vervanging motorblok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
vervanging motorblok
ik ga er binnenkort een nieuw blok onder mijn mini zetten
maar hoe ga ik dan het beste te werk?
hoe haal je het beste de ketting eraf?
en zijn er nog dingen waar je op moet letten?
alvast bedankt
maar hoe ga ik dan het beste te werk?
hoe haal je het beste de ketting eraf?
en zijn er nog dingen waar je op moet letten?
alvast bedankt
okeej ten eerste : Als je er de ballen verstand van hebt laat het dan doen
Haal eerst de kappen van je mini af (behalve tankzit combi)
Der zitten 4 boutjes onder je blok (inbus). Schroef die los. Dan heb je nog 2 of 4 extra ophangpunten (hang oaf van je mini) die schroef je ook los) Nu haal je je uitlaat er van af. weer 2 inbus boutjes. Bewaar de pakking goed! En als je je uitlaat deraf heb kun je hem het beste ff ontkolen. (puchmaxi.nl sleutelen en dan ontkolen). Maak nu dat draadje los van je killswitch doorzichtig geelachtig iets dat je zo uitelkaar trekt.
Je gaskabel ken je der ook zo afdraaien. Uhm als ik iets vergeten ben vult iemand het vast wel aan.
nu schuif je je blok wat naar achteren (zit nu los als het klopt). En dan hangt je ketting compleet slap en kun je hem derzo afhalen! Schroef je nieuwe blok derop en je ontkoolde uitlaat erop! Als je je uilaat deraf hebt mot je dondersgoed oppassen dat er geen vuil inkomt! Het beste kun je ff je trekstarter aantrekken zodat je zuiger op het BDP (bovenste dooie punt) zit.
leg er dan een doekje overheen ofzo. Of je moet het blokje willen weggooien maar ik neem aan dat je hem verkoopt o.i.d. Veel suc6 en als je hierna het nog nie snapt laat je het maar doen bij een shop ofzo...
Haal eerst de kappen van je mini af (behalve tankzit combi)
Der zitten 4 boutjes onder je blok (inbus). Schroef die los. Dan heb je nog 2 of 4 extra ophangpunten (hang oaf van je mini) die schroef je ook los) Nu haal je je uitlaat er van af. weer 2 inbus boutjes. Bewaar de pakking goed! En als je je uitlaat deraf heb kun je hem het beste ff ontkolen. (puchmaxi.nl sleutelen en dan ontkolen). Maak nu dat draadje los van je killswitch doorzichtig geelachtig iets dat je zo uitelkaar trekt.
Je gaskabel ken je der ook zo afdraaien. Uhm als ik iets vergeten ben vult iemand het vast wel aan.
nu schuif je je blok wat naar achteren (zit nu los als het klopt). En dan hangt je ketting compleet slap en kun je hem derzo afhalen! Schroef je nieuwe blok derop en je ontkoolde uitlaat erop! Als je je uilaat deraf hebt mot je dondersgoed oppassen dat er geen vuil inkomt! Het beste kun je ff je trekstarter aantrekken zodat je zuiger op het BDP (bovenste dooie punt) zit.
leg er dan een doekje overheen ofzo. Of je moet het blokje willen weggooien maar ik neem aan dat je hem verkoopt o.i.d. Veel suc6 en als je hierna het nog nie snapt laat je het maar doen bij een shop ofzo...
BamiBiker schreef:okeej ten eerste : Als je er de ballen verstand van hebt laat het dan doen
Haal eerst de kappen van je mini af (behalve tankzit combi)
Der zitten 4 boutjes onder je blok (inbus). Schroef die los. Dan heb je nog 2 of 4 extra ophangpunten (hang oaf van je mini) die schroef je ook los) Nu haal je je uitlaat er van af. weer 2 inbus boutjes. Bewaar de pakking goed! En als je je uitlaat deraf heb kun je hem het beste ff ontkolen. (puchmaxi.nl sleutelen en dan ontkolen). Maak nu dat draadje los van je killswitch doorzichtig geelachtig iets dat je zo uitelkaar trekt.
Je gaskabel ken je der ook zo afdraaien. Uhm als ik iets vergeten ben vult iemand het vast wel aan.
nu schuif je je blok wat naar achteren (zit nu los als het klopt). En dan hangt je ketting compleet slap en kun je hem derzo afhalen! Schroef je nieuwe blok derop en je ontkoolde uitlaat erop! Als je je uilaat deraf hebt mot je dondersgoed oppassen dat er geen vuil inkomt! Het beste kun je ff je trekstarter aantrekken zodat je zuiger op het BDP (bovenste dooie punt) zit.
leg er dan een doekje overheen ofzo. Of je moet het blokje willen weggooien maar ik neem aan dat je hem verkoopt o.i.d. Veel suc6 en als je hierna het nog nie snapt laat je het maar doen bij een shop ofzo...
haha nou bedankt hoor
zo'n grote uitleg was nou ook weer niet nodig
maar iig bedankt
nu maak ik zowieso geen fouten meer
-
- forum gebruiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
- Locatie: Baarland-Zeeland
- Contacteer:
En ff knik in benzine slangetje, is zonde van benzine!timmerzz schreef:hehehe vergeet je benzineslang niet!BamiBiker schreef: Uhm als ik iets vergeten ben vult iemand het vast wel aan.
Vergeet btw je gaskabel niet! Gewoon dat ronde ding bovenop carberateur losdraaien en dan eruit halen, en daarna er weer op zetten moet je wel ff beetje draaien enz anders gaat hij er niet in
Grt Rik
staat er al bijde winter schreef:En ff knik in benzine slangetje, is zonde van benzine!timmerzz schreef:hehehe vergeet je benzineslang niet!BamiBiker schreef: Uhm als ik iets vergeten ben vult iemand het vast wel aan.
Vergeet btw je gaskabel niet! Gewoon dat ronde ding bovenop carberateur losdraaien en dan eruit halen, en daarna er weer op zetten moet je wel ff beetje draaien enz anders gaat hij er niet in
Grt Rik
-
- forum gebruiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
- Locatie: Baarland-Zeeland
- Contacteer:
OowjaBamiBiker schreef:staat er al bijde winter schreef:En ff knik in benzine slangetje, is zonde van benzine!timmerzz schreef: hehehe vergeet je benzineslang niet!
Vergeet btw je gaskabel niet! Gewoon dat ronde ding bovenop carberateur losdraaien en dan eruit halen, en daarna er weer op zetten moet je wel ff beetje draaien enz anders gaat hij er niet in
Grt Rik