Hoge drukkop
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Hoge drukkop
Hallo minibikers,
Ik heb nu al een aantal keer een cilinder met hoge drukkop zien staan, op een aantal sites.
Nu vraag ik mij af of dit veel verschil uitmaakt met de cilinder die er nu opzit, ik heb nu namelijk ook al 44 mm (zat er standaard op).
Beide zijn 44 mm, dus zowel huidige cilinder als die bigbore.
ffe gekopiërd van v-racer:
"Eindelijk een betaalbare tuningkit voor je minibike, dit is een Bigbore (44mm, 50cc) cyllinder kit, met losse hogedruk kop (bougie recht in de kamer), met boosterpoort en extra spoelpoort voor meer benzine toevoer in de cylinder. De kit bevat de volgende onderdelen:
- Bigbore cylinder met boosterpoort
- Zuiger voor boosterpoort
- Race bougie
- Pakking set (kop en voet)
- Piston pen (10m)
- Zuigerveren
- Losse hogedrukkop met losse 13:1 dome
- Piston veertjes
- Montage set"
Dus mijn vraag is, als ik deze erop zet, ga ik er dan op vooruit, (snelheid,optrekken etc.) en is bij deze cilinder de bezine toevoer ook groter?
Alvast bedankt!
Ik heb nu al een aantal keer een cilinder met hoge drukkop zien staan, op een aantal sites.
Nu vraag ik mij af of dit veel verschil uitmaakt met de cilinder die er nu opzit, ik heb nu namelijk ook al 44 mm (zat er standaard op).
Beide zijn 44 mm, dus zowel huidige cilinder als die bigbore.
ffe gekopiërd van v-racer:
"Eindelijk een betaalbare tuningkit voor je minibike, dit is een Bigbore (44mm, 50cc) cyllinder kit, met losse hogedruk kop (bougie recht in de kamer), met boosterpoort en extra spoelpoort voor meer benzine toevoer in de cylinder. De kit bevat de volgende onderdelen:
- Bigbore cylinder met boosterpoort
- Zuiger voor boosterpoort
- Race bougie
- Pakking set (kop en voet)
- Piston pen (10m)
- Zuigerveren
- Losse hogedrukkop met losse 13:1 dome
- Piston veertjes
- Montage set"
Dus mijn vraag is, als ik deze erop zet, ga ik er dan op vooruit, (snelheid,optrekken etc.) en is bij deze cilinder de bezine toevoer ook groter?
Alvast bedankt!
Ja je gaat er echt goed op vooruit, ik heb hem zelf ook en hij bevalt me zeer goed. Me top heb ik nog niet egt geprobeerd, maar die ligt vast aanzienlijk hoger, het optrekken gaat wel veel beter. Als ik een beetje me best doe gaat me voorwiel omhoog. Dat is wel in de combinatie met strakke koppelingsveren en rocketkey. Ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd en nog succes met je bike.
pipo schreef:Jullie hadden hiervoor ook een 44 mm ? (of andere)
Ik zelf twijfel eraan of ik er echt opvoor uitga, aangezien cylinderinhoud gelijk blijft zover ik weet?
Maakt een hoge drukkop zoveel uit dan?, en is bezine toevoer groter/meer?
Thnx alvast
Je hebt dan ook wel meer poorten. Meestal1 spoelpoort + 1 boostpoort meer.
En dat betekent meer benzine toevoer. En je hebt dan ook een losse verbrandingskamer + nog losse kop en bougie recht in de kamer.
TEchnigas..
kijk maar naar het topic van *HANK* daar is bewezen dan de uitlaat het allermeest sgeelt.. Daarna waarschijnlijk bigbore en degene met ht minste nut is de rocketkey..
kijk maar naar het topic van *HANK* daar is bewezen dan de uitlaat het allermeest sgeelt.. Daarna waarschijnlijk bigbore en degene met ht minste nut is de rocketkey..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]