vraagje over cilinders

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

vraagje over cilinders

Bericht door Gast »

Ik heb ff een vraagje
Zoals je kunt zien heb ik al redelijk wat aan m'n bike gedaan :D
Maar nu denk ik toch maar iets aan de cilinder te gaan doen, maar nu komt het wat is beter

Komplete ADA CNC gefreesde hogedruk kop kit '47cc & 49cc' chinese pocketbikes (V-Racer Extreme, Sendai, Target etc.) met membraan motor. De kit is kompleet met cylinder, hoge druk cone en koelkop, race bougie tap-einden een pakkingen. Dit ziet er niet alleen heel gaaf uit op je bike, hij koelt veel beter en trekt ook veel beter! kost 109 euro
of
44mm big-bore kit voor 47cc & 49cc chinese pocketbikes (V-Racer Extreme’s, Sendai, Target en alle chinese kopies.) met membraam motor. De boring van deze motortjes is 40mm en de slag is 32mm, hierdoor is de cylinder inhoud eigenlijk 40.2cc. Deze Big-Bore kit vergroot de inhoud tot de veel krachtigere 48.7cc. De kit is kompleet met cylinder, zuiger, zuigerveren, veertjes en voetpakking. Verhoogt het vermogen van je bike behoorlijk waardoor je zelfs met andere vertanding zou kunnen rijden voor een hogere topsnelheid of je huidige vertanding houden en dus beter acceleren! kost 69 euro

ik weet het niet ??????
Gast

Bericht door Gast »

big bore kit lijkt mij, je gebruikt ermee de volle capaciteit ( de volle 49cc ) van je cilinder. krijgt er meer kracht door, correct me if im wrong :roll: :D
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

ik denk ook de big bore .. samen met wat je allemaal al op je bamibike hebt gebouwd lijkt me dat de beste keuze
Gebruikersavatar
racechinees
forum gebruiker
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 02 sep 2005, 13:17

Bericht door racechinees »

Ik zou voor die van ADA gaan ALS deze een boring heeft van 44mm. Of een andere kit met een losse hoge druk kop die ook een boring heeft van 44mm (van DDM of dragon performance).

Die andere die je beschrijft, is volgens mij geen high pressure big bore kit, althans, kan het niet uit de tekst halen (en de prijs).

Motivatie voor high pressure kitjes (ALS het een boring van 44mm heeft):
Ontbranding onder hoge druk geeft namelijk meer kracht (dacht ik).

En als je heel ver wilt gaan, kun je de squish veranderen (indien deze niet goed genoeg is).

(TIP: lees een boek over tuning zoals: Two-stroke performance tuning van Graham Bell.)

Edit: of pak anders een High Pressure big bore kit met Boost port, ligt tussen de ADA en die andere die je noemde in, qua prijs.
Gast

Bericht door Gast »

alle blokjes uit china zijn 41 dus als je een koop zoals de high presures kit (big bore) heb je altijd een boring van 44 mm (cilinder inhoud van een normale chinese bike is 40.9 volgens mij
Gesloten