puch blok water gekoelt maken

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

derbi master

puch blok water gekoelt maken

Bericht door derbi master »

nou ga mischien een puch blokie watergekoelt maken aleen benk nog niet over het een en ander uit.

welke cil ik nou eens zal nemen heb mensen gehoort die hadden een RS cil en een NSR cil.
het voordeel van die NSR is dat zijn slag aardig dicht bij de slag van een puch zat, aleen weet iemand de draat einde maat daar van ?

zat ook nog aan een Derbi Senda cil te denken zijn namelijk mooie koppel cil voor te krijgen (MHR80cc) en kost me kleine 200 dus valt ook nog mee :wink:

en zit der ook aan te denken om een krukas pas te gaan maken (wat niet bepaalt makelijk is) of gewoon een puch krukas zijn slag aan passen als dit zou lukken dan zou het erg mooi zijn maar dan moet het zaakje ook weer gebalanseert worden :roll:

en dan nog een aangepaste scooter koppeling proberen te maken als het nodig is.

dan hoop ik dat ik toch Nog harder ga als nu met me Gil :P

en wat info is altijd welkom :P
Gast

Bericht door Gast »

bij nsr cilinders zitten de draadeinden ver uit elkaar en zijn m8

en der is volgens mij ook al een topic over vaar heel veel over instaat
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

minibooster schreef:bij nsr cilinders zitten de draadeinden ver uit elkaar en zijn m8

en der is volgens mij ook al een topic over vaar heel veel over instaat
je kan zelf ook draadeinden draaien die van m6 naar m8 gaan....
ik heb ook m6 en later 8mm erop zodat de koppakking 100% recht zit.

alleen.....aan dat andere kan je nix doen :wink:
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
derbi master

Bericht door derbi master »

heb al gezocht maar kon nie echt het wenseleke vinde :wink:

maar der moet zoizo berg verander worden ik moet het blok gewoon wat oplaten lassen zo dat het schoefdraat goed der in kan

aleen zou het nou stuke meer vermogen leveren of zou eht nog mee vallen ? :roll:
Gast

Bericht door Gast »

oke van m6 naar groter is geen probleem maar de onderlinge afstand is bij de meeste brommer groter, als bij puch.

maarja met bakken en braaje kom je overal

en waar een wil is, is een weg. toch???

succes
derbi master

Bericht door derbi master »

ja dat weet ik ja denk dat het moeilijste is om me slag te veranderen dus me krukas verbouwen :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Zoals ik op het puchforum ook al zovaak heb gezegd: ga eerst een goed leren wat timings etc zijn en hoe al die zooi werkt. Dan pas gaan kijken naar andere cilinders erop zetten. Vooral aangezien het erop zetten niet moeilijk is, maar het goed laten lopen van het zaakje een heel ander verhaal is.

En hoe wil jij zelf je slag gaan aanpassen? :wink:
derbi master

Bericht door derbi master »

nee laat ik doen eb zlef geen draai bank en dergelijken.

dan laat ik een neiuwe gat frezen in me krukas wangen waar me bickend moet komen te zitten.
en dan het oude gat opvullen met nylon (of kneetbaar metaal) en dan waarschijnlijk nog late uitbalanseren zo nodig.
Gast

Bericht door Gast »

Big end verplaatsen gaat heel klote worden hoor...

Slag aanpassen van 43mm naar bijvoorbeeld 39mm, dat betekend dat het bigend 2mm naar het midden toe moet worden verzet.
Aangezien er al balansgaten in je krukaswangen zitten moet het nieuwe bigend op de oude plaats komen, alleen dan 2mm naar binnen toe. Maar dat kan dus niet aangezien daar het oude gat van je bigend zit. Naar andere kant overzetten moet je weer heeel veel weghalen om de balans goed te krijgen. Heel gekloot dus.

Een manier om de slag van je huidige krukas te veranderen is om een speciaal soort bigend erin te laten zetten. Hierdoor hoef je je krukaswangen niet aan te laten passen. Het kost je alleen rond de 170 euro dacht ik.

Ook een probleem is dat je je slag hebt veranderd en je dus niet mee mag rijden bij races etc waar je je slag niet mag wijzigen.

Beter ga je eens kijken wat voor cilinder in aanmerking zou kunnen komen om op je puchblok te zetten zonder de slag te veranderen. Daarom gaf ik dus de tip om je eens goed in timings etc te verdiepen.
derbi master

Bericht door derbi master »

ja heb nu een dicht krukas dus kan op een ander plek lijkt me

en ja in races mag et nie weet et maar ja tis voor van die plaatselijke races voornamelijk
Gast

Bericht door Gast »

Dan is je krukas aanpassen nog onnodig werk omdat het makkelijker kan...
derbi master

Bericht door derbi master »

tja licht der aan of dat wat ik wil 170 euro gaat kosten of niet anders ander bickend

maar wat voor soort bickend is dat dan die ene van 170 euro ? pic of zo ?
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

@ Bram
Slag aanpassen van 43mm naar bijvoorbeeld 39mm, dat betekend dat het bigend 2mm
hoe bereken je dit?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Markie schreef:@ Bram
Slag aanpassen van 43mm naar bijvoorbeeld 39mm, dat betekend dat het bigend 2mm
hoe bereken je dit?
43-39= 4....maar je moet de helft nemen natuurlijk

denk maar na....van onder naar bvoen en bigend zit in het midden...links 2mm en rechts 2mm...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

http://groups.msn.com/_Secure/0cgAAAJEi ... 3639349010


Ik heb het een beetje uitgelegd gekregen, van Kim (Derbi master)

Maarehh 43 is dus puch 39 is scooter . Dus de slag veranderje dan. Maar dan moet je er nog steeds een plaatje tussen doen?

mwaaaah...... ik ben weer blond :cry:
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gesloten