nieuwe manier om km teller te monteren!!!!(met fotow)

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

abdullah_70

nieuwe manier om km teller te monteren!!!!(met fotow)

Bericht door abdullah_70 »

hey ik heb een nieuwe manier om het magneetje vast te zetten je moet gewooon een telller hebben zoals je weet en je moet een lange bout hebben met de zelfde maat van de magneet nu moet je een gaatje in 1 van de spaken boren en dan die bout met een moer erachter vast zetten dan aan de uiteinde de magneet vastdraaien fotows komten nog


DIT IS DE FOTOW

Afbeelding
Laatst gewijzigd door abdullah_70 op do 23 feb 2006, 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

joepie :roll: zo haal je ook de sterkte uit je velg.
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Re: nieuwe manier om km teller te monteren!!!!

Bericht door doede46 »

abdullah_70 schreef:hey ik heb een nieuwe manier om het magneetje vast te zetten je moet gewooon een telller hebben zoals je weet en je moet een lange bout hebben met de zelfde maat van de magneet nu moet je een gaatje in 1 van de spaken boren en dan die bout met een moer erachter vast zetten dan aan de uiteinde de magneet vastdraaien fotows komten nog
ik denk dat meerdere mensen wel op dit idee waren gekomen..
alleen het niet gedaan hebben omdat dan je velg verslapt.! #-o

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: nieuwe manier om km teller te monteren!!!!

Bericht door janzzuh »

abdullah_70 schreef:hey ik heb een nieuwe manier om het magneetje vast te zetten je moet gewooon een telller hebben zoals je weet en je moet een lange bout hebben met de zelfde maat van de magneet nu moet je een gaatje in 1 van de spaken boren en dan die bout met een moer erachter vast zetten dan aan de uiteinde de magneet vastdraaien fotows komten nog
Ik denk dat je bedoeld eerst bout er doorheen, dan magneet eromheen, en dan pas de bout erop...:P Anders gaat het een beejte moeilijk lijkt me :wink:
En sorry voor offtopic maar DoeDe ik heb je plaatje nu al zo vaak gezien en ik moet zeggen het is een VET DING!! :D
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

neej ik bedoel je moet de moet vastzetten aan de bout dan de magneet erop want de magneet gaat op de bout w8 ik zet eff een foto
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

ik heb inplaatsvan een moer een rubber gebruikt die de bout vasthoud en je velg verslapt niet omdat het een kleine gat is in de spaakje dus
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

abdullah_70 schreef:ik heb inplaatsvan een moer een rubber gebruikt die de bout vasthoud en je velg verslapt niet omdat het een kleine gat is in de spaakje dus
Ja, maar toch verslapt de velg daarmee.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

ik denk et niet want hij houd zijn sterkte op de 2 kanten van de spaakt waar ik een gat boor is de platte kant dus denk ik niet dat die verslapt
Gebruikersavatar
Muesli_Reep
forum gebruiker
Berichten: 504
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 17:21
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Muesli_Reep »

Leuk bedacht :P, denk ook wel dat het houdt
Ik heb het magneetje gewoon op me ventiel dopje gedaan, houdt goed vast! zonder enige aanpassing aan de velg
[img]http://www.blomnet.eu/Temp/DesmoSig.jpg[/img]
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Re: nieuwe manier om km teller te monteren!!!!

Bericht door doede46 »

janzzuh schreef:
abdullah_70 schreef:hey ik heb een nieuwe manier om het magneetje vast te zetten je moet gewooon een telller hebben zoals je weet en je moet een lange bout hebben met de zelfde maat van de magneet nu moet je een gaatje in 1 van de spaken boren en dan die bout met een moer erachter vast zetten dan aan de uiteinde de magneet vastdraaien fotows komten nog
Ik denk dat je bedoeld eerst bout er doorheen, dan magneet eromheen, en dan pas de bout erop...:P Anders gaat het een beejte moeilijk lijkt me :wink:
En sorry voor offtopic maar DoeDe ik heb je plaatje nu al zo vaak gezien en ik moet zeggen het is een VET DING!! :D
dankje. :lol:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

hoe heb je hem dan vast gezet aan je ventiel met lijm? ik vroeg het aan hubbo een winkel daar zijden ze dat lijm de kracht niet houd
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ik heb gebruik gemaakt van metaallijm. Dit krijg je echt niet meer los. En wat weten die gasten van Hubo nou van minibikes??!!
Gebruikersavatar
Muesli_Reep
forum gebruiker
Berichten: 504
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 17:21
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Muesli_Reep »

gewoon zo:

Afbeelding

Gewoon goede lijm gebruiken, tot nu toe niet losgelaten, je kan het ook met epoxy doen maar dan krijg je het nooit meer los
[img]http://www.blomnet.eu/Temp/DesmoSig.jpg[/img]
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Muesli_Reep schreef:gewoon zo:

Afbeelding

Gewoon goede lijm gebruiken, tot nu toe niet losgelaten, je kan het ook met epoxy doen maar dan krijg je het nooit meer los
Zo raak je het ventieldopje ook wat minder snel kwijt.. :P Ik raak die dingen op de een of andere reden echt altijd kwijt.. :oops: :wink:
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

....dit heb ik eerder gezien :-k
Gesloten