probleem op topspeed

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

probleem op topspeed

Bericht door Gast »

als ik op topsnelheid rij begint ie ineeens te stotteren lijkt net of ie nog meer in zich heeft waar kan het aan liggen ???? spoeier of uitlaat ???? heb een 74 sproeier mzzl
Gast

Bericht door Gast »

probeer eens een iets grotere sproeier, het lijkt of hij te weinig benzine krijgt
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: probleem op topspeed

Bericht door Wim »

MC schreef:als ik op topsnelheid rij begint ie ineeens te stotteren lijkt net of ie nog meer in zich heeft waar kan het aan liggen ???? spoeier of uitlaat ???? heb een 74 sproeier mzzl
contactpuntjes op, of slap??


groetjes

wim
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

mischien pakt je koppeling niet goed! dan stot stot stootert ie ook!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

lijkt mij gewoon een sproeier probleem stotteren betekend een iets kleinere sproeier ... als die BLUHWW BLUHWWW gaat doen :) dan zou ik een wat grotere nemen
Gast

Bericht door Gast »

lijkt me andersom
Gast

Bericht door Gast »

BEN schreef:lijkt me andersom
Kan je dat ook toelichten dan ?
Gast

Bericht door Gast »

Nou als je een iets te grote sproeier hebt (een veels te grote verzuipt ie meteen) dan kom je volgens mij helemaal niet fatsoendelijk op je top omdat als je het gas opentrekt te veel benzine krijgt en je hem dan dus verzuipt dan krijg je dus dat zware BLUHWW geluid. Als je een te kleine sproeier hebt zuigt ie te weinig benzine aan en dan gaat hij 4-takken, slagen overslaan dus, omdat hij te weinig benzine krijgt voor een goede verbranding en dan krijg je dus dat stotteren. dus waarschijnlijk heb je een grotere sproeier nodig je zou natuurlijk ook ff naar je bougie kunnen kijken en dan moet je niet naar dat beugeltje kijken maar naar dat ding wat onder dat beugeltje zit (ben ff de naam vergete :oops: ) dat moet koffiebruin zijn als hij lichter is moet je meer benzine of minder lucht en als ie donkerder is moet je minder benzine of meer lucht Hopelijk weet je nu genoeg.

tebriz
Gesloten