iedereen gaat hier meteen los op de tandwiel verhouding.
wat d8 je van een dichtgelaste uitlaat?
dan minderd ie meteen met rpm's, en hij word warmer..............
Xander schreef:iedereen gaat hier meteen los op de tandwiel verhouding.
wat d8 je van een dichtgelaste uitlaat?
dan minderd ie meteen met rpm's, en hij word warmer..............
hoe bedoel je dichtgelaste uitlaat? helemaal dicht ofwa?:S
nog ff iets, ik krijg me tandwiel er niet op ik heb al me rem aan de andere kant moeten doen (dat is wel gelukt) alleen hoe moet ie er dan op en hoe moet je hem erop maken?
alleen er staan twee verschillende: spaakwiel en blata wiel.
Welke moet ik dan pakken ik heb een puchnaaf!
En als je die erop doet moet je dan ook nog gaten in je naaf boren?
en zitten daar ook al bouten bij? of moet je die zelf ergens vandaag halen?
en ik moet dan ook mijn rem aan de andere kan doen, want dat tandwiel moet toch aan de andere kant van je naaf?
edit//: Ik lees nou allemaal op dit forum dat zo'n adapter nodig is voor een tomos tandwiel maar kun je ook gewoon zo'n tandwiel (24) van puch/blata die ze bij hz-bromshop hebben erop zetten?
nou, bij een 50cc moet je een uitlaatdiameter van ongeveer 20 tot 24mm hebben.
als je daaronder komt te zitten, dan vald de koppel weg, en je topvermogen, dus alleen maar toeren, en geen kracht.
past zo'n tandwiel van Hz-bromshop (puch/blate 24 tands) ook op zo'n adapter? want had gelezen dat het op tomos tandwiel kon maar weet dus niet of het ook op zo'n tandwiel past