vervanging motorblok

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Thijs van Rooy

vervanging motorblok

Bericht door Thijs van Rooy »

ik ga er binnenkort een nieuw blok onder mijn mini zetten
maar hoe ga ik dan het beste te werk?
hoe haal je het beste de ketting eraf?
en zijn er nog dingen waar je op moet letten?

alvast bedankt
Gast

Bericht door Gast »

okeej ten eerste : Als je er de ballen verstand van hebt laat het dan doen ;)

Haal eerst de kappen van je mini af (behalve tankzit combi)
Der zitten 4 boutjes onder je blok (inbus). Schroef die los. Dan heb je nog 2 of 4 extra ophangpunten (hang oaf van je mini) die schroef je ook los) Nu haal je je uitlaat er van af. weer 2 inbus boutjes. Bewaar de pakking goed! En als je je uitlaat deraf heb kun je hem het beste ff ontkolen. (puchmaxi.nl sleutelen en dan ontkolen). Maak nu dat draadje los van je killswitch doorzichtig geelachtig iets dat je zo uitelkaar trekt.
Je gaskabel ken je der ook zo afdraaien. Uhm als ik iets vergeten ben vult iemand het vast wel aan.
nu schuif je je blok wat naar achteren (zit nu los als het klopt). En dan hangt je ketting compleet slap en kun je hem derzo afhalen! Schroef je nieuwe blok derop en je ontkoolde uitlaat erop! Als je je uilaat deraf hebt mot je dondersgoed oppassen dat er geen vuil inkomt! Het beste kun je ff je trekstarter aantrekken zodat je zuiger op het BDP (bovenste dooie punt) zit.
leg er dan een doekje overheen ofzo. Of je moet het blokje willen weggooien maar ik neem aan dat je hem verkoopt o.i.d. Veel suc6 en als je hierna het nog nie snapt laat je het maar doen bij een shop ofzo...
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

BamiBiker schreef:okeej ten eerste : Als je er de ballen verstand van hebt laat het dan doen ;)

Haal eerst de kappen van je mini af (behalve tankzit combi)
Der zitten 4 boutjes onder je blok (inbus). Schroef die los. Dan heb je nog 2 of 4 extra ophangpunten (hang oaf van je mini) die schroef je ook los) Nu haal je je uitlaat er van af. weer 2 inbus boutjes. Bewaar de pakking goed! En als je je uitlaat deraf heb kun je hem het beste ff ontkolen. (puchmaxi.nl sleutelen en dan ontkolen). Maak nu dat draadje los van je killswitch doorzichtig geelachtig iets dat je zo uitelkaar trekt.
Je gaskabel ken je der ook zo afdraaien. Uhm als ik iets vergeten ben vult iemand het vast wel aan.
nu schuif je je blok wat naar achteren (zit nu los als het klopt). En dan hangt je ketting compleet slap en kun je hem derzo afhalen! Schroef je nieuwe blok derop en je ontkoolde uitlaat erop! Als je je uilaat deraf hebt mot je dondersgoed oppassen dat er geen vuil inkomt! Het beste kun je ff je trekstarter aantrekken zodat je zuiger op het BDP (bovenste dooie punt) zit.
leg er dan een doekje overheen ofzo. Of je moet het blokje willen weggooien maar ik neem aan dat je hem verkoopt o.i.d. Veel suc6 en als je hierna het nog nie snapt laat je het maar doen bij een shop ofzo...

haha nou bedankt hoor
zo'n grote uitleg was nou ook weer niet nodig
maar iig bedankt
nu maak ik zowieso geen fouten meer :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Maakt niks uit hoor :roll:
Maar als je bang bent het fout te doen gewoon laten doen door
de winkel o.i.d! Het zou zonde zijn als je een blokje haal en vervolgens gaat ie meteen stuk ;)
Gast

Bericht door Gast »

BamiBiker schreef: Uhm als ik iets vergeten ben vult iemand het vast wel aan.
hehehe vergeet je benzineslang niet! :wink:
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

timmerzz schreef:
BamiBiker schreef: Uhm als ik iets vergeten ben vult iemand het vast wel aan.
hehehe vergeet je benzineslang niet! :wink:
En ff knik in benzine slangetje, is zonde van benzine!

Vergeet btw je gaskabel niet! Gewoon dat ronde ding bovenop carberateur losdraaien en dan eruit halen, en daarna er weer op zetten moet je wel ff beetje draaien enz anders gaat hij er niet in :roll:

Grt Rik
Gast

Bericht door Gast »

de winter schreef:
timmerzz schreef:
BamiBiker schreef: Uhm als ik iets vergeten ben vult iemand het vast wel aan.
hehehe vergeet je benzineslang niet! :wink:
En ff knik in benzine slangetje, is zonde van benzine!

Vergeet btw je gaskabel niet! Gewoon dat ronde ding bovenop carberateur losdraaien en dan eruit halen, en daarna er weer op zetten moet je wel ff beetje draaien enz anders gaat hij er niet in :roll:

Grt Rik
staat er al bij :roll:
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

BamiBiker schreef:
de winter schreef:
timmerzz schreef: hehehe vergeet je benzineslang niet! :wink:
En ff knik in benzine slangetje, is zonde van benzine!

Vergeet btw je gaskabel niet! Gewoon dat ronde ding bovenop carberateur losdraaien en dan eruit halen, en daarna er weer op zetten moet je wel ff beetje draaien enz anders gaat hij er niet in :roll:

Grt Rik
staat er al bij :roll:
Oowja :evil:
Gesloten