Tandwiel verhouding
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Tandwiel verhouding
Hoi,
Op mijn minibike moet een nieuw voor tandwiel en achter tandwiel. Ik rijd met deze setup.
Orginele cilinder
Race koppeling
Ander uitlaat ´´rechtsonderaan deze pagina´´
http://*geen sponsor*/main.php?sub_subgroep_id=70
14 mm vlakschuif carb + powerfilter
Andere membraanplaatjes
Ik rijd nu met een 6 tands voortandwiel en orgineel achtertandwiel. Ik vind dat die erg veel toeren maakt en op topsnelheid begint hij ook te trillen. Dus ik denk een groter voortandwiel, maar hoeveel tands achter tandwiel zou verstandig zijn.
Het is trouwens een chinese minibike.
Alvast bedankt
Op mijn minibike moet een nieuw voor tandwiel en achter tandwiel. Ik rijd met deze setup.
Orginele cilinder
Race koppeling
Ander uitlaat ´´rechtsonderaan deze pagina´´
http://*geen sponsor*/main.php?sub_subgroep_id=70
14 mm vlakschuif carb + powerfilter
Andere membraanplaatjes
Ik rijd nu met een 6 tands voortandwiel en orgineel achtertandwiel. Ik vind dat die erg veel toeren maakt en op topsnelheid begint hij ook te trillen. Dus ik denk een groter voortandwiel, maar hoeveel tands achter tandwiel zou verstandig zijn.
Het is trouwens een chinese minibike.
Alvast bedankt
wacht even ...Justin schreef:voor zou ik een 7 nemen
en achter als je nu standaard (68t) hebt, zou ik omhoog gaan naar 74
vraag andere ook even naar hun mening..
als je je voortandwiel grote maakt ( meer topsnelheid )
en je achtertandwiel ook groter ( meer trekkracht )
dan veranderd er niet veel volgens mij
Dat klopt niet helemaal.
Een voortandwiel met 1 tand groter scheelt behoorlijk in langzamer optrekken, maar meer top.
Als je met een 6-68 rijd en je bike maakt bijv 10000 toeren, dan haal je een top van zo/n 47km/u (theoretisch).
Ga je naar 7-68, dan rijd je al gauw 55km/u, maar hij trekt een stuk langzamer.
Een goede middenoplossing zou dan inderdaad een 7-74 of 7-72 vertanding kunnen zijn (50km/u respectievelijk 52km/u).
Rijd je veel op kartbanen, dan zou ik voor meer trekkracht gaan. Rijd je veel op lange rechte stukken, dan meer top...
Houd er ook rekening mee dat een vertanding voor meer trekkracht ook beter is voor je koppeling...hij slipt dan minder door en kan langer meegaan.
Een voortandwiel met 1 tand groter scheelt behoorlijk in langzamer optrekken, maar meer top.
Als je met een 6-68 rijd en je bike maakt bijv 10000 toeren, dan haal je een top van zo/n 47km/u (theoretisch).
Ga je naar 7-68, dan rijd je al gauw 55km/u, maar hij trekt een stuk langzamer.
Een goede middenoplossing zou dan inderdaad een 7-74 of 7-72 vertanding kunnen zijn (50km/u respectievelijk 52km/u).
Rijd je veel op kartbanen, dan zou ik voor meer trekkracht gaan. Rijd je veel op lange rechte stukken, dan meer top...
Houd er ook rekening mee dat een vertanding voor meer trekkracht ook beter is voor je koppeling...hij slipt dan minder door en kan langer meegaan.
[quote="PIR3lly"]Dat klopt niet helemaal.
Een voortandwiel met 1 tand groter scheelt behoorlijk in langzamer optrekken, maar meer top.
Als je met een 6-68 rijd en je bike maakt bijv 10000 toeren, dan haal je een top van zo/n 47km/u (theoretisch).
Ga je naar 7-68, dan rijd je al gauw 55km/u, maar hij trekt een stuk langzamer.
Een goede middenoplossing zou dan inderdaad een 7-74 of 7-72 vertanding kunnen zijn (50km/u respectievelijk 52km/u).
Rijd je veel op kartbanen, dan zou ik voor meer trekkracht gaan. Rijd je veel op lange rechte stukken, dan meer top...
Houd er ook rekening mee dat een vertanding voor meer trekkracht ook beter is voor je koppeling...hij slipt dan minder door en kan langer meegaan.[/quote]
Ok, hartstikke bedankt. Ik rij inderdaad alleen op de kartbaan.
Een voortandwiel met 1 tand groter scheelt behoorlijk in langzamer optrekken, maar meer top.
Als je met een 6-68 rijd en je bike maakt bijv 10000 toeren, dan haal je een top van zo/n 47km/u (theoretisch).
Ga je naar 7-68, dan rijd je al gauw 55km/u, maar hij trekt een stuk langzamer.
Een goede middenoplossing zou dan inderdaad een 7-74 of 7-72 vertanding kunnen zijn (50km/u respectievelijk 52km/u).
Rijd je veel op kartbanen, dan zou ik voor meer trekkracht gaan. Rijd je veel op lange rechte stukken, dan meer top...
Houd er ook rekening mee dat een vertanding voor meer trekkracht ook beter is voor je koppeling...hij slipt dan minder door en kan langer meegaan.[/quote]
Ok, hartstikke bedankt. Ik rij inderdaad alleen op de kartbaan.
Weet iemand trouwens hoeveel schakels een orginele ketting heeft.
En weet iemand of *geen sponsor* een betrouwbare winkel is.
En weet iemand of *geen sponsor* een betrouwbare winkel is.
Ok, bedankt. En www.minibikeonderdelen.nl is deze winkel betrouwbaar.
En hoe zit het met de levertijd.
En hoe zit het met de levertijd.