Troep

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Troep

Bericht door Gast »

Hallo mijn minibike ligt een beetje helemaal uitelkaar me carburateur en me spruitstuk liggen eraf ook me trekstarten en alle kappen ik zie de krukas zitten hij staat er al zo 2 weken is het schadelijk voor de krukas dat hij word blootgesteld aan gewone lucht ? het is mischien een domme vraag maar tog voor de zekerheid en al doe ik voorzichtig een schroeven draaier door me bougie gat en dan schraap ik wat over de zuiger dan heb ik een beetje zwarte troep opme schroevendraaier zitten is dit normaal zo niet wat moet ik doen ?
Gast

Bericht door Gast »

ik zou zowieso je krukas afdekken met een doek of iets dergelijks om roest en aanslag te voorkomen en die zwarte laag op je zuiger kan volgens mij niet zo heel veel kwaad zolang dit niet al te veel word maar ik zou de volegnde keer niet meer met een schroevendraaier er in gaan liggen krabben anders heb je dadelijk een hoop rotzooi in je cilider liggen wat je niet ziet en dit is natuurlijk niet bevordelijk voor de kwaliteit voor cilinder en zuiger :wink: .
Gast

Bericht door Gast »

je moet wel uitkijken met die schroevendraaien...misschien heb je een te vette mengsmering :idea: dat er daarom van dat troep in je cilinder zit,
het is namelijk bekend dat als je een te vette mengsmering hebt dat je zuiger steeds meer zijn best moet doen om het uit je cilinder te persen, en uiteindelijk stopt die er dus mee ( en zal je alles moeten schoonmaken)

wat voor mengsmering heb je?

( als het geen olie is, weet iki het ook niet )

waarom heb je je bike trouwens open gemaakt?
Gast

Bericht door Gast »

Ik zal hem afdekken bedankt ik heb me minibike zo omdat me gasnaald eerst bij het verzetten gebroken was toen had ik hem zo helemaal uitgekleed om hem sneller te maken met membraan strakkere trekveertje en rocket key dit was ik van plan maar toen ik hem ging testen met me nieuwe gasnaald had ik me koppelingshuis eraf en ging ik testen toen is er 1 trekveertje uitgevlogen :S ik weet ook niet hoe het kan en omdat ik nou tog al strakkere wou is het goed uitgekomen maar wat kan er gebeuren met me krukas als hij zo lang staat
Gast

Bericht door Gast »

als je hem verder nie gebruikt en goed afdekt tegen vocht kan er eigenlijk niks gebeuren
Gesloten