Wat moet je doen aan een standaard puch blok

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Wat moet je doen aan een standaard puch blok

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,

Hoe rijd een standaard puch blok onder een minibike?
Wat zijn de aanpassingen die je eigenlijk moet doen buiten een andere cilinder en carburateur :wink:

Wat is een goede combinatie van cilinder en carburateur, misschien zijn er mensen met bepaalde ervaringen? :)

Ik zie ook wel dat de krukas wordt aangepast en dat er andere aanpassingen echt binnenin het blok worden gedaan, maar is dit echt nodig of ga je dan richting racen?

Bedankt alvast voor jullie reacties
Arno
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ik zou de koppeling bijwerken, de veertjes strakker zetten. daardoor komt de koppeling bij hogere toeren uitelkaar en heeft hij meer kracht om weg te rijden dat is hetzelde als een scooter. bij een scooter hoor je eerst bwaaaap en dan gaat ie rijden en trekt ie lekker op...
groeten Mark ps ik kan je ook een handleiding geven hoe je dat doet,
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Markie,

Zou je de handleiding willen sturen naar aschoor@chello.nl

Thanks
Arno
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

ut schijnt dat eurokit 70 niet duur maar wel oke is??
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

neej 50€ maar ofzo
Gast

Bericht door Gast »

kun je die handleiding ook ff naar mij sturen
frouke_wiersma@hotmail.com :lol: bij die spatie moet een laag streepje
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

en als je wilt ook naar mij sturen(bij voorbaat dank)

kippenleer@hotmail.com jaja dat is hem echt jah :roll:

kan je een puch blokkie ook een beetje wheelieend maken??(zodat je simpel wheelies kan zetten)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

k heb ze verstuurd.. ja met een puch kan je wel degelijk wheelies maken
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

o'jah check gewoon ff op www.puchmaxi.nl daar staat ook lekker veel info over de gewone puch.. dus ook over het blokkie!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

wat je aan een puchblok kunt doen:

- koppeling lichter maken zodat ie sneller optrekt
-gaten in koppelingshuis boren zodat ie lichter wordt en er meer olie bij de koppeling komt
-carters op maat frezen
-krukas opvullen met kurk of nylon voor meer carter druk
-3 spaken uit het secundaier tamdwiel verwijderen zodat ie lichter word

zo heb je een aardig snel blok, met een snelle cilinder+carburateur heb je een snellle minibike
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

krukas opvullen? die wist ik nog niet.. heb je een handleiding of kun je me vertellen hoe je dat doet?.. en wat kan je aan je carters frezen.
o'jah over die drie tanden uhm lijkt me niet zoo goed als er wat meer krachten opkomen doordat je het zo opvoerd heb je meer kans die hij kromtrekt, toch?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Krukas opvullen? nooit van gehoord.

Met het uitvrezen van het carter bedoeld hij de plek waar je cilindervoet op het blok komt, je spoelpoorten uitvrezen zodat deze beter aansluiten op de spoelpoorten van de cilinder. Dit is eigenlijk alleen van toepassing als je een andere cilinder monteerd.

:arrow: En dat van die spaken uit je tandwiel halen: NIET DOEN
Met een orginele cilinder werkt dit nog, maar met snelle cilinder is de kans zeer groot dat ie kromtrekt of zelfs breekt.

Als je wilt zorgen dat je hele aandrijfdeel lichter draait kun je beter je koppeling wat lichter maken en je kunt eventueel(als je echt gaat tunen) de elektronische ontsteking van bijv. een crossmotor monteren waardoor je een veel lichter vliegwiel gebruikt.

Succes
Gast

Bericht door Gast »

krukas opvullen doe je door kurk of nylon in de 4 gaten van je krukas doen, zodat je een hogere carter druk krijgt en het mengsel met hogere druk door de spoelpoorten naar de bougie gebracht wordt

en die 3 spaken wijderen heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd, en ik rijdt al een tijdje met een 65 polini op mijn puch
maar iedereen moet dat voor zichzelf weten. garantie heb je nooit
Gast

Bericht door Gast »

vriend, er zitten maar 2 gaten in je krukas....
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

In een goede 4, hoe kun je anders je krukas richten?
Gesloten