Polini 911 Sportfilter

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Polini 911 Sportfilter

Bericht door Gast »

Heey peepz,

Ik heb problemen bij het monteren van mn nieuwe sportfilter op mn bike, een polini 911 replica, het is zo'n dragon powerfilter, zie multibike.nl

Naast het feit dat dit filter sjowieso niet gaat passen omdat de diameter van de standaard carb. groter is dan die van de luchtfilter...

Heb ik ook gemerkt dat het frame in de weg zit, en ik het filter niet kan monteren...

Heeft iemand hier ervaring mee, welk type filter past op de polini...naast de standaard natuurlijk :wink:
Zijn er adapters voor te krijgen, en zo ja waar?

Okay, thnkzzz
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

filter

Bericht door wimgrob »

Het orginele filter laten zitten, is gewoon goed !!!
Een powerfilter ziet er leuk uit en maakt een leuk geluid, maar laat wel veel vuil door.
Vooral indoor, dit is echt niet goed voor je blok.
Meestal moet je ook je sproeierbezetting aanpassen, je kan echt beter het orginele filter laten zitten.
Laatst gewijzigd door wimgrob op zo 05 feb 2006, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gebruikersavatar
Muesli_Reep
forum gebruiker
Berichten: 504
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 17:21
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Muesli_Reep »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn bike, ik ben nog aan het kijken voor adapter stukjes of mischien zelfs iets in elkaar frutselen, voor nu heb ik gewoon het normaale filter huisje met beter schuim erin. werkt hetzelfde ^^
[img]http://www.blomnet.eu/Temp/DesmoSig.jpg[/img]
Johan911 rep.
forum gebruiker
Berichten: 717
Lid geworden op: za 31 dec 2005, 18:54
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Johan911 rep. »

Het orginele filter laten zitten, is gewoon goed !!!
helemaal gelijk!! het orginele filter is groot dus houd ook veel vuil tegen
ik heb het orginele filter er ook weer op
eerst had ik ook een powerfilter, maar je merkt geen verschil
en een powerfilter ziet er lelijk uit, want dan heb je opeens een gat in je achterspatbord ziet er ook niet uit
gewoon laten zitten die handel!!
Gast

Bericht door Gast »

ik zou ook die orginele filter er op laten want die is pas gemaakt en als je een andere hebt wordt et zo gaar :x

Grzzz,,
Gebruikersavatar
DoC
forum gebruiker
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 19:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door DoC »

Bij mij was het precies het omgekeerde.

Toen ik orginele luchtfilter erop had zitten moest ik na iedere rit mijn carb schoonmaken, nu met powerfilter is dat aanzienlijk minder.

Als je ook in dat filter kijkt naar die spons daar kan je gewoon door geen kijken.
www.Indoorminibike.nl
Johan911 rep.
forum gebruiker
Berichten: 717
Lid geworden op: za 31 dec 2005, 18:54
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Johan911 rep. »

Toen ik orginele luchtfilter erop had zitten moest ik na iedere rit mijn carb schoonmaken, nu met powerfilter is dat aanzienlijk minder.
die luchtgekoelde chineesjes hebben een andere carburateur en ook een heel ander luchtfiltertje. ( dat luchtfilter kan je er eigenlijk niet mee vergelijken..)
Gesloten