Ik heb een paar vraagjes over chinese bikes!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Ik heb een paar vraagjes over chinese bikes!

Bericht door Gast »

Yo, Ik ben van plan een ''Camel'' minibike te kopen (chinese).

Alleen ik heb een paar vraagjes..

Hij heeft 49cc en ze zeggen dat hij tussen de 60-70 km/h gaat, alleen het hangt nog af van je gewicht hoe snel je nou echt gaat. Nu weeg ik een schone 60kg :D en nu is mijn vraag dus: hoe snel zou hij gaan als ik dr op ga zitten ?^^.

Ook nog een vraagje, ik hoor sommige mensen de chinese minibikes een beetje afkraken dat hij altijd kapot gaat enzo, nu snap ik dat je geen hoge verwachtingen moet hebben (wat je bij die italiaanse wel kan) maar het zal toch niet zo zijn dat je erop zit dat hij zowat uit elkaar valt? :lol:
Dit is mijn eerste minibike dus ik weet zowieso niet wat ik moet verwachten. Dus zou iemand mij beetje kunnen vertellen wat er nou aan mankeert.

Shadowz.
ganta

Bericht door ganta »

snelheid zal rond de 60 zitten denk ik.
de ene bike gaat sneller kapot dan de andere.
het kan zijn dat onder het rijden je demper en af valt of je gas kapel breekt. wat bij mij alle 2 is gebeurt. kijk eens wat rond in het chinese gedeelte en je ziet wat de kwaliteit is ;)
het is gewoon geluk hebben met de bike die je krijgt.
en als je er een beetje goed mee omgaat zal ie het best wel lang uithouden.
Gast

Bericht door Gast »

Ik en een maat van me gaan allebij zo'n Camel kopen (150 euro kosten ze dacht ik). We gaan er denk ik meer aan klote dan echt op rijden, natuurlijk gaan we wel beetje weelies proberen en beetje gassen op industrie terein, maar op de kartbaan zul je ons niet zien. Vandaar dat ik ook een chineesje neem, en niet zo'n gruwelijke Italiaanse, want dat zou echt waste zijn voor m'n geld omdat ik er toch niet dagen achter mekaar ga rijden. En dat er xtje gaskabel kapot gaat of iets afbreekt, moet te vervangen zijn denk ik. M'n pa zit al 30 jaar in de motoren dus die zal het wel fixen ^^. Trouwens, moet ik nog ergens naar kijken als ik een Camel ga kopen? hoorde namelijk dat er nogal foute types tussen zitten ofzo (zwak frame enzo). Nou is de minibike die ik ga kopen net nieuw (07-01-06 uit china gehaalt) dus dat moet toch niet fout gaan?..

En dan nog iets, trekt zo'n dingetje beetje snel op?
Gast

Bericht door Gast »

valt wel mee, als je strakkere koppelings vere koop en andere membraam en rocketkey trekt ie al harder
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

ik heb ook een chineesje gekocht een heel goedkoope ook
maar heb hem nu 2 dagen niet echt lang maar die is nog wel goed alleen met schroefjes enzo die raken snel los (door het trillen)
en bij het ketting kastje zegmaar dat eizeren dat krijg ik telkens tegen d eketting aan en vouwt het helemaal krom heel irri
voor de rest heb ik niet echt problemen trekt ook best hard op
als ik volgas optrek dan ken ie zo op het achterwiel zonder nar achterleunen ofzo alleen de remmen enzo das ook niet echt super bij die chineesjes
Gast

Bericht door Gast »

Dat schroefjes los raken heb ik nog nergens gelezen :O , en de rest... als hij gewoon goed snel optrekt en dat er (hopelijk) niks kapot gaat, vind ik het allemaal wel goed zo :D :!:
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

j amaar het is niet dat alle schroefjes losraken he maar soms eff rond kijken en effe aandraaien alles en dan zou je gen problemen moeten hebben denk ik maar ik heb wel als ik hem voor het eerst strart dan moet ik hem eerst een ttijdje laten lopen 2 min ofzo voorda ik pas wil rijden anders komt ie niet naar vooren en slaat ie uit
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

maar ik had nog ff een vraagje oftopic hoe staat de choke open naar beneden of naar boven ? want als ie naar beneden staat rijd ie beter dus denk naar beneden maar er staat een pijltje naar benden en dan staat er naast open dus ik vat het niet
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Ik weet eigenlijk niet of die schroefjes snel losgaan. Je moet als je je bike krijgt gewoon even alle boutjes nalopen of ze wel vast zitten. Kijk ook het blokje met de ontsteking enzo even na. Scheelt wat vervelende verassingen achteraf. Maar ntpjeroen als jouw standaard chinees een wheelie trekt heb je heel erg geluk. Dat doet mijn chines alleen een heeeel klein beetje de eerste 100 meter.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

nou ik moet maar niet te veel naar achteren leunen want dan denk ik dat ik wel val maar naar een half uur frie kwartier rijden wil ie dat ook niet meer hoor alleen wel als ie nog koud is
Gesloten