Benzinefilter noodzakelijk?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Benzinefilter noodzakelijk?

Bericht door Gast »

Hoi,

Ik heb met m'n lucky 7 steeds problemen met m'n benzine filter, steeds knappen die plastic buisjes aan beide kanten eraf. Nou is mijn vraag of een benzinefilter echt noodzakelijk is?
Ik snap dat zonder filter rommel die in de benzine zit in de carburateur komt, maar ik vroeg me af of ik dat niet op kon lossen door de benzine en olie van te voren door een koffiefilter kon gooien en dan in de tank? Dan heb ik ook een soort filter toch, alleen dan buiten de tank?

Ik heb nog wel gezocht, maar niks gevonden over iemand met dezelfde plannen of iets vergelijkbaars.

Alvast bedankt
edgo

Bericht door edgo »

Koop gewoon een benzinefilter bij de bromfiets-handel,dat heb ik ook gedaan, deze zijn meestal van een betere kwaliteit. Tja en om nou iedere keer met je benzine, te gaan staan knoeien met een koffie-filterzakje lijkt mij geen goed plan :!:

SUCCES
Gast

Bericht door Gast »

edgo schreef:Koop gewoon een benzinefilter bij de bromfiets-handel,dat heb ik ook gedaan, deze zijn meestal van een betere kwaliteit. Tja en om nou iedere keer met je benzine, te gaan staan knoeien met een koffie-filterzakje lijkt mij geen goed plan :!:

SUCCES
Koffiefilter zakje kan ik gewoon in mijn trechter laten staan, dat is niet het probleem :), maar zal morgen wel ff kijken naar filtertje dan maar(moet wel dan echt stevig zijn ), maar is het met een koffiefilter niet mogelijk dan? (wil ik toch ff weten gewoon :) .?
edgo

Bericht door edgo »

Ik weet het niet of het met een koffiefilterzakje gaat, ik denk dat jij de eerste bent die dit wil proberen :!:
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

als je het door een koffie filter giet duurt het wel wat langer :wink:
maar da kan je altijd doen doek ook vaak zat. Maar ga gewoon lang de brommerboer en haal daar zon filtertje kost een euro of 2 maar dan heb je wel goeie
wilt weer een minibike :P
alexie

Bericht door alexie »

als je niet steeds je caberateur open wilt maken is zo,n filter echt noodzaak.
haal zoals gezegd een filter bij de bromfiets handelaar en je bent van een hoop ellende af.
de standaard filter is gewoon bagger.
succes \:D/
Baan

Bericht door Baan »

Volgens mij gaat ook je meng verhouding naar de knoppe.
Ik denk dat olie wel een beetje blijft zitten in het koffie filter.
Beter toch maar een benzine filter erop!!!
edgo

Bericht door edgo »

Baan schreef:Volgens mij gaat ook je meng verhouding naar de knoppe.
Ik denk dat olie wel een beetje blijft zitten in het koffie filter.
Beter toch maar een benzine filter erop!!!
Helemaal mee eens :!:
wevie666

Bericht door wevie666 »

Ik denk eerlijk gezegd wel dat alles goed door het koffiefilter komt (olie lost goed op in benzine) maar een normaal benzine filter blijft het beste.

Een goed filtertje kost een paar euro, goed te doen iig.


Succes
edgo

Bericht door edgo »

Een litertje (gelekte) benzine is duurder dan een filtertje :!:
Dus niet moeilijk, gewoon vernieuwen :roll:
Neluhz

Bericht door Neluhz »

koelvloeistof gaat ok wel door zon ding heen, dus olie moet geen probleem zijn.
Gast

Bericht door Gast »

Neluhz schreef:koelvloeistof gaat ok wel door zon ding heen, dus olie moet geen probleem zijn.
Had het voor vandaag ff door trechter gegooid(morgen ff benzinefiltertje halen), en het werkte wel hoor.
PioLanti**

Bericht door PioLanti** »

hey

mijn kameraad heeft ook een minibike,en toen ik bij hem was
zag ik dat er geen benzinefilter opzat,
maar de minibike doet het wel goed
maar ik wou tog even vragen of een benzinefilter egt nodig is
of maakt het niet uit,
en als het wel erg is dat er geen filter op zit wat zijn daar de gevolgen dan van???

alvast bedankt[/i]
ganta

Bericht door ganta »

PioLanti** schreef:hey

mijn kameraad heeft ook een minibike,en toen ik bij hem was
zag ik dat er geen benzinefilter opzat,
maar de minibike doet het wel goed
maar ik wou tog even vragen of een benzinefilter egt nodig is
of maakt het niet uit,
en als het wel erg is dat er geen filter op zit wat zijn daar de gevolgen dan van???

alvast bedankt[/i]
het gevolg is dat er grotere kans is dat er troep in je carb. komt
wat er dan gebeurt weet ik niet precies maar adners moet je telkens je carb controleren op troep..
het beste is gewoon ff een filtertje kopen
PioLanti**

Bericht door PioLanti** »

bedankt, :wink:
ik zal tegen hem zeggen dat ie tog maar een benzinefilter moet gaan kopen :twisted:
Gesloten