Koppeling slijt scheef af

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
Nickname-42
forum gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 15:35
Locatie: Twello
Contacteer:

Koppeling slijt scheef af

Bericht door Nickname-42 »

Hoi,

ik heb de koppeling van m`n 47cc tje maar eens losgehaald om te kijken hoe die er aan toe is. Er zit nog genoeg frictiemateriaal op om een aantal
keer mee te kunnen racen.
Alleen gebruikt de koppeling slechts de helft van het beschikbare frictiemateriaal en de koppelingskom. Is dit normaal bij deze immitatiebikes? (zal wel)

Is er iets wat ik hier aan kan veranderen, behalve een komplete koppeling met koppelingshuis vervangen?
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ik denk dat de koppelingsveren niet even sterk zijn. Ik heb dit zelf ook, de ene veer is slapper dan de ander, waardoor de een eerder aangrijpt dan de andere twee. Hierdoor slijt het frictiemateriaal niet gelijkmatig. Ik heb sterkere veren besteld. Frictiemateriaal is nog goed bij mij, dus eerst maar eens die strakkere veren en daarna een racekoppeling. Koop ook die sterkere veren of een racekoppeling, heb je gelijk iets goeds!

Succes

AE
Gebruikersavatar
Nickname-42
forum gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 15:35
Locatie: Twello
Contacteer:

Bericht door Nickname-42 »

Ik heb er al sterkere veren in.

alle segmenten slijten wel gelijk af, alleen hij maakt niet gebruik van de gehele koppelingskom, maar alleen de buitenste helft.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ok, nu snap ik het! Dus niet de hele schoen raakt de koppelingskom.. in de loop der tijd zal het frictiemateriaal meer slijten en zullen de schoenen telkens meer gaan aanpakken, nu is dit maar een deel zeg je. Of die schoenen staan niet goed... Denk zelf dat de afstand tussen de koppelingschoenen en de koppelingsklok te groot is. Is deze afstand kleiner dan zal de gehele schoen aangrijpen..
Gast

Bericht door Gast »

Ik had met mijn racekoppeling ongeveer hetzelfde probleem. De schoenen raken de kom niet over de volle breedte, dus als je de schoen in de lengte neemt, blijft aan de buitenkant 1-2 mm ongebruikt, waardoor na verloop van tijd een randje ontstaat. Ik heb hier niks aan gedaan, ik gebruik op dit moment mijn standaardkoppeling met strakke veren, gaat perfect.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

@ Nickname-42: Hebben we het hier over de lengte van de schoen of de breedte?
Gebruikersavatar
Nickname-42
forum gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 15:35
Locatie: Twello
Contacteer:

Bericht door Nickname-42 »

Ut is precies als timmerzz zegt; hij gebruikt slechts, over de lengte vd schoen, net de helft van het frictiemateriaal.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

En het is je standaard koppeling? Zal eens bij mijn bike kijken.. Of je zou een koppelingklok moeten hebben die verder naar je blok toe staat..

Miss staat je koppeling te dicht op het blok en zou je hem wat meer naar voren moeten laten komen, zodat ie wel helemaal aangrijpt..
Gebruikersavatar
Nickname-42
forum gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 15:35
Locatie: Twello
Contacteer:

Bericht door Nickname-42 »

Tsja, ik weet niet of dat kan, m`n koppeling zit op een conische as dus ik neem aan dat ie altijd op dezelfde plek gemonteerd zit.

Ik zag ook dat die chinesen m`n voortandwiel vastgelast hebben in het koppelingshuis! Wat een onzin zeg.
Gesloten