Koppeling monteren!!!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Koppeling monteren!!!

Bericht door Gast »

Ik heb problemen met mijn racekoppeling van www.minibike.nl (34,95).

Ik heb nu, de orginele koppelinggedemonteerd en eraf gekregen, en zit nu met het volgende probleem:

Mijn orginele koppeling loopt konisch op van dik naar dun aan de voorkant en heeft een spiebaan. Mijn nieuwe racekoppeling heeft dat niet deze heeft een normaal egaal gat. Lijkt het maar is een klein beetje konisch, scheelt maar 1.5mm terwijl het bij de orginle 4mm verschil is. Ook heeft deze nieuwe koppeling geen spiebaan!!!

Is er een mogelijkheid dat ik deze koppeling juist kan monteren???
Op zich past de koppeling redelijk tot goed lijkt het....

Ik had als idee zelf een spiebaan te vijlen....
Aangezien dit op de site van www.multibike.nl bij de c122 koppeling ook zo lijkt.

http://www.multibike.nl/webshop/details.php?intID=2213


foto's van mijn spullen:
Afbeelding

Afbeelding

ps. heb een nieuw topic aangemaakt, zodat hie meer en hopelijk goede reacties opkomen om mijn probleem op te lossen.
Laatst gewijzigd door Gast op do 09 mar 2006, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

als je koppeling niet conisch is kan je het vergeten om hem erop te zetten. Op zich heeft ie geen spie nodig, zolang hij conisch is blijft ie wel zitten.
Gast

Bericht door Gast »

Hij is een klein beetje konisch, bijna niet....

Toch als ik de koppeling op de as druk dan zit deze goed en pakt de kom ook goed, alleen ben ik bang dat deze zich niet vastzet op de as en gaat doordraaien.

Is er niemand die dezelfde situatie is tegengekomen?
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Goed erop schuiven en dan bout goed vastdraaien. Als hij doorslipt is het minder erg dan wanneer dat aan de vliegwielkant gebeurd. Je kan het testen door met een marker stift aan te geven waar de koppeling zit ten opzichte van de as. Wanneer deze na een tijdje rijden anders is, is hij verschoven. Zo niet, dan is er niks aan de hand.

correct me if i'm wrong...

succes!
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

timmerzz schreef:als je koppeling niet conisch is kan je het vergeten om hem erop te zetten. Op zich heeft ie geen spie nodig, zolang hij conisch is blijft ie wel zitten.
Dan kan je een andere krukas kopen waarop de koppeling wel past.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Gast

Bericht door Gast »

janzzuh schreef:
timmerzz schreef:als je koppeling niet conisch is kan je het vergeten om hem erop te zetten. Op zich heeft ie geen spie nodig, zolang hij conisch is blijft ie wel zitten.
Dan kan je een andere krukas kopen waarop de koppeling wel past.
Dat kan ja......$$$$$$$$ :D
Gast

Bericht door Gast »

De koppeling zit nu nog fijnstellen....en inrijden.....

Het gat in de racekoppeling is een beetje konisch.... veel minder dan de orginele maar zit wel goed in de kom. Voor goede bevestiging en tegen het doordraaien heb ik een spiebaan gevijld. Past precies nu... :lol: :lol: :lol:

De koppeling zit standaard wel een beetje te ruim in de kom. Maar door aanpassingen met washers (afstandsringetjes) is de ruimte teruggebracht van 2mm naar 0.7mm. Dit om het slippen tegen te gaan en te voorkomen dat hij extreem slijt.

Heb al even rustig getest gisteravond maar echt weely power.... 8)
Gast

Bericht door Gast »

hoe heb jij die veren afgesteld? tot waar ongeveer aangespannen?
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb de veren eerst goed gedraaid zodat deze allebij gelijk staan met het begin en eindpunt van de veer naar de voorkant. Hierdoor is het makkelijker meten.

Ik heb de veren op 19,5mm staan (gemeten tot onder het ringetje van de veer). Maar denk dat ze nog iets losser afgesteld kunnen worden....

Hoezo heb jij ook zo'n koppeling?
Gast

Bericht door Gast »

ItsME schreef:De koppeling zit nu nog fijnstellen....en inrijden.....

Het gat in de racekoppeling is een beetje konisch.... veel minder dan de orginele maar zit wel goed in de kom. Voor goede bevestiging en tegen het doordraaien heb ik een spiebaan gevijld. Past precies nu... :lol: :lol: :lol:

De koppeling zit standaard wel een beetje te ruim in de kom. Maar door aanpassingen met washers (afstandsringetjes) is de ruimte teruggebracht van 2mm naar 0.7mm. Dit om het slippen tegen te gaan en te voorkomen dat hij extreem slijt.

Heb al even rustig getest gisteravond maar echt weely power.... 8)
hey, ik heb ook zo'n koppeling, blijft goed zitten zonder spiebaan te maken, maar nu was ze beginnen roken en na 5 min was beide schoentjes versleten. ik heb intussen al een andere maar wat kan ik doen zodat dit niet meer gebeurt? alvast bedankt
Gast

Bericht door Gast »

Misschien dat de koppeling toch wel beweegt en niet pakt op hoge toeren???

zou die misschein ook slippen??? lijkt me raar als ik het zo lees maargoed,
anders afstellen op je gewicht en niet te laag zetten bij het inrijden van je koppeling.
Gast

Bericht door Gast »

het blijfen chineese koppeling ik zou een andere koppeling aan vragen want ik had er laast ook 1 die was ook anders dan die ik had en had een nieuwe gehad en die paste wel al die maten en gaten kloppen niet dus ik zou deze terug sturen..
Gesloten