levensduur van een pocketbike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

levensduur van een pocketbike

Bericht door Gast »

Hallo!

Ik ben van plan een minibike aan te schaffen, ik ben dus zelfs nog geen beginner ;) Ik heb ondertussen via dit forum wel begrepen dat minibikes bijna synoniem zijn voor sleutelen :)

Nu heb ik (nog) niet veel sleutelgerief en zeker niet veel kennis.

Mijn vraag dan: als je een nieuwe minibike koopt, kun je er dan een tijd standaard mee rond rijden, zonder dat er aan gesleuteld hoeft te worden? Met andere woorden gaat zo'n ding snel kapot van zichzelf, zonder dat er aan geknoeid wordt?

PS: ik zou dan bij ATC Belgium deze kopen:
http://www.pocketfun.be/?p=productsMore&iProduct=1
Goed plan of niet voor een beginner?

grtz Sander
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Welkom :)

Naja, om te zeggen dat dit een echt goede minibike is.. Tsja, er zijn betere om mee te beginnen. Op zich kan je met deze bike wle eventjes rondrijden ja, maar het sleutelen komt toch wel vanzelf.. Maar wat maakt het uit dat je nog geen/bijna geen ervaring hebt? Dat leer je vanzelf wel. Stel je vraag hier gewoon, dan komt er vast wel een goed antwoord op.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Het ligt er ook helamaal aan hoe vaak je erop rijdt en hoe je rijstijl is.. Lange stukke volgas rijden b.v. is helemaal niet goed voor de motor van een minibike. Kan wel mits je je bike goed inrijdt, wat ook weer afhankelijk is van het type cilinder: aluminium/gietijzer en/of luchtgekoeld/watergekoeld.

Zo'n chineesje is leuk om mee te beginnen.. Raak je eraan gewend dan wil je al snel iets snellers en iets dat van betere kwaliteit is!

AE
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Vaak word de Polini Replica aangeraden omdat deze in vergelijking met de standaard chinezen van zichzelf stukken beter is dan de standaard bikes wat dus ook inhoud dat je er minder aan hoeft te sleutelen.
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

Xigh schreef:Vaak word de Polini Replica aangeraden omdat deze in vergelijking met de standaard chinezen van zichzelf stukken beter is dan de standaard bikes wat dus ook inhoud dat je er minder aan hoeft te sleutelen.
Olé dus ik heb een goede keus gemaakt als beginners-bike
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

levensduur?

ik kreeg na 2 weken een vastloper....nu komt er nieuwe cilinder enzo op...

maar heb ook chineesjes gezien die het bijna 4-6 maanden goed volhielden!...
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

nou ik ken iemand die hem al meer als 1 jaar heeft nooit vastl gehad ik heb hem nu ook nog maar 4 a 5 weken en nog geen probeem gehad
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ik vind dat je geluk moet hebben, en het hangt natuurlijk ook beetje aan je rijstijl af,....(kijk mij bijvoorbeeld :roll: ...dat vond me cilinder niet zo leuk :roll: )
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

neej :P
maar heb je wel ingereden en wat voor verhouding rij jij?
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

kleine_duivel schreef:ik vind dat je geluk moet hebben, en het hangt natuurlijk ook beetje aan je rijstijl af,....(kijk mij bijvoorbeeld :roll: ...dat vond me cilinder niet zo leuk :roll: )
Haha, Je was zeker zo spontaan dat je EVEN VERGETEN was om het nog in te rijden :P
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

3-4 tankjes inrijden genoeg? :P
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

ja, dat lijkt me wel.. Als je dat deed is het goed hoor.. :?
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

ligt ook aan welke verhouding hij heeft ingereden
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

ik heb hem nu 4 maanden en alleen vanaf het begin een kapotte bobine gehad. voorderest nog geen problemen

groetjes Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Gesloten