contackt puntjes vervanger.

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

contackt puntjes vervanger.

Bericht door Markie »

ik heb een contackt-puntjes vervanger gehaald , maar hoe werkt dat ding nu? de - moet toch op het frame , en de + moet toch op het draadje dat uit de bobine komt, aangesloten worden?
echt erg dit... ben er al 3 dagen mee bezig.....
Kan het ook een verkeerde contacktpuntjes vervanger zijn, mischien van een ander merk of maakt dat niet uit?

groeten Mark
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: contackt puntjes vervanger.

Bericht door Wim »

Markie schreef:ik heb een contackt-puntjes vervanger gehaald , maar hoe werkt dat ding nu? de - moet toch op het frame , en de + moet toch op het draadje dat uit de bobine komt, aangesloten worden?
echt erg dit... ben er al 3 dagen mee bezig.....
Kan het ook een verkeerde contacktpuntjes vervanger zijn, mischien van een ander merk of maakt dat niet uit?

groeten Mark
zo

http://www.sparcon.nl/images/991003_as.jpg

moet je 'm aansluiten (blauw aan de bobine, wit op de grondplaat)
! succes


't kan wel zijn dat 't juist ontstekingstijdstip vinden ff lastig is!!
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

als ik het zo bekijk... zit ie op mijn condensator? ik heb een naamloze volgens mij. hebben de lengte van de draden er mee te maken?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

De condensator moet weg! Heb je niet meer nodig.

Een van draden van de module moet aan aarde en de andere aan de spoel. (Daar komt ook je kortsluitdraad aan) Naar de kleur van de draden moet je niet kijken, want soms is de blauwe aarde en soms de witte. Even uitproberen, wanneer hij goed vonkt. Dit kun je doen met een testbouchie of door de normale bouchie tegen het blok aan te leggen.

Om het ontsteking tijdstip goed te krijgen, moet je soms de module op een andere plaats op de grondplaat monteren. Aangezien je op een minibike geen lichtspoel meer nodig hebt, heb je plek genoeg om de module juist te plaatsen.

Succes!
Gesloten