Hoge drukkop

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
pipo
forum gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 11:19

Hoge drukkop

Bericht door pipo »

Hallo minibikers,

Ik heb nu al een aantal keer een cilinder met hoge drukkop zien staan, op een aantal sites.
Nu vraag ik mij af of dit veel verschil uitmaakt met de cilinder die er nu opzit, ik heb nu namelijk ook al 44 mm (zat er standaard op).
Beide zijn 44 mm, dus zowel huidige cilinder als die bigbore.

ffe gekopiërd van v-racer:

"Eindelijk een betaalbare tuningkit voor je minibike, dit is een Bigbore (44mm, 50cc) cyllinder kit, met losse hogedruk kop (bougie recht in de kamer), met boosterpoort en extra spoelpoort voor meer benzine toevoer in de cylinder. De kit bevat de volgende onderdelen:

- Bigbore cylinder met boosterpoort
- Zuiger voor boosterpoort
- Race bougie
- Pakking set (kop en voet)
- Piston pen (10m)
- Zuigerveren
- Losse hogedrukkop met losse 13:1 dome
- Piston veertjes
- Montage set"


Dus mijn vraag is, als ik deze erop zet, ga ik er dan op vooruit, (snelheid,optrekken etc.) en is bij deze cilinder de bezine toevoer ook groter?

Alvast bedankt!
Gast

Bericht door Gast »

Ja je gaat er echt goed op vooruit, ik heb hem zelf ook en hij bevalt me zeer goed. Me top heb ik nog niet egt geprobeerd, maar die ligt vast aanzienlijk hoger, het optrekken gaat wel veel beter. Als ik een beetje me best doe gaat me voorwiel omhoog. Dat is wel in de combinatie met strakke koppelingsveren en rocketkey. Ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd en nog succes met je bike.
kreidler power

Bericht door kreidler power »

idd k heb ook een hoge druk kop veeel meer koppel :lol: scheelt egt wel :lol:
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

ja ik heb hem ook en het scheeld best veel. zoals de andere al zeide : beetje naar achtleunen en gassen maar :lol: top daar komt volgens mij bijna niks bij maar hij trekt nu wel sneller
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
kreidler power

Bericht door kreidler power »

nylus schreef:ja ik heb hem ook en het scheeld best veel. zoals de andere al zeide : beetje naar achtleunen en gassen maar :lol: top daar komt volgens mij bijna niks bij maar hij trekt nu wel sneller
jah dus als je hem dna zwarder vertand kan ie hemmakkelijker doortrekken dus hogere top :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

ja dan natuurlijk weer wel. maar dat gaat weer ten koste van je acceleratie en op een binnenbaan heb je niet echt een hoge top nodig
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
kreidler power

Bericht door kreidler power »

dat is ook wel weer waar :P :P :P :P
pipo
forum gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 11:19

Bericht door pipo »

bedankt voor de antwoorden !

En jullie hadden er standaard ook al een 44 mm cilinder onderzitten?, mocht dit niet zo zijn, dan is de vergelijking natuurlijk niet reeël....

Laat maar wat horen :lol:

Thanks!
pipo
forum gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 11:19

Bericht door pipo »

Jullie hadden hiervoor ook een 44 mm ? (of andere)

Ik zelf twijfel eraan of ik er echt opvoor uitga, aangezien cylinderinhoud gelijk blijft zover ik weet?

Maakt een hoge drukkop zoveel uit dan?, en is bezine toevoer groter/meer?

Thnx alvast
Gast

Bericht door Gast »

pipo schreef:Jullie hadden hiervoor ook een 44 mm ? (of andere)

Ik zelf twijfel eraan of ik er echt opvoor uitga, aangezien cylinderinhoud gelijk blijft zover ik weet?

Maakt een hoge drukkop zoveel uit dan?, en is bezine toevoer groter/meer?

Thnx alvast

Je hebt dan ook wel meer poorten. Meestal1 spoelpoort + 1 boostpoort meer.
En dat betekent meer benzine toevoer. En je hebt dan ook een losse verbrandingskamer + nog losse kop en bougie recht in de kamer.
Gast

Bericht door Gast »

Wat werkt beter om sneller op te trekken Big bore,Technigas uitlaat of rocketkey??
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

TEchnigas..
kijk maar naar het topic van *HANK* daar is bewezen dan de uitlaat het allermeest sgeelt.. Daarna waarschijnlijk bigbore en degene met ht minste nut is de rocketkey..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Oke en Race koppeling? of alleen strakkere veertjes of helpt dat allebei niet echt veel?
Gesloten