betere uitlaat --> veranderingen aan het blok?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Thijs van Rooy

Re: betere uitlaat --> veranderingen aan het blok?

Bericht door Thijs van Rooy »

Carlos Keutel schreef:
Thijs van Rooy schreef:binnenkort krijg ik een fatpipe als nieuwe uitlaat 8) . ik heb nog een standaard pijp onder mijn merkloose chineesje.

als ik nu deze uitlaat eronder zet, wat moet ik dan allemaal veranderen om het blok optimaal te laten lopen??

ik kan zelf al wel een paar dingen noemen maar ik weet ze niet allemaal...

zou het bijvoorbeeld effect hebben om:

1)er een andere bougie in te doen? hogere hittegraad??
2)grotere sproeier erin zetten
3)extra gat te maken in het std. luchtfiltertje?
4)cilinder aanpassen? maar hoe weet ik niet!!!
5)VUL MAAR AAN ALS JE NOG IETS WEET WAAR HIJ BETER VAN GAAT LOPEN :!:

ik heb al er al een bigbore kit op zitten :!:

want als het blokje beter loopt dan krijgt deze toch ook een langere levensduur?

alvast bedankt,

Thijs van rooy
Rafael,je motor loopt er niet beter door, hij trekt harder door maar heeft een lagere top. Over die fat pipe, je hoeft niks te veranderen, de fat pipe heeft geen expansie berekening die ook maar in de buurt komt van een chinees dus heeft het sowizo al weinig zin. Mischien merk je er wel wat van maar da tkomt omdat je in de normale chineespijp je pink nog niet kunt doen.



maar als je een std uitlaat hebt je zet er een betere uitlaat onder dan moet je toch altijd een paar dingen veranderen omdat hij dan nog wat beter kan gaan lopen ( voorbeeld is een grotere sproeier erin zettten zodat ie dan wat meer bezine krijgt)

er zijn toch wel wat meer dingen die je kan doen om dan nog wat betere resultaten te boeken ( misschien iets met de spoelpoorten ofzo of iets misschien iets wat ik over het hoofd zie??)

thanx
Gebruikersavatar
Gerard S
forum gebruiker
Berichten: 1489
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 13:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Gerard S »

Deze dingen kun je inderdaad allemaal aanpassen of verbeteren, maar het is geen noodzaak.
Uiteraard gaat hij wel steeds sneller lopen.
Gr.

Gerard
_______________________________________
NMC Senioren plus #63 (GRC RRz 2008)
[url=http://www.kbmn.nl][img]http://kbmn.nl/banners/banner-forum.jpg[/img][/url]
Website; [url]http://www.KBMN.nl[/url]
E-mail; info@KBMN.nl
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

en dat lijkt me zijn bedoeling ook?? :?:
Gebruikersavatar
Gerard S
forum gebruiker
Berichten: 1489
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 13:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Gerard S »

kleine_duivel schreef:en dat lijkt me zijn bedoeling ook?? :?:
Hij vraagt of je dingen moet aanpassen als je een nieuwe uitlaat koopt. :?

goed lezen.
Gr.

Gerard
_______________________________________
NMC Senioren plus #63 (GRC RRz 2008)
[url=http://www.kbmn.nl][img]http://kbmn.nl/banners/banner-forum.jpg[/img][/url]
Website; [url]http://www.KBMN.nl[/url]
E-mail; info@KBMN.nl
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

Thijs van Rooy zei:

"als ik nu deze uitlaat eronder zet, wat moet ik dan allemaal veranderen om het blok OPTIMAAL te laten lopen??

ik kan zelf al wel een paar dingen noemen maar ik weet ze niet allemaal... "
fila-racer

Bericht door fila-racer »

ik heb nu een 19,5 mm caburateur met eigengemaakt spruitstuk op de minibike gemaakt, heb ook nog die gewone uitlaat der op maar loopt nu alleen al door die cab als een lier, dus met die fatpipe loopt ie nog beter denk ik. btw het srpuitstuk had ik gemaakt van een spruitstuk van een aprilia rs 50. :wink: 8) :twisted:
ronnie meuleners

aanpassen

Bericht door ronnie meuleners »

het beste is gewoon:

