score lijsten

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

score lijsten

Bericht door daans »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe de score lijsten zoals deze op de site van RAP staan worden gemaakt?

http://www.pocketbikes.nl/zelfbouw.htm

Ik kan niet de link leggen tussen de behaalde punten en die uitslagen op die timelaps site.

Ik ben namelijk bezig om voor minibike.nl een online scoreboard te maken alleen de lijsten op de site van RAP zijn volgens mij niet volledig want ik kan bijvoorbeeld Koen niet vinden bij zelfbouw.

Alvast bedankt !!!

Groeten,

Daans
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Misschien met Microsoft Excel?
Ik weet niet hoor heb er niet zoveel verstand van ;)
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: score lijsten

Bericht door üntiej#21 »

daans schreef:Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe de score lijsten zoals deze op de site van RAP staan worden gemaakt?

http://www.pocketbikes.nl/zelfbouw.htm

Ik kan niet de link leggen tussen de behaalde punten en die uitslagen op die timelaps site.

Ik ben namelijk bezig om voor minibike.nl een online scoreboard te maken alleen de lijsten op de site van RAP zijn volgens mij niet volledig want ik kan bijvoorbeeld Koen niet vinden bij zelfbouw.

Alvast bedankt !!!

Groeten,

Daans
Punten werkt d8 ik zo:

1e: 25 p
2e: 20p
3e: 16p
4e: 13p
5e: 11p
6e: 10p
7e: 9p
8e: 8p
9e: 7p
10e:6p
11e:5p
12e:4p
13e:3p
14e:2p
15e:1p
lager als 15e, geen punten

En dat je Koen niet kan vinden op de lijsten van RAP, zou kunnen komen omdat Koen bij de club Slick`96 zit

Bij het optellen van de scores aan het eind van het seizoen worden de 3 laagst behaalde scores per manche van het aantal seizoens punten af getrokken

Verder weet ik nie hoe ze het doen met excel ofso

geen verstand van :wink:

greetz
Jeroen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

RE scorelijst nk

Bericht door *HANK* »

Hallo daans

Je vraag over de scorelijst deze wordt door RAP in excel gemaakt.
Voor de uitslagen van de wedsrtijden is er een andere site namelijk MYLAPS.COM hier staan alle wedstrijden op met tijden en uitslagen, hier de link:https://www.mylaps.com/results/showeven ... =3&org=609
Wat betreft de uitslagen voor volgend seizoen daar heb in in excel wat voor gemaakt kan je wedstrijd uitslagen zien en de stand van het NK mischien een optie om die op minibike.nl te zetten.
Hoor het wel.

Gr Hank...
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Re: RE scorelijst nk

Bericht door daans »

*HANK* schreef:Hallo daans

Je vraag over de scorelijst deze wordt door RAP in excel gemaakt.
Voor de uitslagen van de wedsrtijden is er een andere site namelijk MYLAPS.COM hier staan alle wedstrijden op met tijden en uitslagen, hier de link:https://www.mylaps.com/results/showeven ... =3&org=609
Wat betreft de uitslagen voor volgend seizoen daar heb in in excel wat voor gemaakt kan je wedstrijd uitslagen zien en de stand van het NK mischien een optie om die op minibike.nl te zetten.
Hoor het wel.

Gr Hank...
Zo iets ben ik dus nu aan het programmeren in php. Dat je de actuele stand kunt zien op de site. Mijn vraag was dus niet echt hoe ze het bij het RAP doen, maar hoe de punten telling tot stand komt. Zodat ik deze ook kan invoeren in mijn systeem.

Klopt het een beetje wat Untiej Mini Racing zegt, of heb je er nog wat aan toe te voegen? Volgens mij klopt het wel als ik het verhaal zo vergelijk met de uitslagen. Wordt dus nog iets lastiger dan ik dacht, maar goed weer een uitdaging :P

Daans
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Re daans

Bericht door *HANK* »

Hallo daans.

Ja de punten telling klopt zoals geschreven.
Is zoals in de echte weg race.
Wij mogen per seizoen drie manches schrappen dus als je een wedstijd niet rijd verlies je geen punten, als je alles rijd worden de drie slechtse resultaten er afgetrokken.


Gr Hank...
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Ok geweldig :)

Ga ik weer verder met hobbien ...

Daans
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Ja :)

Trouwens.. de uitslagen, zoals ze op de RAP-site staan, zijn niet helemaal volledig. Ik sta als 18e en laatste, terwijl er -ik dacht- 23 meereden in 2004. Onder andere Koen mist op de lijst. Lijkt een uploadfout, want bij het uitprinten van de jpeg wordt hij onderaan langzaam grijs/zwart.
Deze Excel-uitslagen staan net zo in de Rapido, het clubblad van de RAP Holland.

Succes met hobbiën, 't wordt vast wel mooi 8)
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Dat klopt de lijst staat er niet helemaal op want als je de lijst selecteerd zie je onder nog een stukje dat oranje is en dan moet dan volgens mij tot de 23 gaan.
Gesloten