tubeless oppompen?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

tubeless oppompen?

Bericht door Gast »

Hey,

Heb beetje gezocht op 't forum, maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden... zit namelijk met het volgende:

De voorband van m'n mini staat leeg, is een tubeless. Hoe pomp ik deze op?? Heb het idee dat 'ie rondom niet helemaal aansluit op de velg... wat kan ik hieraan doen?? want alle lucht die ik er nu in pomp blaast er net zo hard weer uit...

Tips en truuks?? (buiten het 'er beter omleggen' heen)

Groet,

Xplodr
stefano

Bericht door stefano »

Als ik een bandje er omheen leg,en oppomp(compressor)Dan blaas ik de lucht de band in,en draai de velg en druk hem tegen de grond,zodat de band de velgrand in word gedrukt.
Als er wat druk opstaat,drukt de band door de druk vanzelf tegen de velg.

Stefan
Gebruikersavatar
minibikeclubstein
reclame makende gebruiker
Berichten: 538
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 21:03
Minibike:: GRC RRZ
Locatie: stein/elsloo/urmond
Contacteer:

Bericht door minibikeclubstein »

smeer de velgrand een beetje in met bv dreft de duw met de hand zo dat de band bijna helemaal tegen de velgrand zit en dan oppompen dat moet werken
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

druiven schreef:smeer de velgrand een beetje in met bv dreft de duw met de hand zo dat de band bijna helemaal tegen de velgrand zit en dan oppompen dat moet werken
Idd, maar dat wil nog niet zeggen dat die dan ook helemaal aansluit. Bij een tankstation in de buurt is ook zon compressor. Daar zit een knopje op, als je die indrukt, komt er in een keer heel veel lucht uit. Dat is ook bedoeld om banden van auto's mee op te pompen als er geen lucht in zit. Mar pas op: hij blaast dan in een keer heel veel lucht, misschien wel te veel lucht met als gevolg dat je bandje klapt. Ik zou wat meer informatie winnen hierover.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Gewoon compressor erop endan de band gaan kneden.
Het is me ook een keer gelukt door de band rechtop te zetten, compressor erop en dan heel hard op de band slaan.
Dan wil alle lucht er in 1 keer uit, dan gaat hij bol staan endan knalt hij over de rand heen.

Succes :wink:
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
race--ace

oppompen

Bericht door race--ace »

Als ik problemen heb met een band die los gekomen is van de velg draai ik minimaal het binnewerk uit het ventiel ( speciaal dopke met gleuf voor)
zoadat deze weerstand weg is, dat scheelt een klap lucht doen ze bij kwikfit ook. Als hij eenmaal zit dan even met binnenwerk netjes oppompen.

Laatst had ik een band die echt niet wilde, heb ik een plastic bloempot op hoogte geknipt ( zo hoog als de band breed moet zijn in opgepompte toestand) en die hield toen van binnenuit de wangen zover uit elkaar dat de lucht bleef zitten.

Ik rijd nu dus met dat plastic van die bloempot in mijn band dat geeft tot nu toe geen problemen.'
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

hoe heb je dat er in gekregen dan ? :?
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Baan

Bericht door Baan »

En hoe eruit?
Gesloten