Carb aanpassen butterfly of zo

Luchtfilter ik heb een malossie er op werkt goed

Rocketkey daardoor trekt hij een beetje beter maar start volgens mijn
bevindingen wat minder goed.

ander membraam van ADA of zo

zwaardere trekveren merk je echt super goed.
andere boegie

dat was het wel zo`n beetje.

zelf heb ik nu

alluminium trekstarter
raceluchtfilteradapter met mallossie luchtfilter
racemembraam
trekveren
technigas gp1
rocketkey
getuned koppelingshuis.

7tands voor.
70 tands achter.

dit is nog onderweg.

bigborekit van ADA
en butterfly carb 16mm

groeten ronnie
Gebruikersavatar
TheRockit
forum gebruiker
Berichten: 306
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 20:22
Locatie: 020
Contacteer:

Bericht door TheRockit »

Heb de Tecnigas GP1 vanavond uitgeprobeerd en zoals ik al dacht
kan hij al zijn lucht goed kwijt trekt beter en lijkt een hogere top te hebben maar dit kan ik nog niet te veel doen (vol gas) ben nog steeds bezig met het "inrijden" van het blokje, maakt mooi aanzuig geluid uit het aangepaste malossi luchtfiltertje (van Gilera Cita) en loopt heel mooi stationiar, had niet verwacht dat het blokje zo mooi zou lopen (loopt stukken beter dan met standaart luchtfilter/uitlaat), volgende stap is eens kijken naar het spruitstuk kan misschien groter (dremel), kan altijd een polijst beurtje gebruiken, als deze er toch af is kan ook het membraam worden vervangen voor iets beter en evt de carb. vergroten (dremel) of vervangen voor een groter model.. maar dan zou er ook gelijk eens naar het cylindertje moeten kijken of de uitlaatpoort wel groot genoeg is.. ik hoor hier (op forum) dat het stand. card. maar 12/12mm is klopt dit?? (wie o wie) en veel users zweren bij zo'n 17 a 17,5mm kan dit zonder aanpassingen aan de cylinder dan??

zijn er nog users met tips aanpassen (tunen) standaart cylinder?

FILA RACER kan je me (ons) uitleggen hoe en wat met dat scooter spruitsuk is dit veel werk om passend te maken... meer info welcom!!
[img]http://www.xs4all.nl/~therocki/index/JDsmall.JPG[/img]
http://www.xs4all.nl/~therocki
Lap Time Poeldijk - 911 Rep.
[img]http://members.upc.nl/j.bakker57/forums/laprec.JPG[/img]
Gast

Bericht door Gast »

TheRockit schreef:Ik heb op die van mij een Mallosi power filter van een Gillera Cita (12 euro) kleine aangepasing en passen dat filter.
Hij kan al een stuk beter "ademen" wacht nu op een bestelde Tecnigas Gp1 Uitlaat, want hij kan al die lucht niet goed meer uitblazen.. merkte ik bij mijn laatste test.

verder:
champion silicon bougie-dop (4 euro)
NGK Bougie (2 euro 50)
Shimano V-brake rem setje (13 euro)
Rode rem Kabels (3 euro)
Pro grips handvaten (11 euro)
maar van deze gaat ik niet harder :lol:

Daarna eerst andere koppeling dan vijlen in die cylinder... :twisted:
en ja een grotere carb. even uitzoeken, het lijkt erop dat een honda camino carb. erzo oppast.. anders misschien iets van Cita 13/13 iemand ervaringen?

Succes ermee...
een honda camino carb? hm dat weet ik niet kan ik es proberen, heb er zelf nog liggen :wink: als je een grotere powerfilter steekt zal je wss je sproeier ook nog moeten vergroten daarom rijd hij nu niet lekker
Gesloten