wel een braampje in hebben gezeten wat ik zo op het 1e oog niet kon zien want het probleem is weg.
wel heb ik de originele membraam er weer ingezet en kijk, hij loopt ook ineens weer klasse.
ik zie er geen scheurtje in en hij sluit goed af maar ik laat het hier bij want hij loopt goed en nu maar scheuren.
enne. grotere sproeier hielp bij mij niet maar de wonderen zijn de wereld niet uit.
ALLEMAAL BEDANKT VOOR HET ADVIES.
alexie :P :D
Gesloten