Sendai Aikido vraag...

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Sendai Aikido vraag...

Bericht door Gast »

Ik heb nu een goedkoop yamaha minibikje maar dit gaat me niet snel genoeg. Aangezien ik er niet heel veel geld voor over heb (weinig eigenlijk). Zit ik te denken aan een Sendai Aikido. Maar is dit de moeite wel waard?

Wat is er nou beter aan een aikido als een imitatie minibike.

Passen de gewone tuningsonderdelen er ook op (rocket key+koppelingsveren) en wat kan ik simpel doen om een sendai (of imitatie) snel te krijgen.

Gr Ype

(P.s. Ja ik heb de zoekknop gebruikt maar er valt weinig over te vinden)
Laatst gewijzigd door Gast op wo 02 nov 2005, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
audifreakzeeland
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: za 20 aug 2005, 20:20

Bericht door audifreakzeeland »

hij loopt harder dan menig andere chinees en is mooier afgewerkt.

De tunings spullen zijn hetzelfde.

Gr Richard
Gast

Bericht door Gast »

Humz maar waar het werkelijk op neer komt. Is het wel de moeite waard om van een imitatie naar de "iets" betere Aikido te gaan?
ganta

Bericht door ganta »

denk dat er niet veel verchil in zit hoor..
maar dit hoort niet in dit topic thuis :)
moet niet bij padock maar bij vraagbaak ;)
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

ik zou er zeker niet aan beginnen,hou dan deze,het motorblok is naar mijn mening gewoon gelijk aan de sendai hoor!allebij chinees

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

Dit wordt net een trilplaat... Zit beetje kapshade aan. Hij trilt dus. Hier mist een moertje daar mist een boutje. Ketting was brak... plaatje waar het blok opvast zit is ook niet al teveel meer etc :P

En Sendai klinkt wel stoerder :P

Welke minibike tot 400 euro zou wel een vooruitgang zijn dan. Ik heb toch wel de voorkeur aan nieuw. (Zeg dan niet nog eens 100 euro erbij voor een tai chi... Sendai Aikido kost nieuw 300 euro in de winkel en dat is toch wel genoeg :P)
edgo

sendai aikido vraag?

Bericht door edgo »

Hoi ik had eerst ook zo'n goedkoopste imitatie zag er leuk uit maar mijn zoontje moest er meer naast lopen dan er op rijden,hij heeft nu een aikido en het verschil is toch behoorlijk het is degelijker en loopt mooier er zit gewoon standaard al meer pit in.Ik heb hem nieuw gekocht voor €260, in dongen dit is in noord brabant maar verzenden doet hij ook,hij vraagt er €300, voor dus afdingen dus! Is mij ook gelukt,ik weet zo de link niet maar geef op marktplaats het zoekwoord,minibike dongen, dan kom je bij hem uit er zitten er twee in dongen je moet RUUD hebben dus niet johan die staat ook op marktplaats.Die ruud gaat namelijk verhuizen met zijn handel dus je kunt wel iet met hem regelen.SUCCES!![img][img=http://img457.imageshack.us/img457/7776/sendaibike0034xr.th.jpg][/img]
Gast

Bericht door Gast »

Hey, Leuk dat je dat even verteld want daar heb ik wat aan.

Nou moet ik zeggen dat er motorisch weinig mis is met de imitatie, maar het ding tril gewoon hard en je voelt gewoon dat het niet doet wat het precies hoort te doen. Het trilt hier wat, het trilt daar wat en hier mankeert iets en daar etc.

Voor 300 euro kan ik ze nieuw bij mijn minibike zaakje weghalen.

Ik denk dat ik een nieuwe haal en er weer andere koppelings veertjes+rockeykey opzet. Ietsjes meer vermorgen/trekkracht.

Maar zijn het nou 39.XX Alu cilinders of gietijzeren 47cc/49cc?

Ik denk dat ik dan toch een Aikido haal.

Gr Ype
edgo

Bericht door edgo »

Ze worden verkocht zijnde 49cc maar ik heb inmiddels al door dit forum achterhaald dat dit niet is met de orginele cilinder-boring orgineel is het inderdaad iets van 39cc of zo,door een bigbore kit kom je wel op de beloofde cc-tjes,maar dit verhaaltje geld voor alle chineesjes,en als je een nieuwe koopt ook al is hij al afgemonteerd kijk en trek alles even na vooral de kettingspanning nakijken en die goed blijven smeren doe dit met een goede kettingspray,als je dit gewoon bijhoud kun er veel plezier van hebben.O ja als je die rocketkey en de andere veertjes er op hebt laat dan even weten of dat veel verschil maakt!
Gast

Bericht door Gast »

De veertjes heb ik al op mijn imitatie. Vergeleken met een std imitatie en 1tje met strakkere veertjes scheelt het een héél eind. Hij trekt gewoon een heel stuk sneller weg en voor die 9 euro is het heus wel de moeite waard. Het enige nadeel (heb ik me laten vertellen, zelf geen ervaring mee) is dat je koppelings slofjes sneller slijten. Het zal wel iets meevallen.

De rocketkey haal ik even als men loon binnen is (dure maand geweest namelijk :P) en ik denk dat ik dan ook voor de Aikido ga. Maar ik ga even vragen wat me maat ervan vindt etc. Hij wil namelijk 1tje zelf bouwen en probeert mij ook om te lullen. Maar daar gaat weer wat teveel tijd+geld in (65 polini xD :P). Ook vindt ik fabrieksbikes toch "echter":P.

Gr Ype
Gast

Bericht door Gast »

Mn eigen staat nu te koop. Hoop em een beetje vlot kwijt te zijn en dan zoek ik denk ik voor ene 2e hands Tai Chi of een nieuwe Aikido.
Bury

Bericht door Bury »

eerlijk moet ik zeggen dat een sendai aikido veel beter is dan een chinese
de aikido is eens stuk steviger gebouwd en gaat ook snelelr

bij de chinesen heb je vaak problemen
ik heb ook een aikido gehad maar geen problemen mee gehad

dus ik zou voor een aikido gaan :wink:
edgo

Bericht door edgo »

Zolang je er niet meer dan €300, voor een nieuwe dan heb je prijstechnisch gewoon een goede bike!Ze zijn toch wel beter dan de imitatie hiervan,dat heb ik al zelf ondervonden!
Gesloten