MINIQUAD

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

MINIQUAD

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,

We willen met een paar man uit onze groep, miniquads aan gaan schaffen! Tijdens het orienteren zijn we al uitgekomen op o.a. de internetsites van:

http://www.minipocketbike.foxnonstopshop.nl/
www.italbike.be

Maar nu de vraag, hoe krijg je deze sneller, behalve met een uitlaat, andere carb of een filter? Want een standaard quad zal met zijn 2 takt 50 cc toch behoorlijk traag zijn of niet? Of helpen bovengenoemde onderdelen erg veel? Of hebben jullie andere ideeen? Natuurlijk is 70 cc of 110 cc ook interessant, maar deze worden al snel te groot of gaan meteen een euro of 600 of meer kosten ....

Dus graag advies over kleine, maar snelle quads!!

Alvast bedankt!
GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Bericht door GerbenW »

jaa.. het is zon zelfde blokje als op een chinees.. en je kunt dusook de zelfde tuningparts gebruiken.. dat zou ik in iedergeval doen..
en niet alle tuningparst staat op minipocketbike.nl, maar je moet die man maar eens bellen (die man ken ik) maar hij heeft dus no gveeeeeeeeeeeel meer !! ook een andere cil, enz enz
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor je reactie!

En wat zouden jullie of jij dan voorstellen, als ik bijv. 200 euro extra wil investeren in onderdelen? En zodra ik dat doe, hoe snel ben ik dan? Haal ik dan een standaard scooter dan in met optrekken en top snelheid? (of doe ik dat ook al met een standaard miniquad)
GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Bericht door GerbenW »

mini1998 schreef:Bedankt voor je reactie!

En wat zouden jullie of jij dan voorstellen, als ik bijv. 200 euro extra wil investeren in onderdelen? En zodra ik dat doe, hoe snel ben ik dan? Haal ik dan een standaard scooter dan in met optrekken en top snelheid? (of doe ik dat ook al met een standaard miniquad)
standaard doe je dat neit met zon ding.. maar als je een 14mm carb dellortho neemt van 89 euro samen met een Racemembraan van 17.50 euro, en een rocketkey van 10 euro, en een uitlaatje van 79 euro, een racekoppeling van 35euro dan zit je ongeveer aan die 200 euro.. maar als ik jouwas zou ik er dan voor het maximale ook nogeen cil kit kopen, dan meot je de BigBoreKite high Presior hebben.. dan rij je een standaard scooter er met gemak uit !!
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Andere uitlaat, koppeling en carburateur. De snelheid zal van de afstelling en vertanding afhangen.

Uitlaat: Technigas gp1
koppeling: *HANK* koppeling
Carburateur: Butterfly carburateur
Gast

Bericht door Gast »

Haha, weer bedankt voor je snelle reactie!

En die cilinder kit ... is dat een 70 cc variant?

En als tweede vraag, moeten de remmen dan ook aangepast worden, of zijn die goed genoeg?
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

heej..!

ik weet niet hoe groot je bent.. maar ik ben 1.76 en ik kan dr bijna niet normaal op zitte.. mn broertje heeft er ook 1.. ik moet helemaal achter op het zitje zitten en dan zit ik net niet met mn bene tegen het stuur..!
Niek

Bericht door Niek »

stevie-tai chi schreef:heej..!

ik weet niet hoe groot je bent.. maar ik ben 1.76 en ik kan dr bijna niet normaal op zitte.. mn broertje heeft er ook 1.. ik moet helemaal achter op het zitje zitten en dan zit ik net niet met mn bene tegen het stuur..!
Daar vroeg hij niet om :roll:

70 cc variant is het niet, standaard minibikes/miniquads zijn 39 cc, met die bigbore haal je de volle 50 cc uit het blok

Correct me if I'm wrong
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

Niek schreef:
stevie-tai chi schreef:heej..!

ik weet niet hoe groot je bent.. maar ik ben 1.76 en ik kan dr bijna niet normaal op zitte.. mn broertje heeft er ook 1.. ik moet helemaal achter op het zitje zitten en dan zit ik net niet met mn bene tegen het stuur..!
Daar vroeg hij niet om :roll:


NOU EN .. dit vertel ik hem alleen maar als bij info..!

enne als je dr iets tegen hebt.. I dont Care..!
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Die lengte is indd wel een interessante bijkomstigheid, we gingen er al vanuit dat nou zo maar ging. Maar we varieren in lengte allemaal tussen de 1,75 en 1,85.

Met deze lengtes rekening houdende, zouden jullie dan zon quad afraden, en dan eerder een minibike aanraden? Want we willen nl. (mits het gaat) wel op een klein voertuigje kunnen 'racen'!

Laat maar horen ...
Gebruikersavatar
Gerard S
forum gebruiker
Berichten: 1489
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 13:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Gerard S »

Dan zou ik toch voor een minibike kiezen, dan kun je gewoon met ons mee racen op indoorbanen, ik denk dat je op een quad daar niet welkom bent.
PS. ik ben ook 185cm
Gr.

Gerard
_______________________________________
NMC Senioren plus #63 (GRC RRz 2008)
[url=http://www.kbmn.nl][img]http://kbmn.nl/banners/banner-forum.jpg[/img][/url]
Website; [url]http://www.KBMN.nl[/url]
E-mail; info@KBMN.nl
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

Gerard S schreef:Dan zou ik toch voor een minibike kiezen, dan kun je gewoon met ons mee racen op indoorbanen, ik denk dat je op een quad daar niet welkom bent.
PS. ik ben ook 185cm

volgens mij mag je met een quadje ook gewoon op de kartbaan hoor, mischien niet op alle.
kwestie van informeren..bij de kartbaan waar je wilt gaan rijden..
ik zelf zou voor een mini bike gaan omdat dit naar mijn mening tog leuker is..geen ervaring mee verder. maar ik persoonlijk vind hetgewoon echt kicken om met je knie aan de grond te hangen.. :oops: :lol:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Als je het stuur van de quad wat meer noar voren zet, en de hendels en hadvaten zover mogelijk naar binnen schuift, en dan het stuur in de breedte inkort, kun je je benen best kwijt..
GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Bericht door GerbenW »

Niek schreef:
stevie-tai chi schreef:heej..!

ik weet niet hoe groot je bent.. maar ik ben 1.76 en ik kan dr bijna niet normaal op zitte.. mn broertje heeft er ook 1.. ik moet helemaal achter op het zitje zitten en dan zit ik net niet met mn bene tegen het stuur..!
Daar vroeg hij niet om :roll:

70 cc variant is het niet, standaard minibikes/miniquads zijn 39 cc, met die bigbore haal je de volle 50 cc uit het blok

Correct me if I'm wrong
daar ben ik het ookniet mee eens.. het zzijn de zelfde blokjes als onder een chineesje.. duss.. 49cc

en ik ben het met steven eens niek je meot niet altijd zo serieus aan het topic houden.. hij geeft informatie..
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
Gast

Bericht door Gast »

Maar Gerben, Niek heeft wel gelijk!!!

Uit een standaard chineesblok haal je 39cc en met een bigbore kit de volle 49cc dit heeft met de slag te maken had ik ergens gelezen d8 ik.....
Gesloten