puch blok water gekoelt maken

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Xander

Bericht door Xander »

dat is et em juist!
doordat je een andere slag hebt, word het gedrag van je cilinder ook ineens anders.
je uitlaatpoort, gaat automatisch omhoog, en je spoelpoorten ook, dus je maakt vanzelf meer rpm, beter neem je een laag getimede cilinder, en ga je die vertimen, zodra je het blok goed lopend hebt gehad.
derbi master

Bericht door derbi master »

de enigste GOEIE oplossing is om der een ander krukas in te leggen met een andere slag (of je drijfstang te verzetten).

stomweg omdat der geen cil zijn die mooi op het blok passen met een slag van 43mm, je kan het met een alu plaat doen ja maar dan verminder je niet je slag!!

dus als je een puch blok wil fixen dan zou ik zeggen (laat) een scooter/brommer krukas pas draaien op je puch blok.
want aleen dan kan je alle vermogen uit je cil hallen.
Xander

Bericht door Xander »

of neem een laag getimede cilinder, en pas de timing aan op je blok.

Xander.
Gast

Bericht door Gast »

ik ken iemand (nk kampioen) hier in harderwijk en die heeft volgens mij een rs cilinder erop gefixed.

ik weet niet hoe ie het gedaan heeft met de spoelers en slag enz.
maar dat zal ik nog eens duidelijk infomeren.

hij heeft igg een minarelli waterpomp.
derbi master

Bericht door derbi master »

Xander schreef:of neem een laag getimede cilinder, en pas de timing aan op je blok.

Xander.
Kan ja, maar zal je erg veel in je cil moeten rommelen.

het beste is gewoon om dan een ander krukas der in de fixe. (als ik het zou doen.)
derbi master

Bericht door derbi master »

Bikercrosser schreef:ik ken iemand (nk kampioen) hier in harderwijk en die heeft volgens mij een rs cilinder erop gefixed.

ik weet niet hoe ie het gedaan heeft met de spoelers en slag enz.
maar dat zal ik nog eens duidelijk infomeren.

hij heeft igg een minarelli waterpomp.
bedoel je die van Reinout Visscher ?
http://home.wanadoo.nl/reinoutvisscher/

die heeft een alu plaat op zijn kater gemaakt en idd een minarelli waterpomp op zijn ontsteking gemaakt.
Gast

Bericht door Gast »

nope k zal es infomeren
Xander

Bericht door Xander »

Geplaatst: Za Dec 04, 2004 11:42 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Xander schreef:
of neem een laag getimede cilinder, en pas de timing aan op je blok.

Xander.


Kan ja, maar zal je erg veel in je cil moeten rommelen.

het beste is gewoon om dan een ander krukas der in de fixe. (als ik het zou doen.)
_________________
K.J. Tuning
dat staat al in mijn verhaaltje, "en pas de timing aan op je blok. " :wink:
derbi master

Bericht door derbi master »

ja sorry verkeert geleze :wink:

ma ik vind dat je et nooit echt lekker op mekaar afgesteld krijg, dat is ook 1 van de redenen dat ik der mee gestopt ben.
Xander

Bericht door Xander »

de hebo alu liep verdomde goed, omdat je spoelers vrij hoog staan, heb je een felle reactie, maar onderin een vermogen van niks.
boven de 11k komt er veel vermogen los.

xander.
Gesloten