fietscomputer op minibike
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
fietscomputer op minibike
Ik heb 6,5" banden (omtrek ca. 95cm) en wil een fietscomputertje op op de minibike zetten. De minimale in te stellen omtrek van een wiel is 135cm. De banden zijn maar 95cm. Is het betrouwbaar om 2x de omtrek in te stellen, en de gemeten snelheid door 2 te delen.
M.a.w.instellen op 190cm omtrek, dan is gemeten 100km/uur in werkelijkheid 50 km/uur.
Wie heeft hier ervaringen mee?
M.a.w.instellen op 190cm omtrek, dan is gemeten 100km/uur in werkelijkheid 50 km/uur.
Wie heeft hier ervaringen mee?
ik heb nog een fietsteller liggen thuis
maar het mist allen het draad
er zit maar een klein stukje op
maar is dit speciaal draad, of kan je gewoon dun elektra draad gebruiken
ik hoop dat iemand het weet
ik heb het in deze topc gedaan omdat er al genoeg topics over zijn en dit hoort er ook bij
tuindorper
maar het mist allen het draad
er zit maar een klein stukje op
maar is dit speciaal draad, of kan je gewoon dun elektra draad gebruiken
ik hoop dat iemand het weet
ik heb het in deze topc gedaan omdat er al genoeg topics over zijn en dit hoort er ook bij
tuindorper
@ Tuindorper
Het draadje tussen je kilometerteller-houder+teller is een gewoon dun kabeltje die bestaat uit twee draadjes. In het dikke uiteinde bij je wiel zit nl. een reed-kontaktje. Dit is een schakelaartje die door het magneetje in je wiel wordt bekrachtigd. Je kan het dus gerust met een dun kabeltje verlengen of herstellen.
Het draadje tussen je kilometerteller-houder+teller is een gewoon dun kabeltje die bestaat uit twee draadjes. In het dikke uiteinde bij je wiel zit nl. een reed-kontaktje. Dit is een schakelaartje die door het magneetje in je wiel wordt bekrachtigd. Je kan het dus gerust met een dun kabeltje verlengen of herstellen.