lichtspoel

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

lichtspoel

Bericht door Gast »

rxracer zei me mijn lichtspeol uit mijn ontsteking te halen.scheelt dit veel en hoe kan ik de lichtspoel herkennen?
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Als je niets hebt aan gesloten op de lichtspoel, dan scheelt het niets als je hem er uit haalt.

De lichtspoel is de onderste spoel en er komt als het goed is een gele draad uit. De andere (bovenste) is de ontstekingspoel, deze is normaal gesproken zwart en daar zit ook je bouchie kabel aan.
Gast

Bericht door Gast »

Koen schreef:Als je niets hebt aan gesloten op de lichtspoel, dan scheelt het niets als je hem er uit haalt.

De lichtspoel is de onderste spoel en er komt als het goed is een gele draad uit. De andere (bovenste) is de ontstekingspoel, deze is normaal gesproken zwart en daar zit ook je bouchie kabel aan.
ik zeg niet dat het heelveel schild, maar er zitten 2 magneetjes aan waarlangs je vliegwiel komt.
en als je je lichtspoel er uit haald, die er tog voor niks zit nu krijgt je vliegwiel iets minder weerstand lijkt mij

heb het nooit getest op een bank ofzow, maar voor me gevoel schild het tog een klein beetje

maargoed ieder voor zich natuurlijk, en mischien schild het ook wel niks
Gesloten