Lekt als ie gwoon regtopstaat

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
PioLanti**

Lekt als ie gwoon regtopstaat

Bericht door PioLanti** »

heyz

ik weet niet of ik het berigt hier op de goede plaats hep staan maartog
(ben net nieuw hier)

als ik mijn minibike gwoon regtop zet loopt men hele tank leeg en er loopt dan allemaal olie uit mijn uitlaat, nou hep ik wel een zij stander erop
en dan is er nix aan de hand.en mijn vraag is dus: kan iemand mij misgien uitleggen hoe dat komt?

mvg j.a
Ice-Biker

Re: Lekt als ie gwoon regtopstaat

Bericht door Ice-Biker »

erst en vooral welkom op het forum

dat wilde ik altijd eens zeggen :p

en wat bedoel je met rechtopstaand dus jou minibike op zijn voorwiel zetten ofzo ?? :?
ganta

Bericht door ganta »

ik dacht juist als ik het zo lees dat ie m op zjn achter wiel zet als er olie uit zijn uitlaat loopt...
laat m gewoon staan op de manier zoals ie hoort te staan ;)

als je tank leeg loopt.. kijk ff waar het weg komt
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

ganta schreef:ik dacht juist als ik het zo lees dat ie m op zjn achter wiel zet als er olie uit zijn uitlaat loopt...
laat m gewoon staan op de manier zoals ie hoort te staan ;)

als je tank leeg loopt.. kijk ff waar het weg komt
ja maarja kdacht gewoon van mij als ik gereden hebt komt er ook wat olie uit men uitlaatje hé dusja :p
ik raad je idd ook aan gewoon die bike laten staan waarom zou je dat op je voorwiel OF achterwiel moeten zetten?
Gast

Bericht door Gast »

Dat er olie uit de uitlaat lekt heb ik ook, de olie komt uit de demper. Dit is helemaal erg als ik net gereden heb. Bij mij is het dan ook duidelijk waar het aan ligt, ik rij nu met een mengverhouding van 1:25 om goed in te rijden....

Ik weet niet hoe jij mengt maar ik ben van plan na dit tankje over te gaan op 1:30 en dan uiteindelijk 1:35/1:40 om normaal te rijden (blazen).
:shock:

Lijkt me logisch dat als de verhouding benzine olie wat shraler met de olie wordt dat het dan over is :roll:
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Het klopt dat er olie uit je uitlaat komt, dat hoort zo bij tweetakt motoren.
De benzine loopt waarschijnlijk weg via de overloop. Doe je de benzine kraan dicht als je hem stilzet en neerzet?
PioLanti**

Bericht door PioLanti** »

ja sorry ik bedoel als je hem op zon bokje zet.
dan lekt ie allemaal benzine:S
en als ie gwoon op de staner staat (dat ie een beetje sgeef staat)
dan is er nix aan de hand dus ik vind het wat vreemd dat als ie gwoon op zon bokje staat meteen begint te lekken.

j a
Gesloten