minibike Butterfly cabrateur

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

minibike Butterfly cabrateur

Bericht door Gast »

Ey allemaal ik heb dus een minbike nu 2 maanden al ofso toen ik hem had starte hij nooit dus heb ik em naar de fietsemaker gebracht wat bleek was dus dat er nooit ee Sationaire schroef inzat:S:S alleen die koperen met vering eromheen naja dus ik had em ik reed er 2 tankjes mee leeg 1:25 toen ben ik met 1 liter eringedaan en gelijke olie houding 1:35 dus sinsdien kreeg ik em nooit meer aan ik denk dat ik me Butterfly cabrateur opnieuw moet afstellen want als ik aan die kort trek 2 of 3 keer gaat ie 1 sec aan en Slaat direct af trek ik nog 3 keer gaat ie weer aan en direct af dan kan ik trekken en doenwatik wil want dan gaat ie helemaal NIET meer aaan en na 2 uur weer trekken na 3 keer heel kort aan enselfde verhaal dus wie kan me vertellen hoe ik me BUTTERFLY CABRATEUR MOET afstellen die kopere schroef met vering moet helemaal naar binne en 2.5 slagen open dat weet ik maar me stationaire schroef? wie kan het me vertelle of wat er anders mee aan de hand is Alvast bedankt PS: Het is een chineesje
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Je stationairschroef zit onder de twee hoofdsproeiers. Die draai je idd helemaal in en dan 2.5 slag naar buiten. Bij de hoofdsproeiers draai je de linker (voor top) helemaal in en dan 2 slagen naar buiten en de rechter sproeier 1. 1/4 slag naar buiten. Dan staat je carb weer op de standaardafstelling.

Wat ik ook zou checken als ik jou was is het filter in de carb zelf. Je draait de grote schroef aan de onderkant van de carb eraf en haalt dan het plaatje weg. Op het plaatje zit een rubber matje met daarop weer een vloetje. Haal die er ff af en maak alle gaatjes goed schoon. Als je goed kijkt zie je een groter gat met een wit gaasje, maak dat goed schoon. Dit zat bij mij ook eens verstopt.. Daarna boel weer op de juiste manier monteren. Die matjes kunnen maar op 1 manier op het plaatjes van je carb

Succes
Gast

Bericht door Gast »

heel erg bedankt maat alleen er trede weer problemen op ik heb een hele rare butterfly cabrateur:S ik heb maar 2 schroefen niet 3 ik heb er egt maar 2 ja ook een die helemaal omringt is met vering bovenop de cabrateur maar dat is geen belangrijke denk ik maarja ik ben totaal niet goed in het uitelkaar halen van dingen en dergelijke. is er geen andere manier hoe ik het kan zien met foto's Bv alvast bedankt
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Denk dat die schroef bovenop je carb de stationairschroef is.

Ik zal morge ff me wat pics maken van me carb en het nog eens uitleggen, heb daar nu ff geen tijd voor.

Kan jij geen foto's maken van je butterfly? Ben wel benieuwd hoe die er dan uitziet!

Morge de pics!!!

AE
Gast

Bericht door Gast »

eey kamaraad ik heb me suf gefotografeerd:p sorryt voor de kwaliteit was donker weetje net gedaan bij elke foto leg ik je ook uit wat het ik Iniedergeval wat ik denk wat het is:P:P:P KIJK WATIK OMCIRKELD HEB;)

Dit is die schroef waarvan ik nietwistwaar het voor diende Op De cabrateur met de vering eromheen
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=TI43PBW6

Onderkant vande butterfly cabrateur
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=JC6YREU4

Dit wat ik omcirkeld heb is die onderste kopere schroef met vering eromheen die er toen ik de Bike Had Al inzat ide heb ik helemaal naar binnen en 2 slagen naarbuiten
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=JURG4OKF

Cirkel nummer 1 is een schroef die de fietsemaker erin heeft gezet dat is denk ik de stationaire want die kreweg ik erniet bij en toen starte ie ook niet daarna wel de onderste is zelfde als afbeelding hiervoor
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=PJYLY8VC

Closup van ingebrachte schroef
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WCNHQEYH

En tot slot nog een heldere foto van de schroef met vering eromheen bovenaan de cabrateur die ik nie tweet waarvoor het is
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=3ZELHCP4

Heej alvast bedankt hoop dat je erwat aan hebt:):) LATERSSS KWil graga weten wat me probleem is namelijk THNX
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Timothy, wijst het bolletje waar je de lucht mee uit de leidingen pompt naar beneden??

