sendai tai chi hoe snel ?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

ik denk dat het ook wel weer een beetje meevalt met dat 60/70 want de 70 zal die denk ik iig wel halen .. er word ook veel gezegd dat je met een chinese bike al bijna gelijk dit en dat nieuw moet hale omdat die in en uurtje op is, dat geloof ik ook niet maar het kan best wel eens bij het vervoer beschadigen dus ook bij de tai chi. En elke bike is anders . :wink:
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

stevie-tai chi schreef:die van mij haalt 85..!

op teller en die is goed ingestelt..!
Netjes! met een origineel tandwiel?
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Sommige van die snelheden geloof ik echt niet...

Het is een rekensommetje.
Het toerental van een tai chi komt niet boven de 14000 uit (kijk ook maar naar de uitdraaien in het eerste topic).
Met een vertanding 6 tot 68 (standaard op de taichi) draait het achterwiel dus met ongeveer 1235 toeren per minuut.

De omtrek van de band is zo'n 89cm. Dus 1235x89=109915 cm per minuut.
Das dan weer 1,09915 km per minuut en dus bijna 66 km/uur!!!

Dat is op maximum toerental, met standaard vertanding in een optimale situatie...
Harder kan gewoon niet, of je moet een andere vertanding hebben.
Wil je boven de 80km/uur uitkomen, dan moet je bijvoorbeeld een 8-72 vertanding hebben (ongeveer 83km/uur).
Met een 8-60 vertanding zou je theoretisch de 100 kunnen halen...Maar dan trekt ie natuurlijk voor geen meter!

Op V-Racer.nl kun je een heel klein programmaatje downloaden die dit voor je uitrekent!
Laatst gewijzigd door PIR3lly op vr 24 feb 2006, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

die optimale dinges betekent zonder weerstand rijden, dus in het echt niet haalbaar? :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Laatste keer wat ik mijn voortandwiel bekeken had(origineel) was die toch echt 8 tands.

Heb net extra een tandwiel van 6 voor 72 achter besteld om wat beter op snelheid te kunnen komen
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

kleine_duivel schreef:die optimale dinges betekent zonder weerstand rijden, dus in het echt niet haalbaar? :roll:
Als je mijn post goed leest, dan zeg ik dat ook en zijn de "rolleyes" dus niet echt nodig...


Standaard vertanding op tai chi was dacht ik altijd 6-68, maar daar kan ik natuurlijk fout zitten.... :wink:
Als het 8-68 is, dan is stevie-tai chi's waarneming aardig kloppend!
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

volgens mij zijn alle chinesen (ook sendai) standaard uitgerust met 6-68...als ik me bike eindelijk binnen heb ( !CENSUUR! UITGESTELD TOT EIND MAART :evil: ) ga ik achter tandwiel 74 gebruiken, blijkt beter voor koppeling
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

kleine_duivel schreef:volgens mij zijn alle chinesen (ook sendai) standaard uitgerust met 6-68...als ik me bike eindelijk binnen heb ( !CENSUUR! UITGESTELD TOT EIND MAART :evil: ) ga ik achter tandwiel 74 gebruiken, blijkt beter voor koppeling
Hoezo uitgesteld tot eind maart..? Als je nu nog naar een winkel gaat kan je hem zo ophalen..
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

thats the prob., bestel via kennis/vriend/ hoe je het wil noemen, om de volledige garantie...
en die hebben geen minibikes maar het bericht dat hij dan pas komt gekregen :evil: ....en ik dus ook....

niet dat ik nu veel tijd zou hebben in verband met een klein probleempje met school en ouders, maar toch erg jammer......

nix aan te doen.....besteld is besteld....
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

kleine_duivel schreef:thats the prob., bestel via kennis/vriend/ hoe je het wil noemen, om de volledige garantie...
en die hebben geen minibikes maar het bericht dat hij dan pas komt gekregen :evil: ....en ik dus ook....

niet dat ik nu veel tijd zou hebben in verband met een klein probleempje met school en ouders, maar toch erg jammer......

nix aan te doen.....besteld is besteld....
Ja die geintjes ken ik.. maximaal begin april. Voor je het weet zit je in in juni.
Net als die onderdelen-bestelling van mij. Eerst zeiden ze dat ze alles hadden en dat ze het op zouden sturen. Vervolgens bel ik om te vragen waar het blijft, blijkt er iets niet te zijn en beloven ze de rest vast op te sturen. Na enkele dagen nog steeds niks binnen dus ik weer bellen. "O ja..vergeten, we sturen het meteen op". Vervolgens kom ik thuis en heeft iemand van ons gezin het pakje in ontvangst genomen en 90 euro betaald voor een tandwiel en een ketting+schakel.
Waar zijn mijn tankje, kettingbeschermer en kniebeschermers?
De kettingschakel begaf het meteen (nee het was geen montagefout) en het tandwiel is maar een krom ding.

Ik kan er zo boos om worden, ik heb het nog wel bij een winkel besteld :evil: Ik zal trouwens nog eens bellen waar die shit blijft, want met een lekke tank kom je niet ver.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

het zou eerst dan ook komen, maar ineens mochten ze ze eerder....maar nu ineens niet meer dus :? ....als ik m in de eerste dagen april neit heb maak ik aktie!
Gesloten