slipt me koppeling nu?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

slipt me koppeling nu?

Bericht door Gast »

ik heb ff een nieuwe topik aangemaakt omdat ik het nog niet lukt

als ik rij en remvoel ik dat die stotterd :? slipt me koppeling dan :idea: dus hij zou nog wat losser moeten :!:
Gast

Bericht door Gast »

Als je koppeling slipt maakt je motor (en dus ook je koppeling) veel toeren, maar doordat hij slipt grijpt ie niet of nauwelijks aan in je koppelingskom. Daardoor heb je weinig aandrijving en veel toeren. Je hoort hem dus veel toeren maken en toch heb je het idee dat je niet vooruit komt.

Beetje duidelijk?

Greetz!
Gast

Bericht door Gast »

timmerzz schreef:Als je koppeling slipt maakt je motor (en dus ook je koppeling) veel toeren, maar doordat hij slipt grijpt ie niet of nauwelijks aan in je koppelingskom. Daardoor heb je weinig aandrijving en veel toeren. Je hoort hem dus veel toeren maken en toch heb je het idee dat je niet vooruit komt.

Beetje duidelijk?

Greetz!
ja ik heb het als ik rem en dan gaat die stotteren licht dat aan de koppeling en moet die wat losser dan :?:
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

miuschien strakkere koppelings veren ps ben jij van di technigas uitlaat?
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

jaimy schreef: ja ik heb het als ik rem en dan gaat die stotteren licht dat aan de koppeling en moet die wat losser dan :?:
Remmen en dan gaan stotteren heeft niets met je koppeling te maken.
Waarschijnlijk is de afstelling van je carb. niet goed.

Je koppeling moet je afstellen (als dat mogelijk is) voor snel optrekken.

Hoor je hem laag toeren maken, hij trekt niet door en hij haalt zijn max toerental niet, dan staat ie waarschijnlijk te los.

Maakt hij juist heel veel toeren en komt ie bijna niet voorruit, dan staat ie te strak.
Gesloten