En hoe zit het met die prutsactiviteiten van die fietsenmaker? Heeft hij er zelf een stationairschroef ingezet, ofwel een gat geboord en er een schroef ingezet? Of zat er al een gat en zat er geen schroef in?
Laatst gewijzigd door AngelEyes op zo 05 feb 2006, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

ja die zit onderop de cabrateurr dus die wijst naar de grond ja

en het 2de wat je zei er zat dus al een gat in zonder schroef(weetik 85% cker)
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Dan zit je carb verkeerd gemonteerd!!! Het bolletje moet boven zitten, nu komt het mengsel niet goed in de carb!!! Weet niet wie dat ding heeft gemonteerd?? Ff omdraaien dus.

Ok dus enkel een schroef erin gezet.. Moet geen kwaad kunnen, maar die carb moet je omdraaien want dit werkt natuurlijk niet zo!
Gast

Bericht door Gast »

ey dats ook toevallif aan het !CENSUUR! begin van dit ding d8 ik al dat ie andersom moest maar wat het is normaal reed hij wel perfect dus daar kan het tog niet aan liggen:S:S:? ofwel dan en ik ben ECHT niet goed in dat soort dingen ik weet cker dat ik em fout terug monteer man tenzij je me hele goede uitleg kan geve tog vind ik het raar hij reed normaal altijd perfect

PS: dit bolletje bedoel je tog

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=JC6YREU4

ja die wijst naar benede dus naar de grond ondersteboven
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

OK, wat ik zou doen als ik jou was is ook ff die schrief die die fietsenmaker erin heeft gezet een stuk uitdraaien, kan de flow van het mengsel in de weg zitten, en altijd vordat je gaat rijden met het bolletje alle lucht uit de ledingen pompen, tevens komt er dan mengsel in je carb en start hij makkelijk.

Maar eerst omdraaien dat ding. Ik ga zo ff foto's maken.. ff geduld!!

Komt helemaal goed!!
Gast

Bericht door Gast »

oke thnx man dus die ene schroef die me fietsemaker erin heeft gezet eruit hale??? hartstikke bedankt he

PS dit is de schroef die omcirkeld is met een 1'tje die de fietsemaker erin heeft gedaan weetje cker dat ik die eruit moet halen??

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=PJYLY8VC
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Niet eruit halen, maar een stuk uitdraaien. Op de foto: de bovendste schroef is je stationairschroef, die onder zit (koperkleurig) is een sproeier (schroef) als ik mij niet vergis. En die veer met die (gas)kabel erdoorheen zorgt ervoor dat je gas mooi terugspringt..

Heb je ook een luchtklep? Dus waar je de luchttoevoer mee regelt.. Ook wel ''choke'' genoemd..
Gast

Bericht door Gast »

ja tuurlijk man dat heb ik cker de chock heb ik meestal int midde als ik em wil starte dat gaat het best
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ok Timothy..

Op de foto hieronder zie je de carb van de rechterkant (van je bike) als je hem goed hebt gemonteerd! Nr 1 is de stationairschroef, nr 2 is de sproeier voor top, nr 3 is de sproeier voor optrekken. Nr 5 is de gaskabelhouder mat de veer (nr 4) waar je gaskabel doorheen loopt, deze laat je gas mooi terugspringen. Nr 6 is het pompje.

Afbeelding

Op de tweede foto zie je de carb van de de linkerkant (van je bike). Nr 7 is het lipje om je gas nog eens extra goed te laten terugsringen. Nr 8 is de luchttoevoer, nr 9 benzineaanvoer en nr 10 is de retourleiding naar de tank.

Nu, als je carb eraf ligt heb je een aantal pakkingen. Die zorgen ervoor dat niets lekt. Deze zitten aan beide kanten van de carb, zorg ervoor dat je deze goed plaatst zodat het retourproces van het overtollige mengsel goed werkt. Hiervoor zitten er kleine gaatjes in de pakkingen (onderkant pakking en carb). Er komt dus een pakking op je spruitstuk, daarop je carb, dan weer een pakking en daarop de v-stack van je luchtfilter..
Schroeven erdoorheen en goed aandraaien.

Let erop dat de gasklep die de benzine doorlaat naar je motorblok wijst en dat je luchtfilter naar achter wijst!

Succes

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

heey bedankt he ik ga het probere heel erg bedankt voor je moeite
Gesloten