V-Racer Nitro Sport

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

V-Racer Nitro Sport

Bericht door Gast »

Hoi allemaal,
Ik heb samen met een kameraad vorige week allebei een V-Racer Nitro sport gekocht. Loopt als een beest, alleen de topsnelheid die ze opgeven klopt voor geen meter. Hij loopt origineel net zo snel als een standaard 49cc alleen trekt hij 10 x zo hard.

We hebben inmiddels een 60 tands tandwiel achter geplaatst. Voor zit er origineel 6 tands op. En een 17,5 mm dell'orto carburateur met sproeier 120. Nu loopt hij ongeveer 65/70km/h.

Wie heeft er ervaring mee. En hoe krijg je hem in godsnaam boven de 80km/h uit!
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Hmmmm, ik heb een MT2 en die loopt enkel met een racemembraan al 60/65. Verder nog niets getuned. De snelhedeid die de bikes behalen staat nooit goed aangegeven! Je moet ervan uitgaan dat ze niet de snelheid halen die word aangegeven, dan moet je er wel het een en ander aan veranderen!
Gast

Redelijk wat veranderd

Bericht door Gast »

We hebben al redelijk wat verandert aan de bike:

andere carburateur (17,5 mm dell'orto)
carbin membraan
kleiner achter tandwiel van 68 naar 60 tands
Open race-luchtfilter

Alle sproeier maten tussen 90 en 120 al geprobeerd met alle gasnaaldstanden.

Ze verkopen de carburateurs op internet en dan zetten ze in de advertentie iets van pas op hij loopt nu ongeveer 110 km/h.

We hebben hier 2 identieke bikes met dezelfde aanpassingen, maar ze komen niet boven de 70.

Wie heeft er een V-Racer Nitro Sport die harder loopt als 70 (echte kilometers, geen spannende verhalen) en wat voor tandwielverhouding heb je erop met carburateur, sproeier en zo.
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Stuur eens een foto van de bike
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Tja, over dat verhaal met die carb. Door het vervangen van een carb ga je echt niet ineens 110! Het is een samenspel van verschillende onderdelen. Maar de dingen die je verandert hebt zullen toch wel verschil moeten maken, vreemd toch! Maar laat idd ff een pic zien..

Ook is het zo bij die bikes dat als je zwaarder weegt dan 70/75 een racekoppeling moet nemen. Daar al eens aan gedacht? Ik weet natuurlijk niet wat jullie wegen, maar goed.
Gast

Bericht door Gast »

Dit is em.


Afbeelding


Ik weeg 72 kg en mijn kameraad 80 kg. Er hebben ook al mensen op gereden die lichter wogen, maar maakt geen verschil.

Daarom ben ik opzoek naar mensen met dezelfde bike.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Het is meestal zo dat als je een grotere carb neemt ook je uitlaaat moet vervangen. Doe je dit niet dan houdt hij in. Nou denk ik dat de uitlaat onder deze bike wel goed is, aangezien het expansiegedeelte vrij dik is. Aan het gewicht zal het ook niet liggen, maar speelt wel een rol.

Ik neem aan (aangezien de pic) dat je de bikes bij V-Racer hebt gekocht. Deze zullen geen slecht spul leveren. Miss kan je hen eens vragen waar het probleem zit of dat het normaal is.!

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... itro+sport

Deze gast heeft 2 nitro sports. Vraag hem wat je wilt weten!
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

denk dat je idd een andere koppeling moet gaan proberen :roll:
erg vette bike trouwens!ik denk de vetste nitro sport die ik heb gezien

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Het hangt er van af hoeveel toeren hij op top draait.
Als hij 14000 zou halen dan kom je met 6 om 60 vertanding op 75 km/h.
Als hij 15000 zou halen dan kom je met 6 om 60 vertanding op 80 km/h.

Het rijden met deze vertanding gaat wel ten koste van je koppeling, daarbij een andere koppeling zal niet de top snelheid verhogen, of je koppeling moet tot aan top toeren blijven slippen maar dat denk ik niet.

Dus meer top toeren verhoogt de topsnelheid aanzienlijk.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

ja maar door het vervangen van je koppeling verandert je top toerental toch niet? :roll:
kit replica!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

bekfire schreef:ja maar door het vervangen van je koppeling verandert je top toerental toch niet? :roll:
Hallo

Dat zeg ik toch niet, ik bedoel er mee wil je harder moet je mischien wat aan het max toeren doen, of het blok zo krachtig maken dat je nog grotere vertanding kan rijden.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

jaja op die manier.. begreep ik je verkeerd :wink:
kit replica!
Gast

Bericht door Gast »

Er zit std ook maar een 14mm carburateur op. Ze zeggen door er een race carburateur op te zetten je circa 100 km.h moet halen. Dan moet je toch uitgaan van een 21mm-24mm. Aangezien dat voor overkill zorgt op een std ding zou ik maar ff voor een ander uitlaatje gaan sparen.

Gr Ype
Gesloten