als ik gas gewoon gas geeft gaat die niet

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

als ik gas gewoon gas geeft gaat die niet

Bericht door Gast »

als ik gas geeft gaat me minibike niet vooruit maar als ik volgas geeft dan wel :? waar kan dat aan lichen ik heb alleen nieuwe strakker veertjes voor koppeling vervangen kan het daar aan lichen. :!:

alvast bedankt
Gast

Re: als ik gas gewoon gas geeft gaat die niet

Bericht door Gast »

jaimy schreef:als ik gas geeft gaat me minibike niet vooruit maar als ik volgas geeft dan wel :? waar kan dat aan lichen ik heb alleen nieuwe strakker veertjes voor koppeling vervangen kan het daar aan lichen. :!:

alvast bedankt
Euhm ja dat is logisch, je koppeling grijpt nu pas bij een hoger toerental aan en dus zul je meer gas moeten geven.

Waarom heb je die trekveren anders gekocht?! :P :lol:

Nu zul je als het goed is beter wegtrekken omdat je bike bij aangrijpen van de koppeling beter op toeren is.
Gast

Re: als ik gas gewoon gas geeft gaat die niet

Bericht door Gast »

omdat me standaartveertjes stuk waren gegaan moet ik nu weer de standaart kopen en trakt hij dan beter waarvoor zijn eigelijk strakkekoppelings veertjes :?



alvast bedankt
Gast

Bericht door Gast »

Zoals JOJO al zei, grijpt je koppeling pas aan bij een hoger toerental, waardoor je meer trekkracht hebt. Te strak is ook weer niet goed omdat je koppeling dan teveel gaat slippen. Maar over het algemeen zijn de standaard veren van een chinese koppeling veel te slap en zal je duidelijk verschil merken na het plaatsen van strakkere veertjes.

Dus:

Hoe meer toeren je motor draait, hoe harder je koppeling ronddraait dus hoe meer de veren worden uitgerekt. Als ze zo ver zijn uitgerekt dat ze tegen je koppelingshuis aankomen, grijpt je koppeling aan en komt het achterwiel in beweging. Strakkere veren zorgen er dus voor dat je koppeling later aangrijpt, bij meer toeren dus.

Ik hoop dat je het nu snapt.

Greetz!
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

schoentjes zouder door strakkere veren sneller slijten :roll: ?
Gast

Bericht door Gast »

klopt
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

en hoeveel kosten nieuwe schoentjes? :roll:
Gesloten