how-to van puch voovork een minibike geveerde voorvork maken

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

how-to van puch voovork een minibike geveerde voorvork maken

Bericht door killerbeast »

omdat ik effe tijd over had en mensen steeds vragen hoe je nou een puch voorvork moet verbouwen zal ik het effe uitleggen.

stap 1: haal de voorvork helemaal uit elkaar

stap 2: je hebt nu 2 voorvork poten. je maakt ze allebei 32.5 cm zonder veer gerekent dus. je haald niks van je veren af. zie foto 1

stap 3: pak een grote gas brander verhit het uiteinde van de pot als hij gaat gloeien doe hem dan tussen de bankschroef en draai de banschoef dicht zodat de poot weer dicht is. doe dit bij beide poten

stap 4: frees in de plat gemaakte stukken weer een sleuf om je vooras is te doen. doe dit bij beide poten

stap 5: om de clip die weergeven is met een rode pijl op foto 1. die moet je weer vast klikken. je moet daar eerst weer een gaatje voor boren in de poot doe dit bij beide poten.

stap 6: om je rem tegen tehouden moet je een nieuw stripje lassen aan 1 poot.

stap 7: het boven gedeelde maat die 22cm dus gemeten van boven tot onder. gewoon eraf slijpen. zie foto

stap 8: draai de poten weer in het boven gedeelte.

stap 9: het hele bovengedeelte spuiten naar gewenste kleur

stap 10: monteren aan je frame met balhoofd en de kroonplaat erop als je nu je voorband of velg erop zet heb je als goed is vering.

foto 1

Afbeelding

foto 2

Afbeelding

ik hoop dat julllie er wijs uit kunnen als je het niet kan hoor ik het graag. als het eventueel verbeterd kan worden ook.

Mvg Eric

Mod edit: sticky van gemaakt ivm maken van een FaQ
Laatst gewijzigd door killerbeast op zo 26 dec 2004, 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Goed man!!!!!!!

Jaaaaat gave pic trouwens!

AAARGH baal 2e carter te ver gefreesd......
Bleeeeeh

1 ding nog! zorg dat de veren gelijk zijn, anders staat 1 poot star en je wieltje er scheef in!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

het is veranderd markie. veel succes met je nieuwe carters. me kop en cil heeft een chemisch badje mee gemaakt dus is helemaal brand schoon.

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

Goede uitleg eric.
Nu maar hopen dat al die vragen stellers de zoekfunctie ook leren gebruiken als deze topic wat verder wegzakt.

Greetz
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ja das wel te hopen want sommige mensen weten nog steeds af en toe niet wat de zoek functie is of ze kunnen hem niet vinden.

mzzl eric
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Kheb de howto op mijn de site gezet (onder handleidingen).

Bedankt he!!!

Meer mensen handige howto's ? kom maar kom maar :)


Groeten,


Daans
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

graag gedaan. ik zal eens kijken of er al 1 voor puch maxi naven anders maak ik die ook wel even.

mzzl eric
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

K hem hem gevonden, erg handig. Maar als je nou geen vering wilt hebben, hoeveel moet je dan inkorten? en dan gewoon van boven afzagen toch?
Gast

Bericht door Gast »

hoeveel moet je dan inkorten?
Meet hoelang hij nu is en kijk hoe lang (of kort) hij moet worden en dat stuk kort je hem in.
en dan gewoon van boven afzagen toch
Dat kan maar je moet dan wel het stukje waar de spiraal (vering) ingedraaid zit weer terug aan de ingekorte poten lassen. Anders valt je vork eruit als je een wheelie maakt :wink:
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Dank je, ik heb hem al ingekort. Ik las de poten gewoon van boven en beneden vast, die veren heb ik al weggegooid.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Hallo,

ik zou graag de foto's nog zien, maar die doen het niet, heeft iemand ze nog mischien voor me?

Bedankt Niels.
Gast

Bericht door Gast »

kijk op de hoofdsite www.minibike.nl > handleidingen daar staat het met fotos, suc6

mark
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ja daar staan ze ik zal effe kijken of ik ze vandara kan doorlinken naar deze how to. heb ze pas moeten verwijderen waar ze stonden.

sorry maar er word aan gewerkt

edit/ zijn weer gemaakt heb ze effe van minibike.nl doorgelinkt \edit
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Bedankt.

Ik ben me helemaal aan het orienteren op het minibike gedoe, ik wil er zelf ook 1 gaan bouwen. Eerst een simpele met low budget, en als ik het echt leuk vind er wat meer aan uitgeven en hele mooie bouwen.
Gesloten