Hij lekt dikke zwarte olie!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

000dwayne000 schreef:ik denk dat je gewoon even een lekker peukie moet roken. Dan komt alles weer goed. Dat heb ik van mijn broer die heet Fabian. Aardige gozer hoor maar hij zei dus dat je je minibike even lekker moet slaan en daarna een lekker peukie moet roken. Ik hoop dat dit advies je helpt.
Waarschuwing voor jou..

Dit soort "advies" hebben we niks aan.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
WllmJn

Bericht door WllmJn »

peukje roken bij oli? is dat niet gevaarlijk :shock:
Gast

Bericht door Gast »

daar heb ik ook last van bij mij lekt hij op het spatbord maar is geen probleem
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Jah op het spatbord is normaal, daarom zit het spatbord ook daar. De olie lekt vanuit je uitlaat, dus waar het eigenlijk vandaan zou moeten komen, en omdat je meteen je grip kwijt bent als dat op je banden komt zit er zo'n mooi spatbordje :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb dat ook, dat komt gewoon vlakbij de demper uit en droop via je spatbord naar bendeden op de grond. Het kan ook uit je cilinder komen had ik namelijk ook moet je ff schroefjes goed aandraaien dan heb je er geen last meer van.

PS. Ik zou ff een papiertje onder spatbord leggen, anders krijg je mooie zwarte vloer
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

Je kan de uitlaat demonteren, schoonmaken en met wat uitlaatkit weer in elkaar zetten. Bij iedere automaterialen te koop. Is hittebestendig en de uitlaat lekt en spettert geen olie meer uit zijn verbindingen. Tip: spaarzaam aanbrengen want het zet uit door warmte.
Baan

Bericht door Baan »

Maar waar moet die olie dan naar toe?

Ik zou zeggen, laten zo en gewoon regelmatig ff een doekie erlangs.


Het moet toch uit het systeem!
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

En jij denkt niet dat de olie met 15.000 toeren en hoge temperatuur zal verbranden en de uitlaat op het juiste punt zal verlaten? En dus niet op je voorband of koppeling of iets anders lekt?
Baan

Bericht door Baan »

Ik denk dat deze west minibike bij lange na geen 15000 toeren draait.

Maar het is mij wel een vraag waar het allemaal blijft dan.

Ik kan me nog wel herinneren toen ik ook zo'n west had dat ik na een dagje sturen van voor en van achter onder de spetters zat, en nog lag er een dikke plas olie onder als hij een nacht in de schuur had gestaan.
Gesloten