een Chinese is super!!!!!!!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Ik ben nu een tweetal maandjes bezig met minibiken, heb een chinees gekocht voor 300 euro, heb ongeveer hetzelfde bedrag uitgegeven aan nieuwe onderdelen en gereedschap. Op de kartbaan word ik om mijn oren gereden door ervaren jongens met snellere bikes, maar het verschil zit vooral in rijkunsten.

Voor alle beginners raad ik een chinees aan. Leer daar eerst op rijden en ga vervolgens nadenken over de aanschaf van een duurdere bike.

denk niet meteen dat je op een snelle dure bike ook veel snellere rondetijden gaat neerzetten. Mijn bike trekt met de huidige configuratie als een gek op, maar ik moet wel nog leren hier mee om te gaan. De meeste winst haal je uit bochtentechniek.
Midnight

Bericht door Midnight »

idd chinezen zijn leuk... tsja kapot gaan sommige onderdelen,, maar wat is nou leuker om er zelf aan te sleutelen en hem uiteindelijk ook zelf weer aan de praat te krijgen! het is die 160 euro zker waard
Gast

Bericht door Gast »

Wat een heerlijke discussie is dit. Ik lees nu een tijdje mee in het forum en wat valt mij op?
Mensen die serieus rijden hebben ook verstand van zaken. De gemiddelde Chinees koper doet dit voor de lol/heb/mode/gein (doorhalen wat niet van toepassing is).
Als deze mensen vervolgens niet weten wat een membraam is, hoe moeten zij dan serieus aan hun bike werken?
Ik heb er zelf net eentje opgeknapt, was tweedehands en een puinhoop liep niet en zag er niet uit.
Na een weekje SERIEUS sleutelen staat hier een chinees in top conditie....starten lopen.
Ik wil dus maar zeggen ........ De bike is net zo betrouwbaar als de monteur die eraan sleutelt. :wink:
edgo

Bericht door edgo »

skorpion schreef:Wat een heerlijke discussie is dit. Ik lees nu een tijdje mee in het forum en wat valt mij op?
Mensen die serieus rijden hebben ook verstand van zaken. De gemiddelde Chinees koper doet dit voor de lol/heb/mode/gein (doorhalen wat niet van toepassing is).
Als deze mensen vervolgens niet weten wat een membraam is, hoe moeten zij dan serieus aan hun bike werken?
Ik heb er zelf net eentje opgeknapt, was tweedehands en een puinhoop liep niet en zag er niet uit.
Na een weekje SERIEUS sleutelen staat hier een chinees in top conditie....starten lopen.
Ik wil dus maar zeggen ........ De bike is net zo betrouwbaar als de monteur die eraan sleutelt. :wink:
Wel eens van het gezegde"aldoende leert men"gehoord :?:
Tevreden Aikido owner :D
Laatst gewijzigd door edgo op ma 16 jan 2006, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Helemaal mee eens, aldoende leert men.

Wat ik alleen wil zeggen is dat gebrek aan kennis vaak wordt afgerekend op het materiaal.
Onder het motto: ïk krijg hem niet goed dus is het een K&T ding"

Verder is het zo dat er hier een Rolls Royce met een 2CV vergeleken wordt. De ultime racers worden vergeleken met de brommertjes van het (chinese)volk :) .
De tekst is niet persoonlijk bedoeld naar wie dan ook
Ik wil alleen zeggen dat als er serieus wordt gesleuteld ALLES betrouwbaar te krijgen is.
Gast

Bericht door Gast »

ik rij gewoon voor de fun en heb er veel plezier mee. Voor mij hoeft het geen dure bike te zijn. En zijt maar gerust die slijten ook. Ik ken wel genoeg van motoren om eraan te kunnen werken heb lang aan brommers gewerkt :wink:
Gesloten