welke cillinder(h)

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

weet je ook welke er zijn er 2 he:P? :oops:
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

@ Michaelow: ik heb zelf de butterfly carb en ben er heel tevreden over, Je kan je bike goed afstellen doormiddel van de sproeiers. Maar, 17.5 zal ook goed zijn, tis net waar je voorkeur ligt..
Gast

Bericht door Gast »

engel eyes,,,met welke stetup rij jezelf eigelijks? + welke carb want bij een butterfly moet tog een retour slang ,,,(geen idee wat ze ermee bedoelen)

+ de butterfly carb kon je tog instellen doormiddelen van verstel bare sproeiers?

iedereen alvast bedank 8) :!:
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

@ Michaelow: Ok, mijn setup.. Butterfly carb, Bigbore High Pressure Kit, Fat Pipe, Rocket Key, Verlicht vliegwiel, Strakkere koppelingsveren, snelgas, Twin Air luchtfilter, fiberglass racemembraan, alu trekstart.. was het wel zo'n beetje.

Een butterfly carb maakt gebruik van een retourleiding naar je carb.. Al het mengsel word gebruikt, het overtollige wordt teruggepompt naar je tank. In mijn topic kan je zien hoe ik die leiding heb aangelegd (http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=6041). Op de site van V-Racer adviseerd men deze aan de onderkant te bevestigen, maar daar ben ik geen voorstander van, in verband met eventueel lekken van benzine. Daarom heb ik de retourleiding laten terugkomen aan de bovenkant van de tank.. Wat mij ook opviel bij de beschrijving op V-Racer.nl m.b.t. het monteren van de butterfly carb.. Aan de linkerkant van de carb zit een lipje om het gas goed te laten terugspringen. Nu zit deze zo dat als je de carb gemonteerd hebt, het lipje het blok raakt met gas geven, en je het gas niet goed kan opendraaien.. Men geeft aan het lipje te buigen.. Helemaal NIET nodig!!! JE schroeft het lipje eraf en draait het om, zo kan je nog eens heel makkelijk een veer bevestigen aan het lipje en je frame, en het lipje zit vrij zonder het te hebben verbogen.. (TIP!!)

Oh ja, en de carb heeft idd twee sproeiers, een voor optrekken en een voor top en natuurlijk stationair..

Succes

AE
Gesloten