Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 25 mar 2004, 18:15
door Markie
ja.. dat klopt maar je poorttiming is dan toch beter! weet hij dan hoe je dat kan berekenen??? want ik kan die poort groter maken das geen probleem. maar zeg maar eens hoeveel! en Komt het membraam dan wel tot zijn recht? kijk dat membraam zit er alleen maar om te zorgen dat ik een 360 graden poorttiming heb!

Geplaatst: do 25 mar 2004, 18:28
door Gast
Die 360 graden heb je nu dus niet omdat je membraan niet werkt! :roll:

Ga eerst maar eens kijken waardoor je membraan open gaat...
Door een onderdruk in het carter... heb je een onderdruk in je carter als je inlaatpoort gesloten is door je zuiger? NEE! :P

Verder is je inlaatpoort bij zo'n klein ding veeeeelste klein, hoe je het kan doen is bijvoorbeeld zoals bij de polini cilinder standaard is: (foto is van een warmgelopen cil)

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: do 25 mar 2004, 18:33
door Gast
Of je maakt hem zoals AB-Tuning op het puchforum heeft gedaan met een standaard eurokit cilinder.

Afbeelding
Afbeelding

Voordeel hier van is dat ie ook in contact staat met het carter en dus een snellere doorstroming mogelijk is etc. De reden waarom hij het membraan op de cilinder heeft gemaakt ipv hem eenvoudig op het carter te maken is omdat hij met dit blok mee wil doen aan jubbega waar je dus geen membraan op puchcarter mag.

www.abtuning.tk

membraam

Geplaatst: vr 26 mar 2004, 13:25
door Ronnie
Het vierklepsmembraam van polini voor een peugot 103, die past op een puch polini cilinder zijn er in twee uitvoeringen namelijk van 12 t/m 15mm
en 16 t/m 19mm koop dus wel de goede.
Ik heb hem van 12t/m 15mm genomen en deze opgeboord tot 16mm.
Alleen op deze past de 16/16 SHA Delorto carburateur.
Veel groter heeft op de polini puch cilinder toch geen zin, of je moet de cilinder gaan aanpassen.

Het voordeel is dat je een veel betere mengverhouding (lucht/benzine) krijgt en dat je blok beter kan ademen.

En je hoeft niks te veranderen het membraam past er zo op, alleen je moet wel wat koelribben weg zagen

Geplaatst: vr 26 mar 2004, 13:57
door Markie
AARGH!!!!

Sorry Bram je hebt helemaal gelijk! aa shit das waar ook!
duuuh zonder onderdruk gaan die kleppen ook niet open....
nah.... was een leuk projeckt....

Geplaatst: vr 26 mar 2004, 15:29
door Gast
Markie: bouw dan een membraan op carter :P of je bouwt je past gewoon je hele cil aan :P

En grotere carbs op polinis kan best volgens mij zonder meteen je cil aan te passen, zijn hongerige cilinders volgens mij.

Geplaatst: zo 28 mar 2004, 00:02
door Markie
owjaaah... het schijnt dat een cilinder van een derbi er redenlijk goed op past omdat de tapeinden het zelfde zijn!

uhm membraam op carter, ben nu bezig met een blokje, dus zal het eens proberen, wat voor membraam het beste past!