naven van flandria

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

naven van flandria

Bericht door Gast »

hallo,
Ik ben bezig met wielen te maken van een flandra brommer. Maar de naafjes zijn net IETS te groot! Krijg de buitenband er dus net niet over. Is dat bij puch-naafjes ook ?! Anders zal ik de naafjes een beetje moeten afslijpen vrees ik :-s
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

dat heb je bij puch naven niet ik heb ook eens andere naven gehad genaamd sachs naven daar paste ze ook net niet over.

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

bij de meeste puch naven passen ze er ook maar net overheen ik ben er ook een middag me zoet geweest. probeer je bandjes eens in warm water te leggen dan rekken ze wat makkelijker, dan krijg je ze er wel om heen waarschijnlijk
Gast

Bericht door Gast »

Dat gaat inderdaad niet makkelijk nee, bij mijn puchnaafjes kreeg ik de banden er ook maar NET omheen... flink lopen pielen daarmee toen, van die dingen ertussen om de band op te wippen, om het randje heen, zat ie eindelijk, ik ding oppompen bij de esso, wat denk je...

... lek! Kon ik weer overnieuw beginnen... maar jah, nu zijn ze goed :)
Gast

Bericht door Gast »

gewoon in de bankschroef zetten en erop duwen.
Gast

Bericht door Gast »

je kan ook ff naar de dichts bijzijnde garage gaan en ff vragen of ze het voor je willen doen.
Gast

Bericht door Gast »

amai amai k heb alles geprobeerd, zelfs al in liters kokend water gestopt.. Ma kga toch maar is naar de garage gaan ze:-)
merci vo den uitleg !
Gast

Bericht door Gast »

Je kan ook een klein stuk uit je naafrand zagen, en vanuit daar de band er op draaien. In 2 minuten tijd heb je de band er op liggen, alleen mis je dan een stukje uit je naaf.
Let wel dat je het dat gat netjes afbraamt.

suc6
Gast

Bericht door Gast »

ja dat is misschien ook geen slecht idee, als ze het in de garage niet klaar zouden krijgen..
Hoe zou je er dan een stuk af doen ? Eeen soort van V-vorm er uit zagen ? of gewoon eeh recht stuk er afzagen ?
Gast

Bericht door Gast »

een inkeping maken een \ / dus
\/
Gast

Bericht door Gast »

okay, ik zal het morge is proberen ! :?
Gast

Bericht door Gast »

Oef eindelijk den band er op! Maar nu was ik toch wel vergeten de naaf de bedekken met een oude binnenband (tegen klapband) ! Is dat ècht noodzakelijk.. ? :?
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

lijkt me wel handig ik weet niet of je graag een klapband wild hebben. heb het nog nooit gehad maar lijkt me niet erg leuk. want door het remmen enzo worden je naven wel warm.

als ik jou was had ik het nog wel gedaan misschien veel werk maar beter als een klapband.

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

ge hebt gelijk vrees ik.. Morgen nog maar is een kleine inspanning leveren ! :wink:
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

lijkt wel handig is misschien weer veel werk maarja moet maar weer je zal nog wel eens wat tegen komen wat niet echt lekker lukt heb ik ook last van maarja ik zeg altijd dan had maar geen minibike moeten gaan bouwen.

mzzl eric
Gesloten