minibike probleem compressie

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

pascalo

minibike probleem compressie

Bericht door pascalo »

hallo,

ik heb een probleem met me bike ik heb vandaag een nieuwe trekstarter gekocht alleen hij wil niet aan hij maakt volgensmij te weinig compressie hoe kan ik dit oplossen
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Hoe bedoel je? Hij wil niet aan.
Weinig compressie zal het probleem niet zijn.
Je voelt toch wel tegendruk, neem ik aan, als je aan de trekstarter trekt?
Of kun je de trekstarter met een pink als het ware doortrekken?
Laatst gewijzigd door PIR3lly op za 25 feb 2006, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
pascalo

Bericht door pascalo »

ja ik voel wel tegendruk maar wat moet het dan zijn?
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Dat is niet te zeggen. De ene heeft meer compressie dan de andere.
Kun je veranderen door dunnere koppakking of andere kop / kop afvlakken.
Of, mocht het nodig zijn, een versleten zuiger/zuigerveer vervangen door een nieuwe.

Maar ik denk niet dat dat het probleem is.
Hij deed het hiervoor toch wel?
Heb je gekeken of je bougie vonkt? Even eruit draaien, in het dopje laten zitten, en het schroefdraad contact laten maken met de cilinderkop.

Dan niet aan de bougie komen en even aan je trekstarter trekken, dan zie je of ie vonkt. De vonk moet netjes tussen het middelste puntje en het gebogen randje zitten.
Is dit niet het geval, nieuwe bougie misschien... of kijken of je bougie wel goed contact maakt in de bougiedop.

Ook kan het zijn dat je carb. verstopt zit, zeker als ie al een tijd stilstaat met brandstof er nog in!
Even eraf halen, voorzichtig uit elkaar halen, en alles schoonblazen. (kan een hoop benzine uit het onderste bakje komen).
pascalo

Bericht door pascalo »

ik heb het gaan met de bougie en bougie vonkt niet dus nu moet ik een nieuwe kopen?
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Als ie niet vonkt en hij maakt goed contact, dan is denk ik je bougie kapot (je moet wel even goed trekken hoor, dat je de vonk ook kan zien, is ie er echt niet, dan een nieuwe)
Voor een paar euro heb je er 1 bij de brommerzaak... Even je oude meenemen.
pascalo

Bericht door pascalo »

alleen me bougie is ook aardig zwart hoe kan ik dit veranderen?
Gast

Bericht door Gast »

Dan krijgt ie teveel benzine misschien dat je bougie nu ook nat is en daarom niet meer vonkt
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Ionbrave schreef:Dan krijgt ie teveel benzine misschien dat je bougie nu ook nat is en daarom niet meer vonkt
Hij zegt niet dat zijn bougie nat is, hij zegt alleen dat die zwart is. Hij krijgt dus niet teveel benzine.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Als de bougie zwart is krijgt die te veel benzine Janzzuh.

De perfecte Bougie is koffiebruin.
Gast

Bericht door Gast »

Juist ik was het woordje kan vergeten :P
pascalo

Bericht door pascalo »

ja ok maar ik kan me bezine kraantje helemaal rond draaien welke kant zou ik nou waar hem dicht kunnen draaien rechter kant dacht ik zelf.
pocket_racer
forum gebruiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 11:55
Locatie: roeselare

Bericht door pocket_racer »

als het een merkloos chinees is ,denk ik dat het horizontaal dicht is en verticaal open is(vanmij toch) :wink:
pascalo

Bericht door pascalo »

nou dan doet hij het nog niet vaag ik word een beetje gek van die minibike :evil:
pocket_racer
forum gebruiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 11:55
Locatie: roeselare

Bericht door pocket_racer »

anders een kleinere sproeier steken?
weet niet welke maat,maar koop er een paar en probeer ze uit,en de beste maat houje,denk dat het zo zou moeten opgelost worden
Gesloten