blokophanging?

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
roland

blokophanging?

Bericht door roland »

hallo
OP www.minibike.tk zag ik een foto van een frame. Daar viel mij op dat de ophangpunten van het blok niet precies in het midden hangen ,waarom is dat gedaan ?
alvast bedankt groeten roland
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

om je ketting uit te lijnen natuurlijk....
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

daar hebben jullie dus ook last van.......
dat puchblokje loopt niet recht.!

bij mij zat het ook al zo raar want als ik mijn ketting uitlijnde zat ie er een heel eind naast. maar dat is normaal?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Om nu toch je blok in het midden te krijgen van je frame, wat trouwens de rijeigenschappen ten goede komt, is je uitgaande as waar je voortandwiel op zit te verlengen. Je zit ook altijd met je linker voet, daardoor gaan bochten naar rechts beter dan bochten naar links. Hang je je blok nu in het midden heb je daar geen last meer van............
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

rkpdude schreef:Om nu toch je blok in het midden te krijgen van je frame, wat trouwens de rijeigenschappen ten goede komt, is je uitgaande as waar je voortandwiel op zit te verlengen. Je zit ook altijd met je linker voet, daardoor gaan bochten naar rechts beter dan bochten naar links. Hang je je blok nu in het midden heb je daar geen last meer van............
Dan heb je alleen wel erg weinig ruimte voor je uitlaat, gewoon blokje links hangen, uitlaat (proma circuit b.v.) ernaast, dan issie praktisch in balans!

toch?


Grrttzz

Wim
Gesloten